Gå til innhold

Prøver å ha null kontakt med mor, men hun kontakter mannen min...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en prosess med å prøve å ha nærmest null kontakt med moren min, hun er orientert om dette og grunnen. Hun har null forståelse eller respekt for det valget jeg har tatt. Jeg har meldt meg ut av familiegrupper hvor hun deltar og begrenset henne på SoMe.  Jeg har svart takk for gaver i forbindelse med jul på sms, og latt være å svare mer når hun har prøvd å få i gang en samtale videre.

Hun har begynt å sende meldinger til mannen min, også med linker til hvilken psykiatrisk diagnose jeg kan ha. Hun mener liksom det er en sorgreaksjon jeg har og dette er grunnen jeg ikke snakker med henne. Hun ba oss også på middag to ganger i julen, hvor jeg måtte få han til å skrive at jeg (navnet mitt) ville fremdeles ikke på middag til henne. Da hadde hun svart at han skulle bare la meg være igjen og komme alene. Jeg sa han skulle ikke svare mer. Han har heller ikke svart på linkene hun har sendt. Og nå har hun visst sendt noe til han igjen (men han har ikke åpnet meldingen). 

Grunnen til at jeg ikke vil ha kontakt er fordi hun er negativ, giftig og lyver og manipulerer. Driver med svertekampanjer hvor hun skylder alt på mannen min(som hun ironisk nok sender melding til ) og fremstiller meg som en kvinne som blir kontrollert av den psykopatiske mannen min. Hun slenger dritt om alle jeg bryr meg om og ellers de fleste folk hun ikke liker (som er store deler av alle hun kjenner) og ikke minst mine interesser og hobbyer latterliggjøres. Hele livet har handlet om henne og jeg har fungert som psykologen hennes siden jeg var bare barnet. Meg, meg, meg. Hun kan allikevel ikke fatte hvorfor jeg vil kutte kontakten med henne og gjør nå alt for å fiske meg tilbake igjen. Hun har brukt svigerforeldrene mine også (som hun egentlig hater også..) til å fortelle meg jeg må ta kontakt med henne. De fleste vet ikke hvor grusom person hun er men de fleste forstår om jeg åpner meg opp og forklarer hvordan mamma er...

Hva gjør jeg? Anbefale mannen min å aldri svare henne? Skrive til henne og si det ikke er greit? ( men da bryter jeg jo null kontakt prinsippet mitt og hun liker all form for kommunikasjon, selv om det er negativt..).

Anonymkode: 41812...cb9

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

«0 kontakt-prinsippet» ditt? Er du sikker på at det funker? Antakelig ønsker hun bare kontakt med datteren sin. Det er bedre å kommunisere med henne, ha en dialog. Hvis relasjonen mellom dere er vanskelig - hva med terapi/veiledning hos familieterapeut/psykolog? Å kutte kontakten med sin mor er veldig dramatisk. Du kan komme til å angre på det senere.

Anonymkode: afe84...0e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blockert telefonnummeret hennes og bedt mannen min om å gjøre det samme. Da når hun ikke gjennom og vil etter hvert gå lei. Om hun bruker andre i familien til å ta kontakt med deg så er det bare å gjenta til det kjedelige at du ikke vil ha kontakt med henne. 

Anonymkode: 35ab1...7fd

• Liker 11
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

«0 kontakt-prinsippet» ditt? Er du sikker på at det funker? Antakelig ønsker hun bare kontakt med datteren sin. Det er bedre å kommunisere med henne, ha en dialog. Hvis relasjonen mellom dere er vanskelig - hva med terapi/veiledning hos familieterapeut/psykolog? Å kutte kontakten med sin mor er veldig dramatisk. Du kan komme til å angre på det senere.

Selvfølgelig vil hun ha kontakt, det er jo hun som har alt å tape. Hun er vant til å få slenge dritt hele tiden og tar ingen selvkritikk.  Hun har brukt vold også og unnskyldningen hennes var å legge all skylden på mannen min eller noen andre. Eller meg da. Det var min feil. Og ja foreslo at hun skulle dra til psykolog, for jeg har vært. Dette latterligjorde hun. At jeg trengte psykolog pga henne. Det var det morsomste hun hadde hørt. Angre sier du? Er ikke så sikker. Dette året med minimal kontakt har vært en lettelse. Å slippe å gå i kjelleren etter hver samtale med henne..

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde blockert telefonnummeret hennes og bedt mannen min om å gjøre det samme. Da når hun ikke gjennom og vil etter hvert gå lei. Om hun bruker andre i familien til å ta kontakt med deg så er det bare å gjenta til det kjedelige at du ikke vil ha kontakt med henne. 

