AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Hei En kollega på jobben som vi begge er venn med på facebook skrev mot innvandring i et innlegg der. En annen vennine på jobben sier vi bør si fra til sjefen. Er dette smart? Vi er ikke glad i han noen av oss. Hun sier vi kanskje kan ordne så han får sparken. Eller blir det bare kluss med masse møter, screen shots fra FB, bla bla…?? Anonymkode: 66180...ecd
mitch92 Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Litt barnslig og ikke tåle andre folks meninger? Hva skal sjefen gjøre mer den informasjonen mener dere, gi personen sparken for og ikke ha "rett" mening ? Så lenge det ikke er rett ut rasisme ser jeg ikke problemet. 19 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Nei, ikke gjør det. Jeg har ei som skriver ganske koko ting på FB også, men hun har da lov til å ha en jobb hun også. Ærlig talt. Anonymkode: 59694...2d4 14 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Kommer jo an på hva du mener med "mot innvandring". Det er helt innafor å være "mot innvandring", går fint det uten å være langt utpå høyresida og spy ut dritt. Skal være temmelig drøyt før man involverer jobben altså. Anonymkode: 51fce...aa7 19
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Nei. Virkelig. Forskning viser at sladring slår tilbake på sladreren. Den du sladrer til, kommer til å assosiere deg med det det ble sladret om - og også se negativt på deg som en sladrer. Hva denne personen skriver på facebook, har ikke jobben noe med, med mindre personen har knyttet facebookprofilen sin til jobben. Ingen i Norge får sparken for noe de skriver på facebook... Anonymkode: 5a5ea...392 8 2
I Grosny Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei En kollega på jobben som vi begge er venn med på facebook skrev mot innvandring i et innlegg der. En annen vennine på jobben sier vi bør si fra til sjefen. Er dette smart? Vi er ikke glad i han noen av oss. Hun sier vi kanskje kan ordne så han får sparken. Eller blir det bare kluss med masse møter, screen shots fra FB, bla bla…?? Anonymkode: 66180...ecd Ikke si fra til sjefen. La det ligge! Men dere kan kutte ut facebookvennskapet og fortelle innvandrerkritikeren at dere mislikte det innlegget sterkt. 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Folk må få lov å ha sine meninger, uten at det skal gå utover jobben. Anonymkode: b8678...4a3 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer jo an på hva du mener med "mot innvandring". Det er helt innafor å være "mot innvandring", går fint det uten å være langt utpå høyresida og spy ut dritt. Skal være temmelig drøyt før man involverer jobben altså. Anonymkode: 51fce...aa7 Og da tenker jeg på nesten ulovligheter. Om man ikke har en jobb hvor man er et ansikt utad eller noe sånt. Da er det mange ting som fort blir mer relevant for hvordan selskapet vil fremstå osv. De færreste har en slik jobb. Anonymkode: 51fce...aa7 4 2
Rucula Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 Hvorfor skal det ikke være lov å være kritisk til innvandring? Vi har da ytringsfrihet i Norge. Skal noen miste jobben bare fordi de mener noe som ikke er sosialt korrekt ifølge dere?? En ting er å være rasistisk, en annen ting er å være kritisk til innvandring. 15 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei En kollega på jobben som vi begge er venn med på facebook skrev mot innvandring i et innlegg der. En annen vennine på jobben sier vi bør si fra til sjefen. Er dette smart? Vi er ikke glad i han noen av oss. Hun sier vi kanskje kan ordne så han får sparken. Eller blir det bare kluss med masse møter, screen shots fra FB, bla bla…?? Anonymkode: 66180...ecd Hvorfor er dere venn med han på fb om dere ikke ære glad i han da? Anonymkode: c15a1...828 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 Tenker ikke det har noe med jobben å gjøre med mindre dere jobber med innvandring. Anonymkode: a2583...d20 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 Pass deres egne saker. Det er oppførsel som dette som fører til dårlig arbeidsmiljø. Anonymkode: 12789...7c7 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kommer jo an på hva du mener med "mot innvandring". Det er helt innafor å være "mot innvandring", går fint det uten å være langt utpå høyresida og spy ut dritt. Skal være temmelig drøyt før man involverer jobben altså. Anonymkode: 51fce...aa7 Enig. Et saklig innlegg som problematiserer ubegrenset innvandring trenger ikke være noe å løpe til sjefen med. Er det fullt av nedsettende ordbruk og sjikane, derimot. Anonymkode: b6814...2fc 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 Så lenge denne personen ikke har sagt noe på jobb, og har gjort noe i arbeidstiden, så bør dere bare la det være. Alle har lov til å ha en fritid, som ikke involverer jobb. Jeg jobber selv med noen som virkelig har totalt forvrengt syn på alt her i verden. Men jeg lager ikke en sak ut av det, for alle har lov til å ha egne tanker og meninger på fritiden. Anonymkode: 6c5d5...5d8 4 1
Eva-Lena Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 Det er fremdeles lov å ha egne meninger her i landet. Ytringsfrihet har vi også. Jeg hadde ikke brydd meg om dette og definitivt ikke tatt det videre til sjefen. 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 Verste jeg vet om er rasisme, men dette ville jeg ikke meldt fra om til sjefen. Man har jo ytringsfrihet, og så lenge det ikke er noe drøyt eller ulovlig, ville jeg latt det ligge. Denne kollegaen hadde imidlertid ikke blitt min gode venn eller hatt min respekt, men jeg hadde oppført meg høflig og profesjonelt. Det kommer forresten selvsagt an på hvor man jobber. I min forrige jobb jobbet jeg direkte med nyankomne flyktninger, da hadde jeg selvsagt meldt fra til sjefen om en kollega tydelig var imot innvandring. Da burde virkelig denne kollegaen funnet seg en annen jobb. Anonymkode: 35024...e5b 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 Visse jobber er ikke forenelige med å skrive alt mulig rart på nett. For eksempel jobb i barnehage eller skole. Er likevel usikker på om jeg ville sladret. Anonymkode: 50562...759 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 Jeg ville bare gjort noe hvis rasismen gikk direkte utover noen på jobben. Bare skjul oppdateringene eller slett han fra FB. Anonymkode: 59694...2d4 2
MortenMunkholm Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei En kollega på jobben som vi begge er venn med på facebook skrev mot innvandring i et innlegg der. En annen vennine på jobben sier vi bør si fra til sjefen. Er dette smart? Vi er ikke glad i han noen av oss. Hun sier vi kanskje kan ordne så han får sparken. Eller blir det bare kluss med masse møter, screen shots fra FB, bla bla…?? Anonymkode: 66180...ecd Får et slags gufs fra totalitære land hvor noen anmelder en som ikke følger det man er pålagt å mene.. 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #20 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor er dere venn med han på fb om dere ikke ære glad i han da? Anonymkode: c15a1...828 Er du glad i alle du er venn med på FB eller?? Anonymkode: 66180...ecd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå