AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 At de oppsøker et slikt fagfelt fordi de har suspekte interesser? Anonymkode: 5f0a7...e9a
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Hæ? Nei. Kjemi, derimot...😛 Anonymkode: 19a5a...447
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Ja. På samme måte som de fleste som tenner på hus osv er oftest å se blant publikum Anonymkode: 33b3d...199
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Nei. Jeg tror du finner en tredjedel som uføre, arbeidsledige eller i skiftende ufaglærte yrker, en tredjedel i autoritære yrker som politi eller i fengselsvesenet hvor man kan utøve makt og en tredjedel i statusyrker hvor man kan skinne og vise seg fram. Lege (spesielt kirurg), tannlege, skrankeadvokat, børsmegler eller lignende. Anonymkode: 604be...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Jeg tror du finner en tredjedel som uføre, arbeidsledige eller i skiftende ufaglærte yrker, en tredjedel i autoritære yrker som politi eller i fengselsvesenet hvor man kan utøve makt og en tredjedel i statusyrker hvor man kan skinne og vise seg fram. Lege (spesielt kirurg), tannlege, skrankeadvokat, børsmegler eller lignende. Anonymkode: 604be...c4d Muligens i nyere tid; har ikke navnene i hodet akkurat nå, men synes å huske at flere av dem som hadde sansen for å ta livet av andre på slutten av 1800-tallet, hadde helt alminnelige yrker, slik at de ikke skilte seg ut i et samfunn der yrkene du nevner, antagelig ville ha gjort det. Med unntak av Jack the Ripper; han var nå noe for seg selv. Håper forresten at det ikke er 33% sjanse for at tannlegen min er massemorder; i tilfelle må jeg revurdere neste tannlegetime. Anonymkode: d6822...95d
Wednesday Addams Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Ikke mange, men noen. Jeg er usikker på om du indirekte hintet til han som er siktet for drapene i Idaho? Han studerte visstnok kriminologi, såvidt jeg har fått med meg. Uansett så tror jeg sjansen for at dette skjer er mye mindre i Norge - og for så vidt "alle" andre land - enn i USA, de er jo verdensmestere i å avle seriemordere der borte. Grøss! 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #7 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 1.33): Muligens i nyere tid; har ikke navnene i hodet akkurat nå, men synes å huske at flere av dem som hadde sansen for å ta livet av andre på slutten av 1800-tallet, hadde helt alminnelige yrker, slik at de ikke skilte seg ut i et samfunn der yrkene du nevner, antagelig ville ha gjort det. Med unntak av Jack the Ripper; han var nå noe for seg selv. Håper forresten at det ikke er 33% sjanse for at tannlegen min er massemorder; i tilfelle må jeg revurdere neste tannlegetime. Anonymkode: d6822...95d Du er ikke så god på prosentregning og sannsynlighetsberegning, ser jeg Anonymkode: 604be...c4d
Gjest Vitalogy Skrevet 10. januar 2023 #8 Skrevet 10. januar 2023 Jeg har kriminologi i fagkretsen. I nordisk tradisjon er det et sosiologisk fag og dreier seg mye om kritisk maktanalyse. En radikal tradisjon, det er lite å hente i den disiplinen for Farlige Fiffus og Spøkelseskladden. Som for øvrig knapt finnes her til lands.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #9 Skrevet 10. januar 2023 Nei de fleste kriminelle er ikke interessert i å lære om hvorfor mennesker er kriminelle. De bare liker å utføre kriminalitet for adrenalinens skyld og å sitte å studere et tungt fag er det siste de gidder. Anonymkode: 35378...f87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå