AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Heisann jenter. Her er det sikkert 10 år siden jeg skrev sist. Da jeg fikk første barnet 😂🫣 Vi er endelig 11 uker på vei med en liten skatt.. Jeg går på arbeidsavklaringspenger og har jobbet noe i perioder men er for det meste hjemmeværende. Går imot en uføretrygd. Jeg har en ganske lav sats men det er i og for seg greit. Vi er godt etablerte og har det vi trenger men jeg er likevel litt nysgjerrig på andres løsninger. hvordan har dere fordelt ? har dere valgt engasstønad eller foreldrepenger? hvordan fungerer engangsstønad og Aap. får man da stønaden også stoppes Aap månedlig for hvor lenge ? det lønner seg nok ikke for meg uansett tror jeg. vil gjerne høre litt erfaringer. ❤️ Anonymkode: e6100...785
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, bare jeg er høygravid. Har gått på AAP i flere år og går mot gradert ufør. AAP gjelder som inntekt, så du vil kunne få permisjonspenger som vanlig. Da jeg fikk vedtaket mitt om foreldrepenger hadde de tatt utgangspunkt i AAP utbetalingene mine, og jeg vil få samme sum i permisjon som jeg fikk på AAP. Den eneste ulempen i vårt tilfelle var at samboeren gjerne skulle tatt en del av fellesperioden, men grunnet aktivitetsplikt hos mor om far skal ha permisjon så ble vi nødt til å velge at jeg tar hele fellesperioden. Anonymkode: aba17...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå