Gå til innhold

Hvilket kjønn har du og er barnet flink til å leke alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare en liten uformell undersøkelse om gutter eller jenter er "flinkest" til å leke alene som barn/småbarn😄

Anonymkode: 1eb5f...6ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gutt, alltid vært flink til å leke alene.

Anonymkode: 5ebad...d68

AnonymBruker
Skrevet

Har jente på 5 år. Hun kan noen ganger leke på rommet sitt alene i 1 1/2-2 timer. Men andre ganger vil hun at jeg blir med.

Anonymkode: 73d4c...c36

AnonymBruker
Skrevet

Gutt på 3,5, kjempeflink til å leke alene 😊

Anonymkode: 602d5...4ef

Skrevet

To gutter og en jente og alle har vært (og er) flinke til å leke/finne på ting alene. 

AnonymBruker
Skrevet

To gutter, en som har vært flink til å leke alene hele livet, og en som har vært tilsvarende rævva til det hele livet... 

Det  har nok mer å gjøre med personlighet, oppdragelse, og kjønn. 

Anonymkode: 0770b...fbb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tvillinger, jente og gutt. Jenta er flinkest, men er ganske sikker på det er tilfeldig. Og periodevis bytter de på.

Anonymkode: 90a3e...cd5

AnonymBruker
Skrevet

To jenter, den ene har likt å leke en del alene siden hun var baby, og den andre leker svært sjelden alene. 

Anonymkode: f49c1...a43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gutt på snart 3 år som leker veldig fint alene og jente på 6 måneder som kan ligge lenge å kikke og pludre med lekene sine:-)

Anonymkode: fa676...6ef

AnonymBruker
Skrevet

To gutter. Den ene har alltid vært flink til å leke alene og finne på ting. Han andre har aldri klart det. Kjeder seg så fort han er alene. De er nå tenåringer og det er fortsatt sånn. 

Anonymkode: f3e4e...918

AnonymBruker
Skrevet

Yngste- jente. Veldig flink til å leke alene. Liker ikke dataspill, men se film.

Eldste - gutt. Ikke flink til å leke helt alene, men når to år yngre lillesøster ble stor nok til å leke med han og ta styringer har de i stor grad underholdt hverandre.  Liker ikke å se fil, men spille, så når han ble stor nok til å spille alene har han gjort det, men vi har også spilt mye med han. 

Anonymkode: 7eeda...538

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Yngste- jente. Veldig flink til å leke alene. Liker ikke dataspill, men se film.

Eldste - gutt. Ikke flink til å leke helt alene, men når to år yngre lillesøster ble stor nok til å leke med han og ta styringer har de i stor grad underholdt hverandre.  Liker ikke å se fil, men spille, så når han ble stor nok til å spille alene har han gjort det, men vi har også spilt mye med han. 

Anonymkode: 7eeda...538

Vil ikke akkurat kalle det å spille eller se film å leke alene da, de blir jo så underholdt eksternt der😂

Anonymkode: 1eb5f...6ed

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke det der har noe med kjønn å gjøre, men personlighet. Jeg har for øvrig tre gutter, som alle har vært veldig flinke til å sysselsette seg selv fra de var små.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei jente, veldig flink til å leke på egenhånd, men setter pris på at jeg blir med litt 

Anonymkode: bc9c2...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Har 2 gutter og 2 jenter. Den ene gutten og begge jentene har alltid lekt fint alene. Ene gutten har aldri klart å leke alene. Han har adhd.

Anonymkode: 1fa25...ed7

AnonymBruker
Skrevet

Gutt, trives godt med å leke alene.

Anonymkode: 237c2...919

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter som alltid har vært flinke til å leke/sysselsette seg selv, både alene og de to sammen.

Jeg tror ikke det har noe med kjønn å gjøre, men med en blanding av barnas personlighet og foreldrenes oppdragerstil.

Anonymkode: 2e010...15f

AnonymBruker
Skrevet

Gutt på to år, vil aldri leke alene her hjemme. Er veldig sosial, samme i barnehagen. Der trekkes han alltid mot treåringene og leker mest med dem, fremfor de på egen alder som i blant har en mer passiv respons til hans ønske om å leke sammen. Tror dette har nada med kjønn å gjøre, kun personlighet. 

Anonymkode: b4ec5...950

AnonymBruker
Skrevet

Jente 3,5 år. Veldig flink å leke og finne på selv. Fleksibel i leken. Leker med dukker og bamser, puslespill, vann etc.

Gutt på 9. Aldri fått noe særlig til å leke godt på egenhånd. Kjeder seg lett, og alenelek blir kjedelig. Kan finne på rare ting, så har alltid måtte følge litt med. Nå er han gammel nok til å spille, det liker han og kan gjøre alene. Men maser også om at jeg må komme og se på ham mens han spiller. 

Anonymkode: c5059...e90

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei jente på fem år som alltid har vært flink til å leke alene. Tror jeg. Hun har vært litt mer på pappaen sin fordi han er flinkere til å leke de tingene hun liker.. som rollespill. Jeg liker å gjøre ting med henne, sånn hobbygreier osv, hjelpe til å bygge hus til dukkene etc..alt utenom rollespill. Så det må hun gjøre alene. Men hun har alltid vært kreativ uten hjelp fra meg.

Jeg har en gutt også på snart to år. Han er veldig flink til å leke alene, han kan sitte med bondegården sin i ca 15 minutter av gangen før han vil inkludere meg. 

Anonymkode: d4d68...d84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...