Gå til innhold

Må levere 2-åringen min når bhg åpner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kl07 hver morgen. Mannen henter kl15. Synes det blir så innmari tidlig for henne, og lang dag for en så liten kropp 😞 flere som må det samme som har små barn på 1-2 år? Hvordan går det? 

Anonymkode: 76b4d...952

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste har vel sovetid midt på dagen?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min er fra 8-4. Ser ikke problemet❤️ hun koser seg.

Anonymkode: 018f7...481

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

De får mat og søvn i bhg + nyttig læring av å få omgås likkesinnede. Hverdagen gjelder for oss alle og barna virker til å håndtere det best som regel.

• Liker 2
Skrevet

Så lenge det er fra 7-15 og ikke 7-16:50 er det vel helt innafor? Kanskje litt færre barn fra 7 til 8:30 og en litt rolig start på dagen også? :) 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min leveres 0715 og hentes en gang mellom 1530 og 16. Kjempefint med en rolig start på dagen med få andre barn, hvor hn får være toneangivende for leken, hjelpe til med morgenrutinene og masse oppmerksomhet. 

De dagene vi har hatt anledning til å hente tidligere blir hn avbrutt midt i overgang mellom mat og utetid, og har knapt fått tid til å være ute. Det virker forstyrrende i rytmen.

Slik det er nå fungerer bra for hn, og det er det viktigste! 

Anonymkode: 2b4fb...70a

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg over. Vår er uansett oppe fra mellom 5:30 til 6, så vi har god tid sammen på morgenen :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meg over. Vår er uansett oppe fra mellom 5:30 til 6, så vi har god tid sammen på morgenen :)

Er din lille veldig sliten etter bhg da? Til nå har jenta vår hatt korte dager på 5-6 timer, og er ofte veldig sliten etter bhg.. bekymret for hvordan det blir når det blir tidlig morgen og lange dager 😞 Men veldig betryggende å høre at det går fint med andre som er der tidlig ❤️ Ts 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber selv i bhg. Kl 7.00 er det stille, rolig og koselig på avdelingen. Ro og et ledig fang. Litt «stille før stormen». 

Anonymkode: 7a11e...785

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kl07 hver morgen. Mannen henter kl15. Synes det blir så innmari tidlig for henne, og lang dag for en så liten kropp 😞 flere som må det samme som har små barn på 1-2 år? Hvordan går det? 

Det gjorde vi også. 7.15-15.45. Det var lenge, men måtte det. 

Fikk heldigvis besteforeldre til å hente i blant. Det gikk bra, men hun ble jo veldig sliten. :( 

Anonymkode: e8087...ed2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk fint med våre. Da ble de hentet desto tidligere også, og vi fikk mye tid sammen etterpå. Frokost spiste de i barnehagen, så sparte tid der.

Anonymkode: cacd5...5c3

AnonymBruker
Skrevet

Går helt sikkert fint😊 Syns ikke det er så lang tid i barnehagen, egentlig. 

Anonymkode: b141f...3b7

Skrevet

Må man så må man :) og det er jo like mange timer som 8-16, fordelen er at dere har mer ettermiddag sammen før leggetid. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym6789 skrev (1 minutt siden):

Må man så må man :) og det er jo like mange timer som 8-16, fordelen er at dere har mer ettermiddag sammen før leggetid. 

Jeg får ikke det, men mannen får ettermiddagen sammen med henne 😊 men synes det er lang dag for henne stakkars, og gruer meg forferdelig!

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen vår åpner ikke før 7.30.

Er det vanlig at batnehager åpner så tidlig? 

Har heldigvis ikke behov for å levere før kl 9 selv. 

Anonymkode: f9e3e...377

AnonymBruker
Skrevet

Har levert kl 7 i flere år, barna tar ikke skade av det. Det er totalbelastningen som er avgjørende. Har de det ellers fint i livet med foreldre som er glade i dem er det helt uproblematisk å starte tidlig om morgenen.

Anonymkode: 5e34c...891

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

7.30 - 16.30 her. 
Går veldig fint. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i å gjenta meg selv når folk snakker om sånne ting som dette, men jeg bare nevner det: 

Hvis barn skal være lenge i barnehagen, så er det veldig mye bedre om man leverer tidlig og henter så tidlig som mulig.... Enn om man leverer sent og henter rett før stengetid. Det er pga stresset i en liten kropp (spesielt før treårsalder), øker jevnt og trutt mot slutten av dagen. Dvs. lavere kortisol-nivå klokka 15 enn klokka 16. Så noe riktig gjør dere jo. 

Jeg er tilhenger av barnehage jeg altså, men er helt enig med deg i at det jo blir veldig lange dager 07-15. 

Anonymkode: d87a3...5d6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt å gå ned i stilling for å slippe det selv om det sikkert går flnt

Anonymkode: 22e1d...e04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde valgt å gå ned i stilling for å slippe det selv om det sikkert går flnt

Anonymkode: 22e1d...e04

Ønsker jeg kunne 😔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...