Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller bare bor du der? Tenker ikke på huset, men byen/bygda.

Anonymkode: cf510...082

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stortrives her jeg bor. Jeg har ingen planer om å flytte herfra på mange år ennå. Har alltid likt stedet helt fra jeg var10-12 år. Vi bodde ett annet sted da, men mamma jobbet her. Jeg ble med mamma på jobb flere ganger og husker jeg sa til mamma at hit skal jeg flytte når jeg blir stor. Det gjorde jeg også.

Jeg bor i en by og her har vi alt vi trenger.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, her er jeg hjemme. Har hatt samme adresse i 50 år. Kjenner de fleste i nærområdet og de kjenner meg. Føler tilhørighet og stabilitet når jeg er omgitt av kjente ting. Sitter nå og ser på tuntreet som jeg klatret i som liten og på gårdsplassen hvor både pappe, jeg, og mine barn igjen gikk på ski for første gang, . Fra her jeg sitter ser jeg en dørstokk som er oppskrapet etter min farmors rullator som hadde utslitte gummiknotter slik at jernrørene skrapte opp dørstokken.

Anonymkode: a3b99...4ff

• Liker 2
Skrevet

Nei, har aldri følt at jeg har tilhørt et sted, vet ikke hvorfor

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men begynner å komme inn i det nå. Det tok laaaaang tid å få gode venner, det tok også tid å lære seg fine badesteder (i alle fall for meg, jeg glemte hvor vi hadde kjørt for det er så mange vann inne skogen her).  Tar tid å føle seg hjemme når man ikke er oppvokst på det stedet.

Anonymkode: bc0ee...512

AnonymBruker
Skrevet

Nei, mistrives sterkt. Kan ikke flytte pga barn.

Anonymkode: 4f3b5...1f5

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Flyttet til en helt ny by for et år siden. Kjenner ingen her fra før. Har barn i barneskolealder. Er nærmere 40år. Men jeg har håp om at dette kan bli et sted jeg kan føle som hjemme med tiden. Er det urealistisk? 

Anonymkode: 2a1f4...cce

AnonymBruker
Skrevet

Virker hyggelig for folk å bo det samme stedet som de vokste opp. Dessverre har jeg ikke en slik fortid der det er mulig. 

Anonymkode: 2a1f4...cce

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det er helt greit. 

Anonymkode: 77f9f...e85

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg er en rotløs sjel. Men det er helt greit her. Helt ok, ikke mer

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Føltes ikke slik der jeg bodde før. Nå har jeg kommet "hjem", og det er deilig. Vanskelig følelse å beskrive og hvorfor det er sånn, men det er her jeg hører hjemme. Ikke nødvendigvis akkurat dette huset, det er ikke så nøye, men det er området som er hjemme.

Anonymkode: 50cda...6dc

Skrevet
Rucula skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg er en rotløs sjel. Men det er helt greit her. Helt ok, ikke mer

Samme her, men må bo her pga barn.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.... oppvokst på landet, trivdes der mtp roen og vakre omgivelser, men måtte komme meg videre for bedre muligheter for ting! Bor nå i en liten by. Kommer nok til å flytte til en storby etterhvert! 

Anonymkode: 1253e...cec

AnonymBruker
Skrevet

Har for uten om i 3 år, bodd i samme by, men i forskjellige bydeler hele livet.

Har flyttet ''oppover'' i forhold til bydelens status, men savner der jeg bodde før. I bydelen hvor jeg bor nå er det fasaden som teller, synes det er ganske vulgært å flashe med dyre ting hele tiden. Passer nok best i bydelen hvor jeg kjøpte min første leilighet, hvor menneskene rundt meg hadde et mye mer avslappet forhold til materielle ting. 

Så nei, hører ikke hjemme der hvor jeg bor nå. Men med to unger med etablert nærmiljø, så er det ikke så mye å gjøre med...

Anonymkode: 88272...312

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Eller bare bor du der? Tenker ikke på huset, men byen/bygda.

Ja, her jeg bor nå føler jeg at jeg hører til. Der jeg har vokst opp hører jeg ikke til og føler meg flau over å være derfra. 

Anonymkode: 63b72...54f

AnonymBruker
Skrevet

Nei eigentlig ikkje. Eg har flytta mykje i livet. Har nå budd på bygda i snart 5 år etter å ha budd over 10 år i ein storby. Stortrivest i jobben og liker huset vi kjøpte. Kanskje ein dag føler vi at vi høyrer til her, kven veit.

Anonymkode: 7a3fe...da1

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Flyttet her med mann og barn for 15 år siden. Fikk en veldig god start da byggefeltet var nytt og det var flere andre par med barn på samme alder. Etter å ha bodd der i ca 10 år var det veldig mange av naboparene som skilte seg og flyttet, så vi har ikke samme kontakten i nabolaget lenger, men trives godt her likevel.

Anonymkode: cda18...3e1

AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør jeg. Bor i samme by som jeg ble født i og er fornøyd med det. Bydelen jeg bor i har jeg bodd i mesteparten av mitt voksne liv men ikke fra ungdomsårene noe som er veldig greit for da slipper jeg å "kjenne" så mange i samme bydel... :ler: Kommer aldri til å bo i en annen bydel for dette er den beste :D

Anonymkode: ff7d4...ebf

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kjenner ingen her og synes folkene her har en væremåte jeg ikke liker. De er falske og sier ikke det de mener, kombinert med mye religion og baksnakking. I tillegg er det voldsomt med turisme om sommeren og stort sett alt for varmt. Jeg vil flytte så snart jeg kan. 

Anonymkode: 79ce1...df2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, kjenner ingen her og synes folkene her har en væremåte jeg ikke liker. De er falske og sier ikke det de mener, kombinert med mye religion og baksnakking. I tillegg er det voldsomt med turisme om sommeren og stort sett alt for varmt. Jeg vil flytte så snart jeg kan. 

Anonymkode: 79ce1...df2

Bibelbelte? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...