AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Er jeg sær eller er det litt spesielt at 11 åringen som har med seg venner hjem løper rundt i gangen, stua og kjøkkenet og leker hest og at de galopperer? Det bråker jo fordi de løper innendørs og vi bor i en 100 kvm leilighet, hvor jeg synes det er litt spesielt at barna skal få lov til dette, men mannen mener dette er helt greit. Søsken, mannen og jeg må bare la de andre herje, og jeg blir irritert og mener det er en uteting. Her går det jo også på at det egentlig ikke er plass… og det bråker Anonymkode: 0e07d...6e1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Dette setter du grenser for. Be de leke rolig inne eller gå ut. Anonymkode: 6026c...f61 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Skal de leke sånne leker får de beskjed om å gå ut. Ikke en oppfordring men krav. Sånt orker jeg ikke inne. Anonymkode: 7b2b5...989 4
svartkatt Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Du får be dem finne fram mobil eller nettbrett som andre unger. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Er det god mulighet til å leke ute, eller er ute Grunerløkka med trafikk, fortau og masse folk? Anonymkode: 35e01...006
Tiuren Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Så fantastisk med en 11åring som kan leke! nyt det til TikTull tar dem. 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Nei, dette er ikke greit! Når man bor så tett på andre,som i leilighetskomplekser, borettslag o.l. må man lære barna å ta hensyn til andre! - Ikke springe inne - ikke rope skrike inne eller i fellesområder Det bor folk som kan ha små babyer som skal sove, det kan ha turbuser som gjør at de sover til ulike tider på døgnet, det kan være folk med kroniske lidelser som er vare for lyd (migrene f.eks.). Bir selv på en plass der barna skriker ute og tramper inne. Jeg lider av kronisk migrene, og det er helt jævlig til tider.. Må nok flytte snart. Ingen oppdragelse på barna her. Anonymkode: 27609...b12 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, dette er ikke greit! Når man bor så tett på andre,som i leilighetskomplekser, borettslag o.l. må man lære barna å ta hensyn til andre! - Ikke springe inne - ikke rope skrike inne eller i fellesområder Det bor folk som kan ha små babyer som skal sove, det kan ha turbuser som gjør at de sover til ulike tider på døgnet, det kan være folk med kroniske lidelser som er vare for lyd (migrene f.eks.). Bir selv på en plass der barna skriker ute og tramper inne. Jeg lider av kronisk migrene, og det er helt jævlig til tider.. Må nok flytte snart. Ingen oppdragelse på barna her. Anonymkode: 27609...b12 *turnuser Anonymkode: 27609...b12
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er jeg sær eller er det litt spesielt at 11 åringen som har med seg venner hjem løper rundt i gangen, stua og kjøkkenet og leker hest og at de galopperer? Det bråker jo fordi de løper innendørs og vi bor i en 100 kvm leilighet, hvor jeg synes det er litt spesielt at barna skal få lov til dette, men mannen mener dette er helt greit. Søsken, mannen og jeg må bare la de andre herje, og jeg blir irritert og mener det er en uteting. Her går det jo også på at det egentlig ikke er plass… og det bråker Anonymkode: 0e07d...6e1 Dette har jeg opplevd som nabo under, og det er vel eneste gang jeg har klaget på bråk derfra. Taklampene svingte og det hørtes ut som de var på vei igjennom... Anonymkode: 19a0b...54b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 At 11-åringer leker hest er verken spesielt eller rart. Hos oss er det lov å leke hest inne (i alle fall en liten stund). Det er likevel verken spesielt eller rart at du ikke vil ha hester innendørs, og jeg synes det er feil at mannen din skal bestemme at det er lov hvis det er mer støy enn du orker innendørs. Anonymkode: aeb5d...bd7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 Fantastisk at 11 åringer leker! 😃 Kjepphest er blitt veldig populært, og er sjeleglad min datter gjør dette fremfor nettbrett etc som jeg ser mange gjør. for en sur mamma du virker som… Anonymkode: e784b...b56
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fantastisk at 11 åringer leker! 😃 Kjepphest er blitt veldig populært, og er sjeleglad min datter gjør dette fremfor nettbrett etc som jeg ser mange gjør. for en sur mamma du virker som… Anonymkode: e784b...b56 Her går det i enten å leke hest, eller skjerm hele dagen eller hoverboard innendørs. Det blir mye lyd. Er ikke er sur mamma av den grunn Anonymkode: 0e07d...6e1 1
tussi680 Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Er jeg sær eller er det litt spesielt at 11 åringen som har med seg venner hjem løper rundt i gangen, stua og kjøkkenet og leker hest og at de galopperer? Det bråker jo fordi de løper innendørs og vi bor i en 100 kvm leilighet, hvor jeg synes det er litt spesielt at barna skal få lov til dette, men mannen mener dette er helt greit. Søsken, mannen og jeg må bare la de andre herje, og jeg blir irritert og mener det er en uteting. Her går det jo også på at det egentlig ikke er plass… og det bråker Anonymkode: 0e07d...6e1 Hadde heller vært mer engstelig for om de ikke lot seg rikke av flekken pga spilling. De er barn for all del. Noe bråk må du nesten godta, men sette en grense er greit, bare ikke helt tvert, det ødelegger for lysten til å leke. Endret 9. januar 2023 av tussi680
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 Hvos oss får de leke bråkete på rommet sitt eller ute. Fellesarealer skal alle orke å oppholde seg i, så der må man ta hensyn. Anonymkode: f94c4...cd3 1
Snok1 Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er jeg sær eller er det litt spesielt at 11 åringen som har med seg venner hjem løper rundt i gangen, stua og kjøkkenet og leker hest og at de galopperer? Anonymkode: 0e07d...6e1 Å, nei! Barna mine sitter ikke med trynet ned i en skjerm og holder kjeft……
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå