Gå til innhold

Vet kvinner alltid hvorfor de ikke er interessert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en stund og har både gitt og fått en del avslag. Felles for de avslagene jeg selv har gitt etter første date, er at jeg alltid vet hvorfor jeg ikke er interessert i å gå videre. Jeg mener da en helt konkret grunn, som at jeg ikke var tiltrukket eller at personligheten ikke passet meg på en bestemt måte. Ofte begrunner jeg avslaget overfor henne med mangel på «kjemi» eller «gnist» for å slippe å være konkret, men egentlig vet jeg jo alltid hva som mer konkret ikke stemmer.

Her om dagen fikk jeg avslag på forespørsel om andre date med en dame. Hun var i overkant uvanlig ivrig etter å bedyre at det ikke var noe galt med meg, at jeg var helt super osv., men at det bare manglet «en gnist». Den uvanlig unnskyldende tonen fikk meg til å lure på om dere kvinner av og til faktisk ikke alltid vet mer konkret hvorfor dere ønsker å «dumpe» noen etter så kort tid (én kort date), eller om det alltid skjuler seg en konkret grunn bak et slikt avslag, selv om dere, som meg, bruker en annen unnskyldning overfor motparten.

Hva sier dere?

Anonymkode: f54aa...623

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet stort sett hva det er som skurrer, ja. Det kan være flere småting eller en stor ting. Men, det trenger ikke å bety at neste dame vil reagere på de samme tingene.

Kan hende hun bare er veldig konfliktsky og ville avvise uten å såre. Evt. har opplevd at menn hun har avvist har blitt ubehagelige. 

Anonymkode: 60b2e...736

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og deler din erfaring. Vet alltid hva det er, enten om dama er for tjukk, for masete eller utviser ett eller flere røde flagg. Sier alltid at jeg ikke følte kjemien. Damene sier det samme til meg, og jeg antar det stort sett er noe helt konkret ved meg (ikke kjekk nok, for lite selvsikker, andre ting) men som det ikke er sosialt akseptabelt å si.

Anonymkode: 1a488...94a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det kan være konkrete ting så koker det fortsatt ned til kjemi for min del. Vil jo akseptere mye mer fra en jeg kjenner en umiddelbar tiltrekning til enn en der det ikke er noen kjemi overhode. Er ikke kjemien der vil de andre tingene bare komme i tillegg, og man legger kanskje også bedre merke til dem. 

Jeg har noen røde flagg som vil gjøre at jeg dropper en mann uansett, men de vil som regel også drepe den første tiltrekningen. Helt konkret går det på aggresjon/temperament, hvordan han behandler andre (eks. servitører, resepsjonister osv.), personlig hygiene, selvhøytidelighet etc. 

Det er derfor jeg savner å møte folk utenom datingappene. De tilfeldig møtene som før kunne gjøre at man møtte noen man kanskje ikke ville sveipet til høyre på Tinder, men som sjarmerer deg  senk bare de får muligheten fordi personlighet og utstråling ikke kommer frem på bilder.

Anonymkode: f7935...534

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

at det ikke var noe galt med meg

«Vi» kvinner pleier å si det når det er noe med menn som er kanskje litt rar eller vi ikke liker. Det er kjipt å ikke være ærlig, men de fleste gjør det for å ikke såre den andre. 

Anonymkode: 06a7a...7d3

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av språkpurk
AnonymBruker
Skrevet

Hun avviser så mildt og pent og unnskyldende hun kan så du ikke skal bli sint og farlig. 

Anonymkode: f9b8a...34a

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei det visste jeg ikke alltid, utover at det ikke oppsto følelser. Jeg kunne vri meg selv over hvor forbaska tullete følelsene mine var til tider, når de bare ikke ville utvikle seg selv om mannen var topp på alle måter. Spesielt angående to menn, som liksom var alt jeg hadde drømt om. 

Da jeg falt for min mann, som ikke var slik jeg hadde drømt om, innså jeg at hva man ønsker og hva man faktisk trenger ikke nødvendigvis er det samme, og at det kanskje var logisk likevel. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er som regel mer konkret for meg,men ikke noe jeg der poenget i å utdype til noen jeg har møtt en gang. Ser jeg narsissistiske trekk(bedre enn andre-mentalitet), eller tegn på depresjon (jeg trenger en dame for å gjøre meg glad), eller manglende interesse (meg meg meg -du er fin)- så er det no-no.

Anonymkode: 22652...7c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

«Vi» kvinner pleier å si det når det er noe med menn som er kanskje litt rar eller vi ikke liker. Det er kjipt å ikke være ærlig, men de fleste gjør det for å ikke såre den andre. 

Anonymkode: 06a7a...7d3

Haha, tuller du? Dette er jo helt bakvendt! Hvorfor si det stikk motsatte av hva man mener?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er som regel mer konkret for meg,men ikke noe jeg der poenget i å utdype til noen jeg har møtt en gang. Ser jeg narsissistiske trekk(bedre enn andre-mentalitet), eller tegn på depresjon (jeg trenger en dame for å gjøre meg glad), eller manglende interesse (meg meg meg -du er fin)- så er det no-no.

Anonymkode: 22652...7c9

Narsissistiske trekk og tegn på depresjon er jo ganske ekstremt, da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har datet en stund og har både gitt og fått en del avslag. Felles for de avslagene jeg selv har gitt etter første date, er at jeg alltid vet hvorfor jeg ikke er interessert i å gå videre. Jeg mener da en helt konkret grunn, som at jeg ikke var tiltrukket eller at personligheten ikke passet meg på en bestemt måte. Ofte begrunner jeg avslaget overfor henne med mangel på «kjemi» eller «gnist» for å slippe å være konkret, men egentlig vet jeg jo alltid hva som mer konkret ikke stemmer.

