Dodadi Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Jeg venter mitt første barn om tre uker. Samtidig som jeg kjøper inn ting til babyen, har jeg og samboer veldig lyst på ny sofa. Men vet ikke hva som er lurt å kjøpe nå som vi skal få barn? Hvor mye gris blir det egentlig? Noen som har noen anbefalinger på sofatyper, stoff og farger?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Ville ikke kjøpt dyr sofa når man straks skal inn i småbarnsperioden. Sofaen blir fort utsatt for gulp, tiss, bæsj, snørr, og melk, i babytiden. Når ungen blir større kan man ha en regel om å ikke spise i sofaen, og man slipper gulp og tiss og bæsj (med unntak av bleieslutt-perioden), men snørr er noe man må leve med i mange år. Vi har en grå-melert sofa. Der synes ikke flekker så lett. Vi har faktisk aldri måttet ta av trekket for å vaske sofaen, men har vært raskt ute med klut når det har vært gulp og tiss og sånt. VI hadde svære badelaken over hele sofaen da vi hadde en ekstremgulpebaby, men likevel kom det gulp i sofaen.. Anonymkode: 59d21...4ce
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Naboen har skai-sofa. Alt tørkes av veldig lett. Vi har stoff-sofanog alt vises. Selv når vi vasker av kjapt. Vurderer prøve rensemaskin. Barnefar har skinnsofa og den også er enkel å holde flekkfri. Anonymkode: be74b...18b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Vi har med trekk som kan tas av og vaskes i maskinen. Kan anbefales. Og i en gråmelert farge der flekker ikke synes så godt. Anonymkode: ce7c8...b38
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Har ecoskin nå, som lett kan tørkes av, spent på hvordan den ser ut etter ei stund med baby nr 2. Hadde skinnsofa med første. Lite gulp og søl med første, og aldri uhell med tiss i sofaen 🥴 alle barn er forskjellige så kan jo fort være det går helt fint, eller at du får en baby som sprutgulper titt og stadig.. Var hvertfall veldig glad for ny og god sofa under barseltiden med lange dager og kvelder med amming/økedøgn ☺️ Anonymkode: e43e8...2f7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Har sofa med tekstil av ull. Putene er lette å vaske i maskinen om noe skjer, men vi har gjerne et pledd liggende oppå putene slik at gulp og søl treffer pleddet istedenfor putene. Anonymkode: d80c9...383
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Vi har Nordic-serien fra Bohus, ungene har hatt uhell, hunden har hatt uhell og vi voksne har sølt drikke/mat i den. Avtagbare trekk som kan vaskes i maskin, veldig fornøyd med både utseende, komfort og funksjon. Har litt melert struktur på vår, så flekker vises ikke så godt. Anonymkode: d54a4...359
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå