Gå til innhold

Ny valp i hus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjorde dere det med sovingen i begynnelsen? I går sov den fint i valpebingen sin. I natt var den urolig, og begynte å bjeffe. Til slutt lot jeg den sove i sofaen med meg, siden jeg ikke klarte å roe den. 
Bingen står rett ved sofaen, slik at jeg kan ta hånden inn til den. Har sovet godt i armkroken min da, men skjønner jo at jeg ikke kan venne den til det. Den er forresten 8 uker.

Anonymkode: d8d05...f8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En liten valp er vant med å sove nær mor og søsken, gjerne oppå og under dem i en haug. Den har ingen forståelse av det å sove alene.

Jeg synes så absolutt du skal fortsette å sove sammen med valpen, enten på sofaen eller i sengen, da får dere best søvn begge to. Det er noe du fint kan venne en voksen hund av med. Nå handler det om å dekke valpens behov. :) 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi lot valpen sove i egen seng ved siden av vår seng. Like nedenfor meg, slik at jeg lett kunne strekke en hånd til han hvis den var urolig. At han følte seg trygg i nytt hjem. Jeg synes også at det var lettere å følge med hvis han trengte en tur ut på natten. Han sov ikke oppi sengen med oss. Prøvde det og, men en valp som ikke var dotrent enda, så var ikke det så lurt. Han sover fortsatt nedenfor sengen vår, men det er fordi vi synes det er helt ok. Han er nå 1,5 år. 

Anonymkode: ada39...ca5

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Vurderer å ta den opp på rommet vårt i natt. Sov ikke så godt i sofaen akkurat 😅 

Anonymkode: d8d05...f8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi lot valpen sove i egen seng ved siden av vår seng. Like nedenfor meg, slik at jeg lett kunne strekke en hånd til han hvis den var urolig. At han følte seg trygg i nytt hjem. Jeg synes også at det var lettere å følge med hvis han trengte en tur ut på natten. Han sov ikke oppi sengen med oss. Prøvde det og, men en valp som ikke var dotrent enda, så var ikke det så lurt. Han sover fortsatt nedenfor sengen vår, men det er fordi vi synes det er helt ok. Han er nå 1,5 år. 

Anonymkode: ada39...ca5

Endte med akkurat det samme. Hun går nå selv og velger mellom sofa i stua og seng på gulvet hos oss.

Anonymkode: 7e7f3...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde valpen i stort bur ved siden av sengen på soverommet. Hun var urolig i starten og jeg satt på gulvet og ventet til hun sovnet før jeg kunne legge meg. Jeg sover som en stein og ville ikke risikere å legge meg oppå henne eller at hun skulle tisse i sengen. Men vi var oppe 1-2 gang hver natt også de første ukene  for å unngå tissing.

Anonymkode: 5f05a...170

AnonymBruker
Skrevet

De første nettene sov hun på madrass sammen med meg. Hun ville ligge heeeelt inntil ❤️ hun var urolig og pep mye første nettene. Og måtte tisse flere ganger. 

Så økte vi avstanden. Hun sov ved siden av senga vår. Flere ganger pr natt våknet hun og trengte at vi strakk ned hånda til henne for å bekrefte at vi var der.

Det gikk vel 3-4 uker før vi sov godt begge to. Hun tisset på natta den første måneden. Nå er hun 7 mnd og sover i buret sitt i ganga. Legger seg kl 20 og sover til hun må tisse i 7-8 tida. Slitsomt den første tiden, men hold ut 😊

Anonymkode: ea528...0aa

• Liker 1
Skrevet

Da jeg hentet valp for noen år siden hadde jeg på forhånd bestemt meg for at den skulle få sove sammen med. Den roet seg fra første natt og jeg har ikke vært ute med den om natten en eneste gang. Siste tissetur da den var liten var riktignok i 22-23 tiden og første mellom 6 og 7, men vi fikk begge to nok søvn.

Nå, 5 år etter, sover den fremdeles i sengen min, det trives vi med begge to.

Anonymkode: eef69...9d0

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Sov på madrass sammen med valpen i starten. Men så ville ekg tilbake til senga mi. Jeg er redd valpen skal falle ut så jeg har lagt den ved siden av senga. Vi sov bedre da vi sov sammen men regner med det ordner seg når valpen blir vant med å sove «alene». Dere som har hund i senga, har dere lav seng? Greier hunden å unngå å falle ut?

Anonymkode: ebee9...2e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Sov på madrass sammen med valpen i starten. Men så ville ekg tilbake til senga mi. Jeg er redd valpen skal falle ut så jeg har lagt den ved siden av senga. Vi sov bedre da vi sov sammen men regner med det ordner seg når valpen blir vant med å sove «alene». Dere som har hund i senga, har dere lav seng? Greier hunden å unngå å falle ut?

Anonymkode: ebee9...2e9

Jeg hadde begge mine hunder i senga som valp. Sengen er av normal høyde, vil jeg si. Opplevde aldri at noen av de falt ut. Men, jeg sov lett når jeg hadde noe i sengen jeg måtte passe på. Begynte de å røre på seg, så var det fordi de måtte tisse og da våkna jeg og tok de med ut. Begge sov under dyna/inntil brystet og ansiktet mitt (eller strekt over halsen min 😅), så det var enkelt å kjenne når de begynte å røre på seg.

Anonymkode: a96c2...15c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...