Gå til innhold

Dere som har baby rundt 10 mnd, rutiner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere skrive ned rutinene deres for når baby står opp, måltider og dagslurer og leggetid? 

Anonymkode: 758af...f32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Baby er rett over 10 mnd. Vi har ikke de beste rutinene pga baby sover så dårlig om natten så det er litt forskjellig når hun står opp...så følger våkentid mer enn klokka (kanskje dumt?) Men ca. sånn her:

Ca 7 - Står opp, ammer i senga vanligvis før jeg eller pappan står opp med henne (som oftes han som er i perm)

Våken 2-2,5 timer. Leker først på gulvet, så spiser hun en porsjon grøt og ser litt på barneTV.

Ca 930 - Sover dupp ca 1 time i senga, noen ganger litt mer (noen ganger mindre)

Neste våkentid er 3-4 timer. Spiser lunch en gang i denne våkentiden, enten varm babymat, grøt, brød eller Skyr. 

Ca 1430 - Sover ny dupp, 30-90 minutter. Som regel i vogna, kanskje ute på tur. 

Siste våkentid er ca 3 timer. Spiser middag en times tid etter hun våkner. Vanligvis varm babymat eller grønnsaker. 

Ca. 18 - 20 - Legger seg. Pleier stelle henne og så lese bøker siste 15-30 minutter før leggetid. Legging kan ta alt fra 5 minutter til 2 timer (da pleier jeg å gi opp og stå opp igjen med henne)

Resten av kvelden og natta - våkner mange ganger. Ammer eller bysser i søvn igjen.

Noen dager blir ting litt annerledes fordi vi skal ut på ærender eller aktiviteter, besøk, får besøk osv. Men forsøker å holde våkentidene ganske like fra dag til dag. 

Ammer og/eller gir NAN også iløpet av dagen litt avhengig om jeg har hjemmekontor eller om pappan er ute på tur med henne.

Anonymkode: 91673...871

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde omtrent samme rutine med begge mine. 

Ved 10 mnd var pappaen i perm. 

Ammet før jeg gikk på jobb, som regel i 5-tiden. Så sto de opp kanskje rundt 6-7-tiden. 

Frokost etter oppstandelse, grøt eller brødmat. 

Trilletur med soving ca 9-11. 

Lunsj: samme som frokost, etter trilletur. 

Andre blund ca kl 14, gjerne bare en halvtime. 

Litt frukt og yoghurt etter blunden. 

Jeg ammet når jeg kom fra jobb, ca kl 16. 

Så middag. 

En amming til før legging kl 19. 

Anonymkode: f68c8...084

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...