Anonymkode: 35ab1...7fd

Jeg kan ikke kutte kontakten 100% dessverre. Orker ikke gi noen utgreining her om det. Men hadde vært enklere å kunne blokkere over alt ja..

• Liker 2
  • Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta i mot gaver fra henne. Send de i retur med lapp om at neste gang kastes de rett i søpla uåpnet.

Forklare situasjonen til svigerforeldre og andre som trenger å vite det. Vis gjerne meldinger hvor hun snakker drit om svigerforeldrene og mannen din. De bør få bevis så moren din ikke kan si at du lyger.

Mannen din skal støtte deg, og ha null kontakt. Også på sosiale medier. Blokker nummeret hennes så hun ikke får ringt eller sendt meldinger. Husk at slike folk kan omvende folk til å bli hennes "flying monkeys"

Folk setter seg gjerne fast i et spor, og finner seg partnere som er som foreldrene sine. Jeg håper ikke moren din har rett, dvs at hun kjenner igjen seg selv i mannen din. Tenk deg om og kjenn etter på magefølelsen din. Har mannen din hatt humør som har fått deg til å ikke tørre å være deg selv? Hadde du vært sammen med han hvis dere ikke bodde sammen, og hvis menn sto i kø?

Anonymkode: 7a3d3...484

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det slik med min far. Har kuttet all kontakt, men han tar fortsatt kontakt med min samboer. De som synest at det er slemt å ikke ha kontakt med sine foreldre har nok ikke opplevd psykisk/fysisk omsorgssvikt, manipulering, kontrollering osv. 

Anonymkode: 112f8...56b

• Liker 12
  • Hjerte 5
  • Nyttig 11
Skrevet

TS, det er ikke i realiteten null kontakt hvis mannen din viderformidler beskjeder. Han får la være å svare eventuelt skrive en gang "Jeg vil ikke at du skal kontakte meg. Ikke send flere meldinger."

Nå har moren din en kanal til deg, selvfølgelig benytter hun seg av den.

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Selv om du ikke vil blokkere kan jo mannen din blokkere henne på sin telefon. Det er ikke hans jobb å være mellommann. 

Anonymkode: 590ab...933

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

TS, det er ikke i realiteten null kontakt hvis mannen din viderformidler beskjeder. Han får la være å svare eventuelt skrive en gang "Jeg vil ikke at du skal kontakte meg. Ikke send flere meldinger."

Nå har moren din en kanal til deg, selvfølgelig benytter hun seg av den.

Jeg har sagt fra jeg ikke ønsker å høre det nå. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Be om kontaktforbud! Og så blokkeres hun overalt! Ta bilder av meldingene slik at du kan vise andre dersom hun tar kontakt med dem og de blander seg og maser på deg om at du må ha kontakt med henne!

Anonymkode: 743f2...9c0

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har ikke så mye annet råd enn at du sender melding til moren din og sier at du ikke ønsker kontakt. Hvis hun ikke respekterer det, ville jeg bedt politiet om et besøksforbud.

Endret av Silva Pluvialis
  • Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blokkerer ikke mannen din nummeret hennes? På Iphone gjør du det under navnet hennes i kontakter. Det vil spare dere for mye ulykkelighet.

Anonymkode: c0f81...166

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Be politiet om å få et midlertidig kontaktforbud på din mor. Du må be om et midlertidig, siden et fast kontaktforbud må gjennom rettsvesenet.

Anonymkode: 05ae0...d24

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke skriv til henne og si at det ikke er greit, da gir du henne respons og det er akkurat det hun vil. Blokker henne. Eller så kan du installere en app så du ikke får varsel om meldinger og lese en gang i måneden/kvartalet/året og kun svare da.

Å anmelde henne kan være effektivt. Men da må du være prinsippfast og alltid anmelde når hun bryter kontaktforbudet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt dumt å sitte her og gi råd så TS får blod på tann her. Hva vet vi om TS da , kanskje hun ikke er så enkel heller. Det skal mye til at jeg gir støtte til slik når man har bare en side av saken. 

Anonymkode: 2af0c...fdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg takker for alle svar, selv om enkelte mistror meg her eller tror jeg har kastet meg på en "narsissist mor trend på nett". Jeg brukte faktisk ikke ordet narississt i innlegget mitt men de fleste som har kjennskap til narississtiske mødre greide lett å gi henne "diagnosen".   

