AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #21 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk tips om å legge bort eller sette tlf på flymodus etter kl 21 da sjefen jeg hadde var slik. Jeg har faktisk gjort det. Ingenting arbeidsrelatert på telefonen. Men problemet er at min private mobil defineres som jobbmobil og derfor må jeg være tilgjengelig (nummeret oppgis til alle) og at min sjef ikke bryr seg (?) om jeg får beskjeder eller ikke. Det skrives ikke møtereferat, møteinnhold planlegges ikke, kurs og konferanser får vi beskjed om med så kort frist at vi må melde oss på før vi vet noe om innholdet, elever som skal ha spesialundervisning får beskjed samme dag og røskes bare plutselig ut av timen og jeg må ha klart et opplegg til den som skal ha eleven. De andre på jobb sukker og sier at sånn er det bare her, de kjører sitt eget løp og teller ned til pensjon. Vi samarbeider ikke, for vi vet ikke på forhånd når vi har ledig tid, plutselig dukker det opp et møte. Men jeg tåler det ikke. Og jeg forstår ikke hvordan de andre tåler det når jeg ikke gjør det. Anonymkode: 78470...ff7 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #22 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke læreryrket er noe for deg, finn deg noe enklere. Anonymkode: aadb4...dc2 «Enklere»? Hva tenker du på da? Jeg tror jeg må ha noe mer forutsigbart, med mer struktur ELLER noe ustrukturert, men der jeg selv kan sette premissene. Anonymkode: 78470...ff7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #23 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøv å få komme inn til disse, de har kontorer over hele landet(bare google så finner du rett fylke). https://www.nav.no/no/lokalt/vestfold-og-telemark/satsinger-og-aktiviteter/senter-for-jobbmestring De hjalp meg! Anonymkode: 18c7f...193 Ikke i mitt fylke, tror jeg Anonymkode: 78470...ff7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #24 Skrevet 9. januar 2023 Hei trådstarter, det er ikke slik at arbeidsgiver er fritatt for å legge til rette for arbeidstaker. I ditt tilfelle burde det ikke en gang være vanskelig for arbeidsgiver å få til det. Det høres primært ut som du har behov for mer forutsigbarhet, og til en viss grad handler det om at arbeidsgiver orienterer og informerer sine ansatte. Din arbeidsgiver høres ut som en arbeidsgiver som klager på høyst sykefravær, uten at de ser at de selv er årsaken. Anonymkode: ff11b...785
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #25 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei trådstarter, det er ikke slik at arbeidsgiver er fritatt for å legge til rette for arbeidstaker. I ditt tilfelle burde det ikke en gang være vanskelig for arbeidsgiver å få til det. Det høres primært ut som du har behov for mer forutsigbarhet, og til en viss grad handler det om at arbeidsgiver orienterer og informerer sine ansatte. Din arbeidsgiver høres ut som en arbeidsgiver som klager på høyst sykefravær, uten at de ser at de selv er årsaken. Anonymkode: ff11b...785 Ja, det stemmer. Jeg trenger forutsigbarhet. Jeg blir syk av at alt flyter. Jeg tror ikke jobben bryr seg, for det er jo alltids en annen som kan gå inn og ta over, og det er mye lettere for dem om jeg bare slutter. Anonymkode: 78470...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #26 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det stemmer. Jeg trenger forutsigbarhet. Jeg blir syk av at alt flyter. Jeg tror ikke jobben bryr seg, for det er jo alltids en annen som kan gå inn og ta over, og det er mye lettere for dem om jeg bare slutter. Anonymkode: 78470...ff7 Dette stemmer kanskje, men jeg synes ikke det er dette du skal rette oppmerksomheten på. Tenk på deg selv og din egen helse. Det er bra at du allerede vet at forutsigbarthet er viktig for deg. Her er noen konkrete forslag til hva du kan gjøre: Vær sykemeldt, og bruk tiden på å jobbe med angsten og søke andre jobber Kontakt NAV og hør om de har mulighet til å hjelpe deg å finne en annnen jobb (de kan si ja eller nei, dette avhenger av hvordan de vurderer beovet ditt og rettigheter) Vurder karriereveiledning for å utforsøke hvilke andre typer jobber som kan passe for deg. De offentlige karriereveiledningssentre som tilbyr dette gratis Lykke til! Dette ordner seg. Anonymkode: aa749...a67 3 2
Portia Catonis Skrevet 9. januar 2023 #27 Skrevet 9. januar 2023 Jeg hadde ikke holdt ut i én dag som lærer... Føler med deg Begynn på en ny utdannelse, evt søk jobb som noe helt annet.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #28 Skrevet 9. januar 2023 Portia Catonis skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke holdt ut i én dag som lærer... Føler med deg Begynn på en ny utdannelse, evt søk jobb som noe helt annet. Å råde til å begynne med en ny utdannelse synes jeg ikke er et så godt råd. Med mindre det er noe TS ønsker, ser jeg for meg at det kan følges litt uoverkommelig når situasjonen er som den er. Med utdanning som lærer er det en del andre typer jobber TS mest sannsynlig relativt lett kan få seg. Ser at TS sier at det ikke er så mange andre jobber å finne akkurat nå, men arbeidsledigheten er generelt lav, så det fremstår ikke umulig. Anonymkode: aa749...a67 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #29 Skrevet 9. januar 2023 Høres ut som du trenger sykemelding nå og så finne ny jobb. Hadde det som deg,presset og presset meg selv. Plutselig en dag klarte jeg ikke å stå opp og gå på jobb. Ble sykemeldt i 1 år Anonymkode: c687a...11c
Gjest EmKay Skrevet 9. januar 2023 #30 Skrevet 9. januar 2023 Hadde det likt for noen år siden. Bare tanken på jobb ga med fysisk ubehag, og jobben tok fra meg all energi og livsglede. Selv om jeg var flink i den følte jeg ingen mestring what so ever. Så hva gjør man da? Jeg begynte å søke jobber, og var ikke kritisk til hvilken type jobb i det hele tatt. Mitt problem var at jeg var underkvalifisert til jobbene jeg hadde utdanning til pga manglende erfaring, og jeg var overkvalifisert til alle jobber jeg tenkte var "bankers". Så selv om jeg søkte mange jobber i uken fikk jeg lite napp. Noen intervjuer, men aldri jobbtilbud, og alltid med de samme begrunnelsene. Til slutt var jeg på randen til å si opp uten ny jobb å gå til, men da fikk jeg heldigvis tilbud om drømmejobben. Jeg var kjempeheldig, og om ikke det hadde skjedd hadde jeg nok endt opp med å bare si opp.,
PITTY Skrevet 9. januar 2023 #31 Skrevet 9. januar 2023 Med det du beskriver er rundt deg av ledelse osv, så tror jeg ikke du er alene om å ville blitt frustrert. Du er helt avhengig av kolleger og ledelse som fungerer i en slik bransje. Uansett hvilken bransje eller fag du arbeider innenfor er menneskene rundt deg enten til inspirasjon eller demotivasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #32 Skrevet 9. januar 2023 Får du noen form for behandling for angsten din? Anonymkode: b5bce...189
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #33 Skrevet 9. januar 2023 Det må da finnes en skole med bedre ledelse enn den du går på. Selvsagt vet leder om ting som skal skje før det skjer. Dette handler om å ikke gidde å videreformidle Anonymkode: 8944c...387 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #34 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Får du noen form for behandling for angsten din? Anonymkode: b5bce...189 Ja, men det hjelper ikke så lenge jeg utsettes for de samme triggerne hele tiden. Får ikke puste ordentlig, tatt pause, før det starter på nytt. Anonymkode: 78470...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #35 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det må da finnes en skole med bedre ledelse enn den du går på. Selvsagt vet leder om ting som skal skje før det skjer. Dette handler om å ikke gidde å videreformidle Anonymkode: 8944c...387 Ja, sikkert, men det er mye dårlig ledelse i skolen. Jeg har jobbet på ni ulike skoler og ingen av de har hatt gode ledere. Anonymkode: 78470...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #36 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): alltids en annen som kan gå inn og ta over, og det er mye lettere for dem om jeg bare slutter. hæ? Er det overflod av lærere i Norge? Slik jeg leser situsjonen virker det som om lederen går inn for å få deg fjernet. Anonymkode: 06fb7...0c5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #37 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ja, sikkert, men det er mye dårlig ledelse i skolen. Jeg har jobbet på ni ulike skoler og ingen av de har hatt gode ledere. Anonymkode: 78470...ff7 Har du sliti like mye på alle de 9 skolene? Anonymkode: b5bce...189
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #38 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): hæ? Er det overflod av lærere i Norge? Slik jeg leser situsjonen virker det som om lederen går inn for å få deg fjernet. Anonymkode: 06fb7...0c5 Nei, det tror jeg ikke hun prøver på. Ja, enkelte steder er det overflod av lærere, i byer og ved lærerskolen, for eksempel. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du sliti like mye på alle de 9 skolene? Anonymkode: b5bce...189 Nei, ikke sånn som nå. Men det har vært andre ting. Anonymkode: 78470...ff7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå