Gjest Gjest med sko Skrevet 15. desember 2005 #1 Skrevet 15. desember 2005 Jeg hengte opp røde gardiner i dag og har masse røde stearinlys jeg tenner. En elektrisk adventstake i vinduet om kvelden, og et grantre i hagen har fått juletrebelysning. Har bundet en dørkrans til ytterdøren av granbar, edelgran og kristtorn, og med rød silkesløyfe rundt. Den er blitt utrolig fin, og naboene har skrytt av den. Ellers har jeg ikke funnet frem julepyntkassene ennå. Hvordan er det hjemme hos deg idag?
Gjest Madeline Skrevet 15. desember 2005 #2 Skrevet 15. desember 2005 Her er det ferdig pyntet. Mangler bare juletreet, men det får vente litt til.
SissiB Skrevet 15. desember 2005 #3 Skrevet 15. desember 2005 Mangler bare juletreet. Planen er at det skal pyntes på søndag.
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2005 #4 Skrevet 15. desember 2005 Det er lys på verandaen og advensstjerne i vinduet. Resten skal ikke opp før lille julaften. Blir som oftest gørr lei av pynten 2.juledag uansett.
Gjest vilda Skrevet 15. desember 2005 #5 Skrevet 15. desember 2005 Juletreet som venter,men det skal vi ta den 22. Så skal jeg legge på juleduker
agbre Skrevet 16. desember 2005 #6 Skrevet 16. desember 2005 Jeg er ferdig! Ingen juletre her i år. Koselig, men jeg har null julestemning
Gjest Oppsaltrylletrollet Skrevet 16. desember 2005 #7 Skrevet 16. desember 2005 Heimen var ferdig pynta til 1.advent, men det fylles stadig på med nye nisser og engler. Juletreet pyntes lille julaften.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #8 Skrevet 16. desember 2005 Kun adventsstaker og lilla duk foreløpig, men jeg har store planer om å få inn litt julefarger i løpet av helga. Juletreet setter vi nok inn på dagen den 22. i år ettersom vi får masse overnattingsgjester langveisfra på kvelden 22. som skal være her til 2.dag
Gjest 1111 Skrevet 16. desember 2005 #9 Skrevet 16. desember 2005 Ingenting ennå, huset og treet pyntes lille julaften.
Impala Skrevet 16. desember 2005 #11 Skrevet 16. desember 2005 Har ikke pyntet noe enda, men i løpet av helgen skal jeg pynte. Vil ikke gjøre det for tidlig, selv om jeg er utrolig glad i julen
nostalgia Skrevet 16. desember 2005 #12 Skrevet 16. desember 2005 Har ikke pyntet noe ennå - men satser på å bli ferdig i helgen, inkuldert juletre og julebakst *drømmer*
rugrat Skrevet 16. desember 2005 #13 Skrevet 16. desember 2005 Vi mangler bare juletreet nå. Fikk på plass resten av den øvrige pynten i dag. Det snør masse ute, så joda, her har julestemningen kommet snikende i løpet av dagen. Er det fint vær i morgen (at det ikke regner eller blåser stiv kuling) så skal vi til skogs og hugge juletre, men pyntes skal det ikke før lille julaften. Åh, som jeg gleder meg til det!
søndagsengel? Skrevet 16. desember 2005 #14 Skrevet 16. desember 2005 (endret) Vi har julegardiner, juleduk og stjerne i vinduet på kjøkkenet. På stua har vi rød duk på spisebordet og adventsstaker og stjerner i vinduene. Også appelsin med nellikspikre i, i fruktfatet. Har adventsduk på stuebordet (ved salongen), og lilla lys. Skal kjøpe blomster (svibler og julestjerner) i morgen. Kommer til å sette fram julepynt og pynte juletreet på lille julaften. Endret 16. desember 2005 av søndagsengel?
loffen Skrevet 16. desember 2005 #15 Skrevet 16. desember 2005 Krans på døra ute, julelys på syrintreet, adventsstake i vinduet, et par fine engler og noen nisser som mormoren min laget. Også pepperkakehus da. I dag gikk jeg helt amok og kjøpte et kunstig tre med et lite hus under med masse fiberoptiske lys som skifter farge (på huset også) og med skøytebane som 6 små nissebarn skøyter rundt på!!! Med lys rundt selvfølgelig.. Helt smakløst og herlig! Klart-jeg skylder på at ungene overtalte meg... Resten på lille julaften. Da blir det fint tre med stilig pynt. Helt sant!
Leo Skrevet 16. desember 2005 #16 Skrevet 16. desember 2005 (endret) Krans på døra, lys i en busk ute, adventsstaker i vinduene og noen julestjerner i røde potter er på plass. Adventsstaken står på spisebordet og lysene tennes til frokost og middag. Akkurat nå pakker jeg inn julepresanger og lager ferdig julekort, så kjøkkenet flyter av papir, kort, bånd, bilder osv. Pynter ikke opp akkurat, men det bidrar til julestemningen I løpet av uken kommer resten av pynten på plass og lille julaften pyntes treet. (Juletrepynten utgjorde en stor del av flyttelasset mitt ). Endret 16. desember 2005 av Leo
daysi Skrevet 16. desember 2005 #17 Skrevet 16. desember 2005 Huset er ferdigpyntet til jul. Nå er det bare juletreet som mangler,det kommer vel opp den 22. eller 23. Ellers så pleier jeg alltid å utvide samlingen min med en ny engle eller en nisse hvert år,men det har det ikke blitt noe av enda.
Ugla Skrevet 16. desember 2005 #18 Skrevet 16. desember 2005 Ingenting ennå, huset og treet pyntes lille julaften. ← Samme her. Men advent-stake og advent-stjerne, det har jeg, for nå er det advent. Julen kommer den 24.
Arkana Skrevet 17. desember 2005 #19 Skrevet 17. desember 2005 Vi feirer jul hos min familiem, og der kommer ingenting annet enn adventsstake og lys på et tre i hagen fram før lille julaften. Hjemme hos oss selv har jeg tatt fram adventsstake, krans på døren, juleduk og julemansjetter til lysestakene. Gidder ikke pynte så mye når vi ikke feirer jul der.
Gjest gjest1 Skrevet 17. desember 2005 #20 Skrevet 17. desember 2005 Jeg har funnet frem 6 nisser, røde stearinglys og krans på døra. Resten tar jeg i morgen og mandag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå