Gå til innhold

Pusse opp et lite bad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har et bad i andre etasje som jeg kanskje vil pusse opp. Huset er fra 2004, og badet er innredet skikkelig billig og stygt. Det er ikke fliser på verken gulvet eller veggen. På gulvet er det gummibelegg og på veggene er det noe slags plater (🤔). Det er noen flekker både på gulvet og på veggene som ikke går bort. Det er ikke varme på badet heller, de som bodde her før brukte å ha et lite varmeovn på veggen. Jeg synes badet er ukoselig og jeg går aldri på do der, det er kaldt og utrivelig. Noen ganger synes jeg det er slitsomt, når jeg står opp om natta og må på do, da må jeg gå ned.

Synes dere det lønner seg å pusse det opp, på denne tiden? Rørlegger og elektriker er dyre fra før og nå er de sikkert enda dyrere, med dagens priser.

Hva er deres råd til meg? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 6b693...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går an å legge microsement for eksempel, men man vet jo aldri hvor lenge rør fra 2004 holder. 

vi har litt samme situasjon, bare bad fra 2017. Dritstygt og billig pusset opp, men det er jo ikke mange år siden det ble gjort, så føler vi ikke vi kan forsvare å bruke hundrevis av tusenvis av kroner på det. 

Anonymkode: 3eebf...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusset opp mitt bad, ca 3 kvm, kom på nesten 300000,-, varmekabler i gulv, flis på gulv og vegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Loke37 skrev (16 minutter siden):

Pusset opp mitt bad, ca 3 kvm, kom på nesten 300000,-, varmekabler i gulv, flis på gulv og vegg. 

300000,-?? Da må dere ha brukt dyre materialer.

Anonymkode: 6b693...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, budsjettbad fra Vikingbad. Inkluderer stripping av gammelt bad, nye varmekabler og arbeid, rørlegger, elektriker og flislegger. Korrekt pris 285000,-. Ja, det var dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer til oppussing av det eldste badet vårt.  Har tenkt å gjøre det grundig og skikkelig, men å stoppe når vi ikke har flere sparepenger igjen.  Da venter vi med videre arbeid til vi har spart mer.  

En klesbod skal inngå i det nye badet.  Riving gjør vi selv.  Har allerede kjøpt nye vinduer, men må ha hjelp av snekker til innsetting og til å lage døråpning til skyvedør. Så må rørlegger og elektriker gjøre sitt. Kanskje har vi bare penger nok til rørleggeren i denne omgangen.   
Vi har et mindre bad med dusj og separat toalett.  Synes ikke vi har noen grunn til å haste med det nye badet.  Jeg tror også at det blir billigere når man har tid til å vurdere priser og løsninger.  

Vet ikke om det passer dere, men kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...