Gå til innhold

Noen som bruker kalosjer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du har fått svaret nå. Artikkelen er fra 2012

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sett kalosjer i virkeligheten og jeg nærmer meg 40 :vetikke:

Anonymkode: 77269...4d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (5 timer siden):

Tenker du har fått svaret nå. Artikkelen er fra 2012

Hehe, syntes bare det var et så morsomt plagg. Vi ser dem i gamle filmer, mest på gamle rike gubber da. Men de i linken var stilige.

Anonymkode: 15911...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Alltid noen velkledde menn på t-banen hver høst og vinter som bruker kalosjer. Tenker det er fornuftig når man har svidd av noen tusen på pene dressko.

Anonymkode: a18c3...eed

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er gammelt og var veldig vanlig i riktig gamledager, men så var folk langt flinkere til å ta vare på tingene sine..nå kjøper vi bare nytt, tragisk nok. 

Anonymkode: 3fad3...498

• Liker 1
Skrevet

Genialt konsept, kanskje med noen modifikasjoner, men ikke særlig aktuelt. Skulle gjerne hatt muligheten til å ha på pensko uten at de blir ødelagt av snø/regn.

AnonymBruker
Skrevet

Min svoger er meget velkledd på jobb og bruker det i dårlig vær på sine dyre sko har jeg sett👞👞

Anonymkode: 080c0...f94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Alltid noen velkledde menn på t-banen hver høst og vinter som bruker kalosjer. Tenker det er fornuftig når man har svidd av noen tusen på pene dressko.

Synes det ser så dumt ut. De får jo slaps oppå skoene uansett. Burde heller bruke ordentlige vinterstøvler, og så bytte til innesko på jobben.

Anonymkode: 14cbe...06f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Botfor er eneste riktige og nyttige fotbekledning i ruskevær og sneslaps. Disse såkalte kalosjene som det lenkes til i hovedinnlegget kan ikke kalles riktige kalosjer. Nei, ubrukelig vissvass, spør De meg! 

Anonymkode: 42d71...65a

Skrevet
On 1/9/2023 at 8:39 PM, AnonymBruker said:

Synes det ser så dumt ut. De får jo slaps oppå skoene uansett. Burde heller bruke ordentlige vinterstøvler, og så bytte til innesko på jobben.

Det kommer strengt tatt an på været og føret. Om det er slik det var i Oslo rett før helgen og dagene etter tror jeg ikke så mange ville brukt kalosjer fremfor vintersko. Men det er virkelig ikke tilfelle at man uansett vær vil få slaps over kanten på kalosjene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 9.22):

Har aldri sett kalosjer i virkeligheten og jeg nærmer meg 40 :vetikke:

Anonymkode: 77269...4d1

de fra Swims har jo vært i motebildet noen år, men før det så jeg det bare på min onkel som var født i 2016...

Anonymkode: ae06e...867

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

de fra Swims har jo vært i motebildet noen år, men før det så jeg det bare på min onkel som var født i 2016...

1916!!!

Skrevet

Jeg bruker det fra tid til annen. Mannen min bruker det relativt ofte. Vi foretrekker begge sko med skinnsåler heller enn gummisåler, og de trenger jo litt mer pass og pleie.

Anonymkode: 4e7e5...d66

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 20.39):

Kalosjer brukes helst når "ordentlig vinterstøvler" ikke passer helt til antrekket. Hva som ser dummest ut lar jeg ligge :).

Anonymkode: 15911...7ce

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker ikke det, men det er/var relativt vanlig for menn å bruke det over dresskoene om vinteren, spesielt ved slapseføre. Det kan være både stilig og harry/stygt, avhengig av type. Men det er finere med kalosjer enn med et par svære vintersko eller vanntette tursko eller lignende når man har på litt penere klær. Man må jo tenke litt på hvordan det ser ut og, ikke bare at det skal være varmt og praktisk. 

Anonymkode: 6bbff...7e9

• Liker 1
Skrevet

Kalosjer sammen med vaffeljakke var et vanlig syn i Bærum for noen år tilbake. Men lenge siden jeg har vært der nå. 

Anonymkode: 3a2f8...1e8

• Liker 1
Skrevet

Så faktisk en pent kledd mann i forrige uke i kalosjer. Ikke var han så gammel heller, slutten av 30-årene, kanskje 40-årene. Jeg tenkte han måtte være en eller annen slags forretningsadvokat.

Anonymkode: 071ba...b75

Skrevet

Min mann bruker kalosjer fra swims til og fra jobb. Han har også noen fra samme merke med pigger som har vært helt geniale i vinter når det har vært så glatt. Og ja, vi bor i Bærum..

Anonymkode: 774d6...092

Skrevet

Jeg har sett mange med kalosjer i Oslo.

Anonymkode: 63c88...e24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...