AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Jeg har igjen 50k i forbrukslån som jeg ønsker å bli ferdig med i løpet av dette året. Jeg har ca 370k utbetalt i året, men det koster å leve også. Jeg er alene med et barn (3-4år) og får ingen støtte fra faren på dette. På hus, strøm, nett, mobil og barnehage betaler jeg 15 200 i mnd. Jeg må pendle til jobb så drivstoff og forsikring koster ca 3000 i mnd. Alt fra matbutikken ligger på ca 6500 i mnd. I blant klarer vi mindre, barnet bruker fremdeles bleier. Noen råd til hvordan jeg skal få det til? Anonymkode: 7a42c...7f7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har igjen 50k i forbrukslån som jeg ønsker å bli ferdig med i løpet av dette året. Jeg har ca 370k utbetalt i året, men det koster å leve også. Jeg er alene med et barn (3-4år) og får ingen støtte fra faren på dette. På hus, strøm, nett, mobil og barnehage betaler jeg 15 200 i mnd. Jeg må pendle til jobb så drivstoff og forsikring koster ca 3000 i mnd. Alt fra matbutikken ligger på ca 6500 i mnd. I blant klarer vi mindre, barnet bruker fremdeles bleier. Noen råd til hvordan jeg skal få det til? Anonymkode: 7a42c...7f7 Jeg hadde 120k i gjeld som jeg betalte ned på 1 år. Jeg har 300k i inntekt. Går fint om du bare vil. Anonymkode: 389ef...64c 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Sjekk om du har noe å selge så du kan bruke pengene på nedbetaling ellers må du jo bare se på budsjettet om det er noe som kan kuttes. Hvor mye unødvendig betaler du for? Streaming? Kan du få billigere mobilabbonement? Anonymkode: d33a0...ffb
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Kjøp deg elbil, så reduserer du ihvertfall kostnaden på drivstoff (og muligens forsikring). Anonymkode: ab578...e61
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har igjen 50k i forbrukslån som jeg ønsker å bli ferdig med i løpet av dette året. Jeg har ca 370k utbetalt i året, men det koster å leve også. Jeg er alene med et barn (3-4år) og får ingen støtte fra faren på dette. På hus, strøm, nett, mobil og barnehage betaler jeg 15 200 i mnd. Jeg må pendle til jobb så drivstoff og forsikring koster ca 3000 i mnd. Alt fra matbutikken ligger på ca 6500 i mnd. I blant klarer vi mindre, barnet bruker fremdeles bleier. Noen råd til hvordan jeg skal få det til? Anonymkode: 7a42c...7f7 Om du ikke klarer ut med 4000kr mnd i 1 år så er det noe rivende galt med forbruket ditt. Anonymkode: 389ef...64c 2 1
Snublefot62 Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 50k fordelt på 1 år er ca kr 4200 i innbetaling pr måned. Selge noe? Ekstravakter? Kutte kostnader? Husk at du og vil få feriepenger i sommer. Der har du en mulighet for å betale ned litt ektra gitt at du planlegger for en rimelig og enkel ferie i år. Søk plass for ungen på ferie for alle eller andre lignende tilbud lokalt så vil ungen få litt ekstra opplevelse i sommer. Evnt tilgode fra skatten kan og gå til nedbetalingen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Da må du bare prioritere om du ønsker å bli kvitt lånet. Kutt ned på det du kan, se hvilke utgifter du kan velge vekk akkurat nå (streamingtjenester osv). Bestem deg for å kjøpe billigere mat, planlegg godt middager og matinnkjøp. Regn ut på en betalingsplan du kan klare å håndtere, selv om det vil ta mer enn et år, 4200,- i mnd er mye. Søk inspirasjon når det kommer til mat, finn billigere middager (fattig student, Marie Thrane osv) og se om feks noen av økonomibloggerne eller Pengerådet podkast kan gi deg et spark i baken. Med litt viljestyrke så klarer du dette! Anonymkode: 7f5ac...a2b
Eva-Lena Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har igjen 50k i forbrukslån som jeg ønsker å bli ferdig med i løpet av dette året. Jeg har ca 370k utbetalt i året, men det koster å leve også. Jeg er alene med et barn (3-4år) og får ingen støtte fra faren på dette. På hus, strøm, nett, mobil og barnehage betaler jeg 15 200 i mnd. Jeg må pendle til jobb så drivstoff og forsikring koster ca 3000 i mnd. Alt fra matbutikken ligger på ca 6500 i mnd. I blant klarer vi mindre, barnet bruker fremdeles bleier. Noen råd til hvordan jeg skal få det til? Anonymkode: 7a42c...7f7 Hvorfor krever du ikke bidrag fra barnefar? Dette kan NAV hjelpe deg med å utregne og kreve inn. 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 Før regnskap et par mnd, så du ser nøyaktig hva det er du bruker pengene dine på. Så kan du se hva du kan kutte ut. Du har veldig la vinntekt, og et barn du skal ta deg av, og da blir jeg litt matt av "herregud det er noe galt med forbruket ditt om du ikke klarer 4 000 i mnd"... Anonymkode: 4b7e7...6d2 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om du ikke klarer ut med 4000kr mnd i 1 år så er det noe rivende galt med forbruket ditt. Anonymkode: 389ef...64c Det er jo kjempehøye renter på forbrukslån, så det vil jo bli over 4000 i måneden. Anonymkode: c20f5...2d7 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 Om du ikke allerede er klar over det, har Rema 50% på bleier for de som har Æ og aktivert priskuttet. Kan spare noen kroner der 😊 Anonymkode: dd0f9...f81 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 Del beløpet på og ha det på autotrekk. Og innstille deg på å leve veldig enkelt. Eneste veien å gå . Anonymkode: a35ff...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 Får du igjen på skatten/feriepenger? Betal ekstra da+i desember når du får halv skatt. Og ellers ville jeg hatt et fast trekk på 1500 som går ut når du får inntekt hver måned. Har du muligens krav på noe ekstra støtte fra NAV? Anonymkode: 333eb...dd8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekk om du har noe å selge så du kan bruke pengene på nedbetaling ellers må du jo bare se på budsjettet om det er noe som kan kuttes. Hvor mye unødvendig betaler du for? Streaming? Kan du få billigere mobilabbonement? Anonymkode: d33a0...ffb Jeg har ikke noe å selge. Har ordnet billigst mulig Mobil og Internett. Droppet kanaler og har kun Internett. Bruker minst mulig strøm. Jeg jobber ekstra når jeg kan. Jeg bare vet at på sommeren trenger barnet mitt endel tøy, samt bursdag og sommerferie koster noe. Jeg har satt av 6500 til sommerferien, det er jo ganske billig. Vi handler på salg, kjøper brukt, handler billig mat, lager fra bunnen av. Rucula skrev (1 time siden): Hvorfor bidrar ikke far?? Jeg har bedre råd enn far, samt hans utfordringer så klarer han ikke noe type bidrag. AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøp deg elbil, så reduserer du ihvertfall kostnaden på drivstoff (og muligens forsikring). Anonymkode: ab578...e61 Jeg har ikke råd til noe bil nå. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo kjempehøye renter på forbrukslån, så det vil jo bli over 4000 i måneden. Anonymkode: c20f5...2d7 I fjor hadde jeg mindre å rutte med, men dette året koster alt mer. Så jeg har klart å betale 5k i mnd på gjeld i fjor. Det er kjipt at det ikke er min gjeld, men det kan jeg ikke bevise heller. Anonymkode: 7a42c...7f7 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får du igjen på skatten/feriepenger? Betal ekstra da+i desember når du får halv skatt. Og ellers ville jeg hatt et fast trekk på 1500 som går ut når du får inntekt hver måned. Har du muligens krav på noe ekstra støtte fra NAV? Anonymkode: 333eb...dd8 Jeg har feriepenger som inntekt i juni. Fastlønn. Jeg har søkt det jeg kan av støtte, samt kommunen for å ordne med betaling av barnehage ved lav inntekt Anonymkode: 7a42c...7f7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke noe å selge. Har ordnet billigst mulig Mobil og Internett. Droppet kanaler og har kun Internett. Bruker minst mulig strøm. Jeg jobber ekstra når jeg kan. Jeg bare vet at på sommeren trenger barnet mitt endel tøy, samt bursdag og sommerferie koster noe. Jeg har satt av 6500 til sommerferien, det er jo ganske billig. Vi handler på salg, kjøper brukt, handler billig mat, lager fra bunnen av. Jeg har bedre råd enn far, samt hans utfordringer så klarer han ikke noe type bidrag. Jeg har ikke råd til noe bil nå. I fjor hadde jeg mindre å rutte med, men dette året koster alt mer. Så jeg har klart å betale 5k i mnd på gjeld i fjor. Det er kjipt at det ikke er min gjeld, men det kan jeg ikke bevise heller. Anonymkode: 7a42c...7f7 Må dere bruke så mye på sommerferie? Hva med ta det veldig billig et år,sov i telt, gå på tur osv. Mye man kan gjøre gratis når det er sommer:) kan du selger barnas klær når de vokser utav det og kjøpe brukt? Jeg kjøper det jeg kan brukt til min. Anonymkode: 333eb...dd8 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har feriepenger som inntekt i juni. Fastlønn. Jeg har søkt det jeg kan av støtte, samt kommunen for å ordne med betaling av barnehage ved lav inntekt Anonymkode: 7a42c...7f7 Hva er grunnen til at du tjener så lite jobber du redusert? Anonymkode: 333eb...dd8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 Får du overgangstønad og barnebidrag? Anonymkode: 333eb...dd8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #20 Skrevet 9. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har igjen 50k i forbrukslån som jeg ønsker å bli ferdig med i løpet av dette året. Jeg har ca 370k utbetalt i året, men det koster å leve også. Jeg er alene med et barn (3-4år) og får ingen støtte fra faren på dette. På hus, strøm, nett, mobil og barnehage betaler jeg 15 200 i mnd. Jeg må pendle til jobb så drivstoff og forsikring koster ca 3000 i mnd. Alt fra matbutikken ligger på ca 6500 i mnd. I blant klarer vi mindre, barnet bruker fremdeles bleier. Noen råd til hvordan jeg skal få det til? Anonymkode: 7a42c...7f7 Jeg forsøker å få ned et lån. Det er vanskelig, men jeg forsøker med å kjøpe kun det nødvendige som jeg trenger. Ikke bruke penger unødvendig. Men det er vanskelig. Bruker feriepenger til å betale ned litt lån med også. Anonymkode: 371e0...f4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå