AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Jeg trenger noen helt ærlige synspunkter på om jeg overreagerer. Jeg (K31) er sammen med typen (M38) i snart et år. De siste ukene har han vært mer stille av seg enn vanligvis, og vi har også sett hverandre mindre. Jeg har tatt dette opp med han, han forklarte at han har hadd det litt tungt i jula. Etter dette har vi møttes og vært sammen i 4 dager, pleier som regel å være sammen 6 dager hverandre uke. Nå er han stille igjen. Jeg spurte i går om det går bra, fikk til svar at han har en gaming søndag og at alt er bra. I dag er det samme sak igjen, eneste han sender meg er «god morgen😘» og da byttet ut hjerte med nussefjes. Samtidig ser jeg at han både i går og i dag poster på mystory. Jeg går gjenom noe tungt akkurat nå, han har ikke en eneste gang spurt hvordan det går. Han har disse periodene sine hvor han plutselig er mye mere stille og jeg hører lite fra han, sist i sommer hadde han det slik. Jeg har som sakt tatt opp dette med han, men nå som jeg har det tungt kjenner jeg at dette tærer på psyken og jeg vurderer faktisk om det beste blir å slå opp. Hans stillhet er en enorm påkjenning dessverre. Men jeg er usikker: Overreagerer jeg? Burde jeg ta det opp igjen? Anonymkode: ab95b...c94
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Perfume skrev (3 minutter siden): Vet han at du sliter da? Ja, det gjør han. Anonymkode: ab95b...c94
Perfume Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det gjør han. Anonymkode: ab95b...c94 Da hadde jeg nok gått faktisk.. Ett år er ikke så lenge.. Kan man stole på at partner stiller opp ? Det er jo viktig. Gjør han ikke det NÅ engang, hvordan blir fremtiden? 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Perfume skrev (1 minutt siden): Da hadde jeg nok gått faktisk.. Ett år er ikke så lenge.. Kan man stole på at partner stiller opp ? Det er jo viktig. Gjør han ikke det NÅ engang, hvordan blir fremtiden? Ja nettopp, det skal sies at sist jeg hadde det tungt så var han veldig på, sendte mange meldinger og viste at han brydde seg. Før det hadde jeg det tungt i sommer, da han også hadde en «stille periode». Da brydde han seg heller ikke. Jeg blir så forvirret og lei Anonymkode: ab95b...c94
Perfume Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja nettopp, det skal sies at sist jeg hadde det tungt så var han veldig på, sendte mange meldinger og viste at han brydde seg. Før det hadde jeg det tungt i sommer, da han også hadde en «stille periode». Da brydde han seg heller ikke. Jeg blir så forvirret og lei Anonymkode: ab95b...c94 Kanskje litt rart å være så av og på... Men om han selv sliter, så er vel det kanskje grunnen? At han ikke har kapasitet til dere begges tunge dager samtidig? Og det skjer jo gjerne flere ganger i livet.. Det er jo helt opp til deg hva du forventer av et forhold og hva du godtar så klart. Av og på betyr at man ikke riktig vet om personen er der for en. Hvis du er der for ham når han sliter, men han bare innimellom... Det er et rødt flagg i min verden. Men det er igjen opp til hva du selv føler og tenker. Og så må man jo veie opp med alt annet av positive og negative ting som tilføyes av dere som par sammen. Endret 9. januar 2023 av Perfume
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Perfume skrev (2 minutter siden): Kanskje litt rart å være så av og på... Men om han selv sliter, så er vel det kanskje grunnen? At han ikke har kapasitet til dere begges tunge dager samtidig? Og det skjer jo gjerne flere ganger i livet.. Det er jo helt opp til deg hva du forventer av et forhold og hva du godtar så klart. Av og på betyr at man ikke riktig vet om personen er der for en. Hvis du er der for ham når han sliter, men han bare innimellom... Det er et rødt flagg i min verden. Men det er igjen opp til hva du selv føler og tenker. Og så må man jo veie opp med alt annet av positive og negative ting som tilføyes av dere som par sammen. Du sier noe der ja! Jeg får bare tenke litt på hva jeg ønsker å gjøre videre. Han sier selv at han har det bra nå, sa det hvertfall i går. Så jeg vet ikke helt hva som skjer med han Jeg har lovet meg selv at jeg skal bruke uka på å tenke, og så tar jeg ikke kontakt med han selv, for det blir bare enveis kontakt, han får rett og slett skrive til meg selv om han ønsker. Anonymkode: ab95b...c94
Perfume Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sier noe der ja! Jeg får bare tenke litt på hva jeg ønsker å gjøre videre. Han sier selv at han har det bra nå, sa det hvertfall i går. Så jeg vet ikke helt hva som skjer med han Jeg har lovet meg selv at jeg skal bruke uka på å tenke, og så tar jeg ikke kontakt med han selv, for det blir bare enveis kontakt, han får rett og slett skrive til meg selv om han ønsker. Anonymkode: ab95b...c94 Høres veldig fornuftig ut. Jeg syns i allefall ikke du overreagerer. Hadde mannen ellers vært superduper og ALT annet stemte, ville jeg forsøkt å snakke mer med ham, fortalt han at dette føles veldig sårt når du trenger litt ekstra støtte samt at man kanskje sees for lite. Hvis mannen hadde flere " rød flagg"- egenskaper eller annet, ville jeg nok ha gått. Livet er for kort til å dvele ved halvveis bra. Du er ung og har god tid til å finne den som er helt rett for deg. Så klart ingen er perfekte, det finnes ikke. Men kommunikasjon er alfa og omega. Uansett.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 Mannen min har mange gode sider, men han er dårlig på å være empatisk når jeg trenger det. Jeg synes det er leit. Men samtidig så har jeg også dårlige sider som han ikke liker. Så du må nesten bestemme deg for hvor viktig dette er for deg. Anonymkode: 4314e...372 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja nettopp, det skal sies at sist jeg hadde det tungt så var han veldig på, sendte mange meldinger og viste at han brydde seg. Før det hadde jeg det tungt i sommer, da han også hadde en «stille periode». Da brydde han seg heller ikke. Jeg blir så forvirret og lei Anonymkode: ab95b...c94 Om han har det tungt så må det være rom for hans reaksjoner også. Folk er forskjellige. Jeg har en tendens til å bli litt taus og gå litt inn i meg selv når jeg har det vanskelig, men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg mindre om mine nærmeste. Prat med han og fortell hva som plager deg, så får du kanskje et svar. Anonymkode: 095af...efa
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om han har det tungt så må det være rom for hans reaksjoner også. Folk er forskjellige. Jeg har en tendens til å bli litt taus og gå litt inn i meg selv når jeg har det vanskelig, men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg mindre om mine nærmeste. Prat med han og fortell hva som plager deg, så får du kanskje et svar. Anonymkode: 095af...efa Jeg forstår det, det som gjør det vanskelig å forstå er at vi nylig pratet om dette, da sa han at han hadde det tungt, jeg støttet han og ting virket litt mer normalt. Men nå er han slik igjen, denne gangen sier han at det ikke er noe. Det er det som gjør det hele så vanskelig å forstå, og det er også derfor jeg blir så bekymret og lei meg Anonymkode: ab95b...c94
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mannen min har mange gode sider, men han er dårlig på å være empatisk når jeg trenger det. Jeg synes det er leit. Men samtidig så har jeg også dårlige sider som han ikke liker. Så du må nesten bestemme deg for hvor viktig dette er for deg. Anonymkode: 4314e...372 Ja, når han ikke er inne i disse stille periodene sine så viser han at han bryr seg, og gir meg kjempefin støtte. Det er bare forvirrende med disse periodene hans Anonymkode: ab95b...c94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå