AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Vil bare være med barnet mitt, er ti mnd nå. Alt annet føles så meningsløst, spesielt jobben siden den stjeler så mye tid fra barnet. Noen andre som har det slik? Hvordan finne mening igjen og takle dette? Ser jo nesten ikke mitt eget barn😢 Anonymkode: ca61a...d25 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil bare være med barnet mitt, er ti mnd nå. Alt annet føles så meningsløst, spesielt jobben siden den stjeler så mye tid fra barnet. Noen andre som har det slik? Hvordan finne mening igjen og takle dette? Ser jo nesten ikke mitt eget barn😢 Anonymkode: ca61a...d25 Kan du ha kortere dager? Anonymkode: 5fc4b...1d9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Skjønner godt at du føler det slik og det er helt naturlig for mange. Jeg klarte ikke være borte fra de når de var så små, og heldigvis fikk vi det til at jeg var hjemme ekstra, men vet jo at må man så må man. Du kan jo sjekke litt angående det å jobbe redusert, ta ulønna permisjon som fint kan kombineres med kontantstøtte også..? Anonymkode: bfca8...480 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Jeg skjønner deg kjempegodt! Jeg vil heller ikke være borte fra barnet mitt på 12 mnd. Vi er så heldige at vi kan gjøre det slik at jeg er hjemmeværende til barnet vårt viser at det er kjedelig her hjemme, og bedre å gå i barnehage. Det motiverer meg at barnehageplass ville kostet noen tusenlapper i måneden, som vi nå sparer, samtidig som kontantstøtten gir 7500 kr. Jeg tenker derfor at de første 11.000 jeg ville tjent ville vært "forgjeves" mot dette regnestykket, hvis det gir mening. Så det er jo et lite økonomisk draplaster... Jeg vil nok aldri angre på denne avgjørelsen, og kan sterkt anbefale deg å jobbe redusert hvis dere får det til å gå rundt økonomisk ❤️ Men skjønner selvsagt at det faktisk ikke går for mange... Anonymkode: e93d1...e8d 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Forstår godt at det føles meningsløst. Det var så vondt å dra på jobb igjen etter permisjon. Jeg sier til meg selv at det nå faktisk gir mer mening med jobb, dersom jeg ser bort ifra følelsene mine. Barna trenger mat, hus og vi har plikt til å fostre dem i mange mange år. Vi er heldige som bor i et land hvor vi kan være hjemme såpass lenge med barna våre, til sammenlikning med veldig mange land. Det motiverte meg å tenke at jeg gjør det derfor for dem. Motiverte meg også å gå på jobb, når jeg så hvor fin tid de hadde med far, og deretter trives i barnehage hvor de har sine sosiale og gode opplevelser. Redusert stilling er jo selvsagt en mulighet, dersom du fremdeles da kan klare den økonomiske biten knyttet til å ha en familie. Jeg jobbet i 80% første barnehageår med begge to. Andre økonomisk drifting av familien er jo stønader fra nav. Og vi ønsker jo ikke som mødre/fedre å være for eksempel syke eller arbeidsledige. Alle disse rundene med meg selv tok jeg. Håper det blir en grei overgang. Ble mye gråting i bilen i starten for min del, så det var absolutt ikke lett. Anonymkode: 0ffc4...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Forstår godt at det føles meningsløst. Det var så vondt å dra på jobb igjen etter permisjon. Jeg sier til meg selv at det nå faktisk gir mer mening med jobb, dersom jeg ser bort ifra følelsene mine. Barna trenger mat, hus og vi har plikt til å fostre dem i mange mange år. Vi er heldige som bor i et land hvor vi kan være hjemme såpass lenge med barna våre, til sammenlikning med veldig mange land. Det motiverte meg å tenke at jeg gjør det derfor for dem. Motiverte meg også å gå på jobb, når jeg så hvor fin tid de hadde med far, og deretter trives i barnehage hvor de har sine sosiale og gode opplevelser. Redusert stilling er jo selvsagt en mulighet, dersom du fremdeles da kan klare den økonomiske biten knyttet til å ha en familie. Jeg jobbet i 80% første barnehageår med begge to. Andre økonomisk drifting av familien er jo stønader fra nav. Og vi ønsker jo ikke som mødre/fedre å være for eksempel syke eller arbeidsledige. Alle disse rundene med meg selv tok jeg. Håper det blir en grei overgang. Ble mye gråting i bilen i starten for min del, så det var absolutt ikke lett. Anonymkode: 0ffc4...2b3 *annen økonomisk drifting👍 Anonymkode: 0ffc4...2b3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Seriøst? Jobben din er jo viktigere enn noen gang. Du skal jo forsørge den ungen. Anonymkode: 80eb6...c44 3 3
Serenahiis Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Ikke ha dårlig samvittighet for det, mennesker er skapt til å være sammen med dems avkom. Det er bare noen som ikke identifiserer seg med den moderne 8-16 verdenen vi lever i, helt OK det Aner ikke hva du kan gjøre med det da, desverre. Sykmelding kanskje? si du har ryggsmerter/angst ? 😛 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 Serenahiis skrev (4 minutter siden): Ikke ha dårlig samvittighet for det, mennesker er skapt til å være sammen med dems avkom. Det er bare noen som ikke identifiserer seg med den moderne 8-16 verdenen vi lever i, helt OK det Aner ikke hva du kan gjøre med det da, desverre. Sykmelding kanskje? si du har ryggsmerter/angst ? 😛 😅 Anonymkode: ca61a...d25
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 Velkommen i klubben 🙂 Nesten samtlige mødre kjenner på dette! Det pleier som regel å gå seg til, du må bare stå i følelsene. Det går litt bedre jo lenger tid som går. Mitt yngste barn er nå 3,5 år, og jeg savner barnet fortsatt og synes det er lenge å være en hel dag på jobb før jeg får se henne igjen. Og teller ned timene hver dag til jeg kan sette meg i bilen for å kjøre å hente henne 🥰 Du får trøste deg med at all statistikk viser at barn som har begge foreldrene i jobb, ofte klarer seg bedre i livet. Så din innsats på jobb, påvirker uten tvil, selv om det eneste du ønsker er å være mer med barnet ditt ♥️ Anonymkode: e610b...11d 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 Jeg utsatte det så lenge jeg kunne. Tok ulønnet perm etter at lønner perm gikk ut, men da barnet ble 1,5 år måtte jeg tilbake til jobb. Jeg har fått en depressiv reaksjon på det. En ting er den belastningen å plutselig gå fra å være med barnet hele tiden, til å plutselig få bare noen få timer. En annen er jo hele hverdagslogistikken og at man er så forbasket sliten hele tiden også. Så når alle er hjemme fra jobb og bhg blir det jo bare litt tid sammen før legging og deretter ordne til neste dag. Jeg føler barna altfor tidlig må ta del i de voksnes verden på en måte og all forskning viser jo at bhg start ikke er bra før de fyller 2 år. Vet ikke hvorfor dette ignoreres, men det er et sosialt eksperiment. Tror mange barn mistrives i den stresshverdagen, men de lærer seg å holde kjeft og blir passive. Kommer aldri til å bli overbevist om at dette er bra for noen andre enn inntektskassa til staten. Money talks . men du er ikke alene om følelsene dine. Jeg har blitt deprimert av det og synes aldri det blir bedre. Gråter søndag kveld, vet det blir 5 dager hvor jeg knapt ser barnet mitt. Det blir aldri bra eller positivt for meg Anonymkode: 4cd7c...411
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Seriøst? Jobben din er jo viktigere enn noen gang. Du skal jo forsørge den ungen. Anonymkode: 80eb6...c44 Dette! Det koster å ha barn... Anonymkode: cba26...7a0 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette! Det koster å ha barn... Anonymkode: cba26...7a0 Men hvorfor holdt en inntekt på 70,80 og 90 tallet? Anonymkode: 4cd7c...411 1
Gjest Agent smith Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 Du trenger vel også penger for å kunne ta vare på barnet?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 Selvfølgelig skal du ikke gå på jobb. Prioriter riktig, og ta ut ulønnet permisjon. Jobb betyr ingenting, barna alt. Anonymkode: 64f21...bdd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå