AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Les dette innlegget her i Aftenposten i går. Dette er akkurat som min oppvekst i Bygde-Norge. Folk på minst 25-30 år driver å tukler med 14-åringer. Alle lukker øya for hvor hva som skjer. «Det er bare sånn menn er». Husker hvordan alle lukket øya. Lærere, foreldre, andre. Sitat: I tillegg står det biler utenfor ungdomsskolene, utenfor barnevernsinstitusjonene og idrettshallene, befolket av menn mellom 18 og 40 år, som venter på å plukke opp sine 14 år gamle kjærester. «Hentetjenesten.» https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/BWG8zl/har-du-hoert-om-hentetjenesten-overgripere-kan-gaa-fri-hvis-den-seksuelle-lavalderen-senkes Anonymkode: 38cc1...a71
Catbert Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Huff, stakkars deg 😢 Håper de svina får som fortjent. Den seksuelle lavalder bør ikke senkes. Kan ikke skjønne hvorfor den skal det? 😲 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Som oppvokst på bygda, er dette dessverre velkjent ja. Jeg husker de sto der, utenfor ungdommsskolen. Fikk høre at de samme rånegutta forsatt sto der 20 år senere. Anonymkode: 3e136...29e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Det er ikke det eneste de lukker øynene for, etter min erfaring. Barnemishandling, dyremishandling, ulovlig kjøring, bygging, jakt, you name it. Må være grusomt å vokse opp på bygda og mangle sikkerheten man får ved at andre følger med og bryr seg. Det er ikke rart kvinner rømmer fra bygdene så fort de kan. Anonymkode: 90ead...693 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Jeg husker også dette fra da jeg flyttet til et mindre sted da jeg var 16. Selv var jeg aldri interessert i mye eldre gutter, men jeg husker flere voksne menn på 25+ som var sammen med 15-16 åringer. Da så vi på det som normalt, men som voksen ser jeg jo hvor galt det var. Ofte jenter involvert i BV med foreldre som ikke fulgte dem opp. Hadde tatt frem balltre om 16-åringen min ble sammen med en på 26, selv om hun teknisk sett er «lovlig». Anonymkode: 8cfc9...7c8 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Ikke så ille i bygda jeg vokste opp i, men jeg gikk på skole i en annen bygd hvor vi konstant så unge tenåringsjenter vente på rånergutta ved Narvesen eller stasjonen, gutta kjøpte sigg og snus til de og fikk sex tilbake. Aner ikke hvor frivillig det var jeg, men tydeligvis ganske vanlig. Anonymkode: dbf16...125
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Der jeg vokste opp var det helt vanlig å bli kjørt til skolen av typen din. Ungdomsskolen. Kjæresten min når jeg var 15 var 24. Det var liksom i skjul, men rånegutta var nå der, alle så det. Menn over 18 og 20 som hadde 13-14åringer med på turer i baksetet. Gjerne med hjemmebrent. Anonymkode: 012c2...6b1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Det er beste er jo disse mødrene som står på sitt at dette er en del av kulturen, hun gjorde det, hennes mor gjorde det, hennes bestemor gjorde det.. Å bli sammen med eldre gutter altså. Hva er det mellom ørene til alle disse mødrene som stilltiende aksepterer slik? Anonymkode: 07d70...93e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 Og dette skjer selvfølgelig i alle "bygder", og aldri i byer ? Er så håpløs generalisering, at det neppe kan tas seriøst. At innvandrergjenger roper hore, og seksuelt trakasserer jenter ned i 10-11 års alderen....... Neiida , det skjer ikke selvfølgelig. Alt det negative skjer i bygda. Anonymkode: 6c5c7...639 2 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 Jeg er oppvokst på bygda og har aldri opplevd dette.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 Jeg er oppvokst på bygda, og det var bare noen få jenter som ble plukket opp av eldre menn. Vi andre mente at dette ikke var innenfor, og hadde kjærester på vår egen alder. Anonymkode: fb5d7...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 I rånemiljøet er det vanlig å ta med unge jenter. De blir villig nok med, men etter gutta er lei av dem blir de innimellom dumpet i en grøft milevis hjemmefra. Da må de ringe og få noen andre til å hente dem. De sier nok ikke et ord om dette hjemme. Anonymkode: b4b8f...4b7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 Jeg fikk høre i ettertid at dette var veldig vanlig i området der jeg vokste opp også. Jeg visste jo at flere av jenter i klassen (8. klasse) hadde kjærester på 18-25 år, men den gangen tenkte jeg ikke mer over det. Anonymkode: c0995...f8d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk høre i ettertid at dette var veldig vanlig i området der jeg vokste opp også. Jeg visste jo at flere av jenter i klassen (8. klasse) hadde kjærester på 18-25 år, men den gangen tenkte jeg ikke mer over det. Anonymkode: c0995...f8d Jeg er oppvokst i liten by, men med bygder rundt. Anonymkode: c0995...f8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå