Gå til innhold

Hender det dere får gaver av mannen? Blomster? Sjokolade?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sånn uten noen grunn? En liten oppmerksomhet i hverdagen? Kanskje en liten tur til Hafjell, eller en hotellovernatting? Eller en klem?
Jeg får aldri noe. Selv når jeg har bursdag og til jul, får jeg et gavekort eller beskjed om å kjøpe meg en kvast selv. Ok, så er ikke gaver hans kjærlighetsspråk, men det hadde jo vært hyggelig en gang i skuddåret. Bare en liten oppmerksomhet som beviser at han ser meg.

Anonymkode: 90eaf...3d6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har annerledes kjærlighetsspråk og jeg er ikke opptatt av gaver, men det hender han kjøper blomster, favorittdrikke, deilige ullsokker osv. Men jeg foretrekker tid, øyekontakt, tjenester istedenfor. 

Anonymkode: 620e1...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Ikke gir jeg det heller. Det er ikke vårt "kjærlighetsspråk". Jeg liker å få gaver når det er en "grunn", som bursdager, jul, morsdagen, o.l., men random gaver ville jeg syntes var stressende. Da ville jeg følt at jeg måtte gjengjelde, og det å gå og tenke ut og kjøpe og styre med gaver i hytt og gevær er virkelig ikke noe jeg ønsker å bruke tid og mental energi på. 

En kos og klem kan jeg gi ut, og også få, men ikke blomster og sjokolade. 

Anonymkode: 58e9e...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får aldri noe gaver eller blomster, samboeren min er ikke flink på slike ting. Han gir på bursdagen da. 

Anonymkode: e4a50...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hender. Han kan kjøpe med en brus jeg liker. Han kjøper sjeldent blomsterbuketter, men en gang kjøpte han en bunt gladioler samt vase som passet for det hadde vi ikke fra før.

Kjøper aldri smykker o.l. Men han kan finne på å ordne barnepass og booke oss en natt på hotell.

Anonymkode: d8863...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får aldri noe gaver eller blomster, samboeren min er ikke flink på slike ting. Han gir på bursdagen da. 

Anonymkode: e4a50...5a1

Gir du noen gaver til typen da?    

Anonymkode: 7ba1a...6b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får blomster, en sjokolade eller en brus/øl/cider i ny og ne utenom bursdag. Forventer ikke gave på morsdagen fra han siden han ikke er far til mine barn, men mistenker at han sørger for at de kjøper noe. 

Jeg gir tilbake ved å kjøpe en liten ting (favorittøl/cider/kaffe, "dings" jeg vet han blir glad av eller trenger),lage favorittmaten hans, eller gi han frihet til å spille/øve på bass så høyt som han vil, eller dra på så mange konserter som han vil i løpet av et år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hender. Det er ikkje viktig sånn eigentlig. Det hender han kjøper is eg er glad i eller eg kjøpe brus han liker. Vi er ikkje så keen på blomster og slikt. 

Anonymkode: 7e451...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi gir gaver til jul og bursdag, men ikke ellers. Og selv da er det ofte (men ikke alltid) avklart på forhånd, at vi kjøper sammen til oss. Alternativt gir vi felles opplevelser i gave. Sjelden ting. 

Du må nok ta en prat med ham, TS. Han er nok sånn som meg, som synes gaver er litt unødvendig. Han trenger å bli forklart at og hvorfor det er viktig for deg. Han kan gjerne lese den boken om kjærlighetsspråk, eller så finnes det sikkert podkaster osv som handler om dette. Trekk paraleller til hvordan han viser kjærlighet. Fysisk nærhet? Da er det som om du ikke ville sitte i armkroken, gi klemmer osv. Har han ord? Da er det som om du ikke sier fine ting til ham. Tjenester? Samme greien, han vil føle seg avvist om han ikke mottar noen tjenester fra deg. 

Når man har en partner som har andre kjørlighetsspråk enn en selv, så må man rett og slett legge seg litt i selen for å forstå, og å gå inn for å vise kjærlighet på en måte som kanskje føles unaturlig. 

Anonymkode: 3b472...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er regelrett bortskjemt på det feltet. 🥰

Gaver er definitivt et av mannens kjærlighetsspråk. En helt vanlig mandag, onsdag eller fredag kommer det gjerne blomster, eller noe annet han fikk lyst til å glede meg med. Nevte at favorittlua jeg hadde var blitt slapp, og et par dager senere fikk jeg ny lue og matchende sjal. Han er veldig fin slik! ❤

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hender. Jeg synes det er veldig hyggelig  med en liten oppmerksomhet som er spesielt til meg. Det behøver ikke være noe stort - en blomsterbukett nå og da, favorittsjokoladen min, ny vindusskrape til bilen da han så at min var ganske sliten og slikt .

Jeg er nok flinkere til å kjøpe. Men det kommer rett og slett av at jeg er mer glad i å gå i butikker :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja såklart, hver uke ❤️ Syns det er en selvfølge og jeg liker å gi tilbake også. Går jeg forbi en jakke jeg tenker han vil kle, favoritt maten hans, genser, parfyme, spa inngang sammen etc. 

Prøvde å være med en mann som ikke ga gaver og det ble så utakknemlig og uromantisk, følte jeg var med en gjerrig kompis. 

Anonymkode: 080e7...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker ikke det kjærlighetsspråket noen av oss men gir av tiden vår å prioriterer hverandre i hverdagen, opplever ting sammen😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke råd til å gi hverandre gaver, og dette er heller ikke vårt kjærlighetsspråk, men han er veldig flink å både vise meg med kjærtegn og å si høyt hvor mye jeg betyr for han. 

Anonymkode: 40038...6b4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får masse gaver og små oppmerksomheter. Aldri blomster, smykker eller hotellovernattinger, men alltid gjennomtenkte, personlige jule- og bursdagsgaver. Jeg får kjeks og druer og søte kort når jeg er lei meg, potetgull og cola når jeg er småsyk, te og alskens remedier når jeg er forkjøla og sjokolade og varmeflaske når jeg har mensen. Ellers får jeg smaksprøver av nye godterier, gjerne ompakket i cellofan så jeg kan gjette hva det er og skal smake. Jeg får frokost på senga, hjemmebakte knekkebrød i stabler med silkebånd rundt, våkner jevnlig til skinnende rent gulv (selv om det var min tur) hvis jeg har grudd meg til å vaske den dagen eller det henger nye og ferdig opphengte gardiner i stua hvis jeg har nevnt at jeg er lei av de gamle brune. Plutselig er den løse knappen påsydd på vinterjakka mi eller hullet i favorittgenseren stoppa og sånn innimellom kommer det en dvd jeg har lett etter eller en barnebok jeg husker og har snakket om i posten, tilsendt i mitt navn. Jeg får klemmer og håndtrykk, massasje av rygg eller legger når det trengs og kort med unnskyld og gode ord hvis vi har krangla. Jeg er rett og slett veldig, veldig heldig. Men så er jeg sammen med ei dame, da. Det er nok først og fremst det som skiller min partner fra mange andres. 

Anonymkode: e88b1...612

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Gir du noen gaver til typen da?    

Anonymkode: 7ba1a...6b3

Dette. Vi gjør hverandre gaver av og til i hverdagen om vi er inspirert og ser noe vi tror den andre ville satt pris på, men det går selvsagt begge veier 😊

Anonymkode: 52700...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fikk igår, men sånn veldig spontane ting skjer vel bare 1-3 ganger i året og vi begger gir.
Vi planlegger mye hyggelig ting sammen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er flink på sånne ting. Igår kom han hjem med en is til meg og i romjula kom han hjem med blomster. Vi har dårlig økonomi så blir ikke de dyre tingene som reiser osv. Det blir det sikkert når vi har bedre økonomi. 

Anonymkode: c990d...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...