Her om dagen fikk jeg avslag på forespørsel om andre date med en dame. Hun var i overkant uvanlig ivrig etter å bedyre at det ikke var noe galt med meg, at jeg var helt super osv., men at det bare manglet «en gnist». Den uvanlig unnskyldende tonen fikk meg til å lure på om dere kvinner av og til faktisk ikke alltid vet mer konkret hvorfor dere ønsker å «dumpe» noen etter så kort tid (én kort date), eller om det alltid skjuler seg en konkret grunn bak et slikt avslag, selv om dere, som meg, bruker en annen unnskyldning overfor motparten.

Hva sier dere?

Det er vanskelig å skjønne hvorfor du mener at denne kvinnen kanskje ikke «visste» hvorfor hun ikke likte deg.  Det visste hun selvfølgelig, men ønsket å skåne deg. Siden hun var så dullete som du beskriver, antar jeg at hun syntes du var lite fysisk attraktiv og kanskje en smule tafatt. At du var typen som liksom må «trøstes».

Anonymkode: 4fba3...e94

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

1. Følelsene er ikke riktige, kjemien traff meg ikke. Da er jeg ærlig og sier det.

2. Opplever deg som dominant, litt høy på deg selv, røde flagg som går på at jeg opplever at du på sikt ikke vil behandle meg bra. Da er jeg uærlig og sier at kjemien ikke stemmer fordi jeg har mottatt vibber som tilsier at du ikke tåler å høre det uten å bli truende, sette ut rykter etc.

Anonymkode: c791c...695

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er vell i grunn sosial høflighet å ikke si hvorfor spesielt om det går på utseendet som grunn feks. Noen kan jo være svært ulik bildene sine selv om de ikke ser det selv. Men oftest er det jo fordi man ikke føler man er tiltrukket enten av personlighet, utseende eller "kjemi" med kjemi tenker jeg at jeg personlig utelukker om dette ikke føles som en mann jeg kunne tenke meg å kysse, kanskje var daten riktig god men mannen føltes mer som en kompis enn noe med potensiale. 

Typiske meldinger jeg sender for å avslutte kan være "Hei! Takk for hyggelig date men dette føles ikke helt riktig for meg. Lykke til videre☺️

Jeg tenker det er lite poeng å analysere hverken for kvinner eller menn er man ikke interessert så er man ikke interessert . Men jeg personlig synes ikke noe om ghosting osv synes det er mye mer ryddig å sende melding og deretter slette personen fra snap /happen etc. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel er det at de er overvektige, få menn på min alder som er slanke og trente, liker også hår, få menn på min alder med hår, liker at de har glimt i øyet og har humor på en selvsikker måte, får som har dette også, da er de ihvertfall ikke single, etc.

Jeg bare vet fra første sekund om jeg liker en fyr eller ikke..... 😉 

Anonymkode: b472f...f03

• Liker 1
Skrevet

Har alltid vært ærlig og sagt hvorfor jeg ikke ønsker å møtes flere ganger, for jeg har alltid vært veldig klar på hva som var årsak. 
Alt fra at vi ikke er på samme plass i livet, til at det overhodet ikke er noen gnist der som gjør at jeg ønsker en date nr. to. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vanskelig å skjønne hvorfor du mener at denne kvinnen kanskje ikke «visste» hvorfor hun ikke likte deg.  Det visste hun selvfølgelig, men ønsket å skåne deg. Siden hun var så dullete som du beskriver, antar jeg at hun syntes du var lite fysisk attraktiv og kanskje en smule tafatt. At du var typen som liksom må «trøstes».

Anonymkode: 4fba3...e94

Nei, jeg bare spør. Er ikke vant til å få en såpass unnskyldende reaksjon.

Haha, ja, kanskje det. Er etter sigende over snittet fysisk attraktiv (dog selvsagt ikke for alle) og tror ikke jeg var spesielt tafatt heller, men vanskelig å se seg selv utenfra.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Blåjojo said:

Har alltid vært ærlig og sagt hvorfor jeg ikke ønsker å møtes flere ganger, for jeg har alltid vært veldig klar på hva som var årsak. 
Alt fra at vi ikke er på samme plass i livet, til at det overhodet ikke er noen gnist der som gjør at jeg ønsker en date nr. to. 

Bra du vil være ærlig, men jeg spør etter er jo om du vet hva som ev. ligger bak den manglende gnisten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bra du vil være ærlig, men jeg spør etter er jo om du vet hva som ev. ligger bak den manglende gnisten.

Ja, vet jo det. 
At det var forskjell på den oppfattelsen jeg hadde av han på chat/tlf og den han var i virkeligheten som regel. 
At jeg overså enkelte tegn før vi møttes. 
At bildene var minst 10 år gamle.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men det er veldig sjelden jeg sier grunnen. Ting som er no-go for meg, er gjerne ok for en annen kvinne, så hvorfor gjøre en mann usikker på seg selv om jeg kan la være? 

Jeg var f.eks på en date i forrige uke. Grunnene til at jeg ikke vil treffe han igjen er at han virket forgubbet, sær og vanskelig der væremåten hans var stressende og alt annet en trivelig. Jeg likte rett og slett ingenting med personligheten hans og ville ikke hatt sex med han om han så var siste mann på jorden. Det kan jeg ikke si. Så da sier jeg heller noe ullent tullball som "Takk for daten😊. Jeg tror dessverre ikke vi er så god match, men ønsker deg alt godt videre!☺️"

Anonymkode: b5f63...9e8

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...