Gå til innhold

forkjøla til IVF førsamtalen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har ventet på vår offentlig IVF førsamtalen i ja..ca 5 mnd, endelig e den, i morgen!! Vi gleder oss MEN. På fredag fikk jeg feber som værte til lørdag (38,2 på det høyeste). I dag er jeg 2 dager feber fri men er fortsatt tett i nesen (ingen andre sympomer enn bare jææævli tett). Jeg har hold meg hjemme hele den tiden og adskilt fra samboeren, som har ikke hat noe symptomer. Jeg har ikke testet for corona, siden krav er å holde seg hjemme mens man er syk. Men i morgen er den store dagen vår, men jeg har litt blanda følelser. Er det forsvarlig for oss å dra når jeg har hatt feber for 3 dager siden? Hvis det var korona feber så e man kjempesmitsomt første dagene før første symptomer og to dager etter ca, som vil si at sistem "kjempesmitsomme" dag var lørdag, kanskje søndag. Jeg er tilbake på jobb (jobber hjemmerfra). Jeg har ikke mistet lukt eller smaksans.

Hva hadde dere gjort? Hadde det vært vanlig gynekologtime, hadde jeg seff ringt og prøvd å få det senere, men denne timen får man ikke neste uke, kanskje om flere måneder igjen. Jeg er jo ikke kjempesjuk, bare tett i nesen. Er det greit å dra men maske på? Vi har ventet såååååååååååå lenge på dette! Å avbestille den timen pga at man er tett i nesen føles også som overkill? Har også lest at på slutten av korona så skal det litt til for man smitter andre. Igjen, ikke sikkert jeg har korona i det hele tatt.

I alle disse 3 år har jeg vært on top of alle reglene, fulgt alt og ikke utsatt maselv eller noe andre for corona risken. Har vært så flink at har faktisk ikke hatt korona (som jeg vet om). Men nå, rett før den viktigske dagen ever, får jeg en jævla feber....ka skal man si. Det føles litt sånn uretferdig fra før, så..ja..jeg vet ikke. 

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: b87da...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville testet meg, ringt og sagt (forhåpentligvis): Jeg har vært syk, er blitt frisk, men fremdeles noen restsymptomer. Også ville jeg hatt på munnbind. 

Anonymkode: 88c32...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville testet meg, ringt og sagt (forhåpentligvis): Jeg har vært syk, er blitt frisk, men fremdeles noen restsymptomer. Også ville jeg hatt på munnbind. 

Det du sier er den rette å gjøre. Men e bare redd t dem vil utsette hvis jeg ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ringe sykehuset uten å si hvem du er og spørre hvordan de stiller seg til situasjonen din? De har vel sikkert noen retningslinjer på det.

Anonymkode: 40a9f...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det du sier er den rette å gjøre. Men e bare redd t dem vil utsette hvis jeg ringer

Det går andre til klinikken som heller ikke vil eller burde bli syke. Så, jeg ville ikke bare tenkt på meg selv. Du kan jo også oppleve å bli sendt tilbake i døra hvis de finner ut du er syk og så tett (hvis det merkes som du sier). Du kan smitte legen som skal behandle deg og andre. Men det er meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du var syk, du er nå frisk. En tett neste er ikke sykdom (ta nesespray, så er du ikke tett når du kommer). Jeg ville ha gått. Du har ikke noe meldeplikt for noen mtp sykdom. Jeg hadde ikke satt meg tett på andre, hadde heller holdt meg en meter unna. 

Anonymkode: b183e...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det florerer av virus for tiden og ingen vil ha smitte inn på sykehusene. Det er lov å ta litt hensyn til andre.

Ring og spør i det minste.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal følge regler fra helsenorge, så gjelder dette, se bildet.

I følge dette brytes det ingen regler med å møte opp. Seff burde man ta hensyn til andre. Men hvis alle skal holde seg hjemme til de e helt symptomfri, så må vi tilbake til 2020. Det e seff hensynsfullt å ringe, men man er ikke pålagt å gjøre det, vil jeg si? 

Screenshot_2023-01-09-14-00-18-49_4b14b257287ac0a6d1fd5fbb2487716f.jpg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man skal følge regler fra helsenorge, så gjelder dette, se bildet.

I følge dette brytes det ingen regler med å møte opp. Seff burde man ta hensyn til andre. Men hvis alle skal holde seg hjemme til de e helt symptomfri, så må vi tilbake til 2020. Det e seff hensynsfullt å ringe, men man er ikke pålagt å gjøre det, vil jeg si? 

Screenshot_2023-01-09-14-00-18-49_4b14b257287ac0a6d1fd5fbb2487716f.jpg

På et sykehus har jeg alltid vært mye mer påpasselig. Selv før pandemien. Det håper jeg generelt sett folk er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt en paracet , holdt kjeft og reist. Ikke F om jeg hadde latt det gå fra meg.

Anonymkode: 09e5c...cd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt litt nesespray og sminket med litt ekstra og dratt som om ingenting hadde skjedd, særlig siden du ikke har feber lenger. Du bryter ingen regler ved å gjøre det og det er faktisk lov å være litt kynisk i deres situasjon. Min mening

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde tatt en paracet , holdt kjeft og reist. Ikke F om jeg hadde latt det gå fra meg.

Anonymkode: 09e5c...cd9

Men at det går fra henne vet hun jo ikke. Det er frykten som snakker. Hvis hun ringer og snakker med dem, slik man skal, så får hun et skikkelig svar. Kanskje får hun møte med munnbind. Om svaret er at det må utsettes betyr ikke det 5 nye måneder venting. Og om svaret er at det må utsettes så betyr det at det faktisk er svært gode grunner til at hun ikke bør møte opp!

Følg retningslinjene til sykehuset du skal til TS (se info i SMS eller innkallingsbrevet).

Anonymkode: 92ab0...3d6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...