Jeg har forøvrig ingenting å vinne på å lyve om moren min anonymt på et forum, jeg søker bare råd. Å si at jeg lyver er som å kalle innlegget mitt trolling. Jeg unner som sagt alle et godt forhold til sine mødre og her er det ikke snakk om en "litt vanskelig" hønemor, men en mor som er psykelig sjalu og har en terroriserende oppførsel. Jeg har prøvd å fortelle henne hva jeg føler og hvordan jeg blir syk både mentalt og fysisk av å ha kontakt med henne. Hva gjør hun? Hun sier alt er bare tull og latterlig. Jeg har med andre ord ikke grunn for å føle meg sånn mener hun. Eller det er mannen min sin feil at jeg synes sånt om henne(selv om jeg har bevis på ting hun har sagt så skifter hun tema). Hun bombarderer meg med meldinger om hvor grusomt menneske jeg er selv om det er hun som slenger dritt hele tiden. Jeg foreslår hun går til psykolog og kan gjennoppta kontakt om hun endrer måte å kommunisere på, men hun har ingen feil..

Mannen min synes det er ubehagelig å være mellommann. Og han tenker vel på all dritten hun allerede synes og mener om han, at han kontroller meg osv. Han føler vel at han må bevise noe for henne selv om han aldri kommer til å bli godtatt av henne. Men litt morsomt hun ville ha han på middag alene😅 hvis jeg ber han slutte svare henne så vet jeg han gjør det.

Angående kontaktforbud er det litt vanskelig og drastisk for min del.. men takk for info👍 

• Liker 1
  • Hjerte 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg takker for alle svar, selv om enkelte mistror meg her eller tror jeg har kastet meg på en "narsissist mor trend på nett". Jeg brukte faktisk ikke ordet narississt i innlegget mitt men de fleste som har kjennskap til narississtiske mødre greide lett å gi henne "diagnosen".   

Jeg har forøvrig ingenting å vinne på å lyve om moren min anonymt på et forum, jeg søker bare råd. Å si at jeg lyver er som å kalle innlegget mitt trolling. Jeg unner som sagt alle et godt forhold til sine mødre og her er det ikke snakk om en "litt vanskelig" hønemor, men en mor som er psykelig sjalu og har en terroriserende oppførsel. Jeg har prøvd å fortelle henne hva jeg føler og hvordan jeg blir syk både mentalt og fysisk av å ha kontakt med henne. Hva gjør hun? Hun sier alt er bare tull og latterlig. Jeg har med andre ord ikke grunn for å føle meg sånn mener hun. Eller det er mannen min sin feil at jeg synes sånt om henne(selv om jeg har bevis på ting hun har sagt så skifter hun tema). Hun bombarderer meg med meldinger om hvor grusomt menneske jeg er selv om det er hun som slenger dritt hele tiden. Jeg foreslår hun går til psykolog og kan gjennoppta kontakt om hun endrer måte å kommunisere på, men hun har ingen feil..

Mannen min synes det er ubehagelig å være mellommann. Og han tenker vel på all dritten hun allerede synes og mener om han, at han kontroller meg osv. Han føler vel at han må bevise noe for henne selv om han aldri kommer til å bli godtatt av henne. Men litt morsomt hun ville ha han på middag alene😅 hvis jeg ber han slutte svare henne så vet jeg han gjør det.

Angående kontaktforbud er det litt vanskelig og drastisk for min del.. men takk for info👍 

Moren din høres veldig manipulerende og giftig ut. Skjønner du trekker deg unna henne . Mannen din må bare slutte å svare henne , for hun gir seg etterhvert , når adferden hennes ikke bærer frukter . 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Du er voksen, du velger helt selv hvem du vil ha i livet ditt. Hvis din mor ikke gir deg noe positivt i livet, må du sette foten ned. Noe du har gjort. Ho har fått grunnen.

Ho høres narsissist ut. Det finnes overhodet ingenting bra med slike folk. De ser seg ikke selv heller. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir litt dumt å sitte her og gi råd så TS får blod på tann her. Hva vet vi om TS da , kanskje hun ikke er så enkel heller. Det skal mye til at jeg gir støtte til slik når man har bare en side av saken. 

Anonymkode: 2af0c...fdb

På et forum som dette vil man svært, svært sjelden få mer enn én side av saken. Min innstiling er at jeg kommer med innspill i tråder der jeg tror på det som formidles og har erfaring/kunnskap til å bidra. Tror jeg ikke på HI, svarer jeg heller ikke.

I denne tråden har jeg (heldigvis) ingen erfaring å dra nytte av vedrørende HI, dog har jeg erfaring og kunnskap til å gi en motvekt til din klage på ensidig fremstilling. 

Anonymkode: 32957...859

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du vet ingenting om ts kommer tll å angre. Jeg har ikke snakket med min mor på snart 10år. Hun har aldri truffe de to yngste barna mine engang. Hun var ikke i bryllupet mitt heller. Angrer ikke et sekund på den avgjørelsen. 

• Liker 2
  • Hjerte 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...