AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Del Skrevet 9. januar 2023 Hva er greia? Hver gang jeg legger ut annonse på Finn, er noen så nære ved å kjøpe eller gjøre avtale. Til de får adressen. De skal alltid ha adressen men etter det får de ikke til å hente før om mange dager, eller de slutter å svare. Årsaken til det? Blir skeptisk da jeg egentlig bor litt skjult pga en eks som ikke skal vite hvor jeg bor… Hvordan unngå å gi ut adressen til alle og enhver, folk man ikke vet hvem er. Samtalen kan forløpe seg slik: kjøper: jeg tar den! Jeg vil hente den i dag. Hva er adressen din? jeg: *finngata 348* kjøper: jeg får ikke til å hente i dag likevel, men kanskje om noen dager. eller kjøper: hei jeg ombestemte meg, du får selge den til nestemann. eller at de bare lar være å svare. Hvorfor? Er det noe nytt svindelopplegg? Anonymkode: b3571...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Del Skrevet 9. januar 2023 Hvis jeg var deg, ville jeg kjørt tingene til et familiemedlem eller møte alle kjøpere på offentlig sted. Aldri om jeg hadde turt å gi ut adressa. Anonymkode: 9ef47...429 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Del Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis jeg var deg, ville jeg kjørt tingene til et familiemedlem eller møte alle kjøpere på offentlig sted. Aldri om jeg hadde turt å gi ut adressa. Anonymkode: 9ef47...429 Det er litt pes om det er snakk om en lenestol eller andre store møbler og ting da? Drasse med seg en lenestol og stå på et gatehjørne og vente på en kjøper som kanskje aldri kommer likevel? (sånn som Finn kjøperne ofte driter i å gjøre...) Anonymkode: d7ffc...35f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Del Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er litt pes om det er snakk om en lenestol eller andre store møbler og ting da? Drasse med seg en lenestol og stå på et gatehjørne og vente på en kjøper som kanskje aldri kommer likevel? (sånn som Finn kjøperne ofte driter i å gjøre...) Anonymkode: d7ffc...35f Er uten bil. Anonymkode: b3571...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Del Skrevet 9. januar 2023 Eller hvis en potensiell kjøper skriver at hei, har du denne fremdeles? og så svarer man selvfølgelig ja, og nevner prisen (pluss eventuell frakt med posten) men da blir det umiddelbart bom stille fra den kanten. Altså, hvorfor gidder dem egentlig å spørre om produktet fremdeles er tilgjengelig, hvis de overhodet ikke er interessert i å faktisk kjøpe produktet uansett?? I så fall kaster de vel bort både deres egen tid, og MIN tid. Anonymkode: ac03c...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Del Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Eller hvis en potensiell kjøper skriver at hei, har du denne fremdeles? og så svarer man selvfølgelig ja, og nevner prisen (pluss eventuell frakt med posten) men da blir det umiddelbart bom stille fra den kanten. Altså, hvorfor gidder dem egentlig å spørre om produktet fremdeles er tilgjengelig, hvis de overhodet ikke er interessert i å faktisk kjøpe produktet uansett?? I så fall kaster de vel bort både deres egen tid, og MIN tid. Anonymkode: ac03c...cd9 Det er bedre enn at man kommer så langt som å gi de adressen sin. Man vet ingenting om hvem som sitter i den andre enden… Anonymkode: b3571...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Del Skrevet 9. januar 2023 Du er paranoid Anonymkode: e7f6f...f50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Del Skrevet 9. januar 2023 Kjeltringer? Anonymkode: da272...1c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Del Skrevet 9. januar 2023 Mitt råd er: Ikke oppgi konkret adresse. Si navnet på området/bydelen. Så ser du om de svarer videre. Anonymkode: a70ac...9fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå