Gå til innhold

Det går jo for pokker ikke an å spise en appelsin lenger uten å måtte ta en dusj etterpå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har skjedd med appelsinene? Før kunne man skrelle og spise en appelsin uten problemer, men nå blir det gris overalt. Skallet er hardt, man skreller inn i appelsinkjøttet, og båtene har ikke lenger det indre ‘skillet’ de hadde før slik at man kunne dele de opp. Aaahh. Frustrasjon. De var jo ikke sånn før?

Anonymkode: 37ecf...8f2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bare har vært litt uheldig. Jeg har akkurat kjøpt appelsiner med skikkelig tykt skall som er lette å skrelle. Kan fint deles opp også.  Så at det "ikke var sånn før" er nok å ta i ;)  Litt ekstra saftige og søte er de nok, men med litt papir for hånden går det helt fint. 

Anonymkode: 6f166...32d

• Liker 3
Gjest Raptuss
Skrevet (endret)

😂 hvordan skreller du appelsiner? 

Hadde nettopp en i bilen og uten å søle en dråpe. Saftige appelsiner er uansett å foretrekke om det så blir litt søl av det. 

Endret av Raptuss
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg begynner på toppen og skreller nedover. Finnes det så mange måter å skrelle en appelsin på? Uansett blir det klin 😅

AnonymBruker
Skrevet

De blir bedre utover våren nå, når de ferske appelsinene kommer i butikken :) 

Anonymkode: ee29b...943

Skrevet

Jeg har sluttet å spise appelsiner pga det samme. Blir jo saft overalt 😂

Kanskje forskjellen er at i gamle dager skrella mamma de for meg 😇

• Liker 2
Skrevet

Har ikke spist appelsiner på ett par-tre måneder, så jeg kan ikke si noe verken fra eller til. Men du fortjener honnør for årets beste overskrift på KG 😂

• Liker 1
Skrevet

Skjær opp i båter

• Liker 2
Gjest PanteneProVVV
Skrevet

Blodappelsin? De er mykere i materien. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente jeg gledet meg til å gå inn i denne tråden og finne ut hva problemstillingen var! :ler: Men mine appelsiner er helt normale!

Anonymkode: d066a...d8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva har skjedd med appelsinene? Før kunne man skrelle og spise en appelsin uten problemer, men nå blir det gris overalt. Skallet er hardt, man skreller inn i appelsinkjøttet, og båtene har ikke lenger det indre ‘skillet’ de hadde før slik at man kunne dele de opp. Aaahh. Frustrasjon. De var jo ikke sånn før?

Mens jeg, snart 50, alltid har syntes appelsiner oppfører seg på denne måten, og derfor holdt meg unna appelsiner som må skrelles for hånd. Mye mindre gris å skjære dem opp. :) 

Anonymkode: 9bbb1...dec

Skrevet

Appelsiner ❤️ De er jo så gode nå.

Jeg skreller med kniv og spiser meg nedover, da søler det bare litt.

• Liker 1
Skrevet
Pølsevann skrev (4 timer siden):

Jeg har sluttet å spise appelsiner pga det samme. Blir jo saft overalt 😂

Kanskje forskjellen er at i gamle dager skrella mamma de for meg 😇

Du kan spørre en nabo om skrellehjelp:laugh:

Ellers kan man kanskje spise de i dusjen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Spis appelsiner i dusjen. Problem løst. :duskedame:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt noe problem med slikt etter at jeg begynte å dele opp appelsiner med kniv. 

Anonymkode: 07a91...4b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...