Gå til innhold

Du som var invalidiserende kvalm i svangerskapet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Valget du å få flere barn? 

Var du like kvalm i andre svangerskap?

Og hvordan gikk det om du var like kvalm i 2. svangerskap og ivaretagelse av det første barnet?

Jeg vet rett og slett ikke om jeg orker å utsette meg for det en gang til selv om jeg egentlig ønsket meg to barn.

Anonymkode: 4f93f...9c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener dere som var kvalme hele svangerskapet fra ende til annen og som ikke kunne gjøre annet enn å ligge i senga eller på sofaen. Jeg klarte ikke en gang å dusje, karret meg til dusjen 1 gang pr uke eller litt sjeldnere😢

AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn, glemmer man hvor fælt det var. Jeg var mye innlagt på sykehus, og fikk etterhvert sonde operert med til tarmen (slik at den ikke kunne kastes opp). Har tre barn, og hvert eneste gang har jeg blitt overrasket over meg selv at jeg kunne gjøre det igjen. Men er veldig veldig glad jeg gjorde det 😊

Anonymkode: ef34b...f66

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, lykke til videre! Det er en fin premie som venter!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Av en eller annen grunn, glemmer man hvor fælt det var. Jeg var mye innlagt på sykehus, og fikk etterhvert sonde operert med til tarmen (slik at den ikke kunne kastes opp). Har tre barn, og hvert eneste gang har jeg blitt overrasket over meg selv at jeg kunne gjøre det igjen. Men er veldig veldig glad jeg gjorde det 😊

Jeg har ikke glemt det nei, første barnet er nå et år og jeg sliter fortsatt med litt kvalme og brekninger der jeg ikke gjorte det før graviditeten. Eks hvis noe klemmer på magen, ved stress osv. 

AnonymBruker
Skrevet

🙋‍♀️
Jeg er nå gravid med nr 2, det blir 4 år mellom dem. Jeg er like kvalm, men spyr ikke like mye denne gangen! Får og lavt blodtrykk, så jeg er konstant svimmel og har et slags trykk bak øynene. Men det er langt tyngre å være gravid med en 3-åring man nødvendigvis må passe på samtidig. 

Samtidig, kreftene er lettere å mobilisere når det er 3-åringen som trenger noe, enn noe annet. Har riktignok ikke dusja siden… lenge siden… men det er jo detaljer 😛 

Skal sies at vi prøvde lenge på nr 2 med en ide om to tette, men på mange måter er jeg glad for at det blir så mange år mellom. Det er lettere med en 3-åring man kan kommunisere med og forklare hvorfor mamma ikke kan gjøre x og y, enn det hadde vært med en 1-åring. 

Anonymkode: 4304b...aa9

Skrevet

Kvalmen var ganske intens i første svangerskap, og selv om jeg gruet meg til en ny runde var ønsket om et barn til viktigere.

I andre svangerskap var kvalmen enda verre. Som i første svangerskap varte den til rundt uke 22, men den var mye mer intens. Jeg kunne våkne om natten av at jeg måtte reise meg og kaste opp. På dagtid lå jeg stort sett på sofaen som et slakt. Det eneste som hjalp var å sove, drikke vann med isbiter og ligge så stille som mulig. I tillegg var det slitsomt å skulle ta seg av eldstemann, selv om mannen hjalp mye til. Jeg tror tilleggsbelastningen med å ha barn fra før gjorde meg mer sliten enn jeg var i første svangerskap og at dette igjen gjorde at kvalmen føltes verre. Men dette er bare en teori jeg har.

Sånn sett var det vel bra jeg ikke visste hva jeg hadde i vente, men ville likevel gjort det samme igjen ❤️

AnonymBruker
Skrevet

1 gang var jeg kvalm og kastet opp en del. Gikk 6 år før jeg ble gravid igjen. 2 gang var jeg veldig kvalm og kastet opp alt jeg prøvde å spise og drikke. Var innlagt 2 ganger. Ble bedre etter ca 4 måned. 

Anonymkode: e24be...e31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...