Gå til innhold

Tenåringssønn klappet til meg i affekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter på har han hatt veldig dårlig samvittighet.   Han sier jeg må klappe til ham ordentlig, det er da han skal spise ordentlig.

Det har gått inn psykisk på ham, fordi han sier det er verdier han ikke står for, at han klappet til meg.

Jeg har sagt til ham jeg vet hvordan han er, og det som skjedde, var ikke ham. Vi glemmer dette.  Men han maser stadig at jeg må klappe til ham skikkelig.

Dette har blitt til noe psykisk for ham. 

Anonymkode: d26f6...b17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send han til psykolog. Han virker intens. 

Anonymkode: d8523...3c4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Man får ikke psykiske problemer av å klappe til sin mor, så slutt å misbruke psykiske problemer/ lidelser.

Når det er sagt, så kan det ligge noen psykiske lidelser der, men ikke pga at han slo til deg. Men, er du helt i vater selv? Du uttrykker deg ivertfall på en meget uforståelig måte. 

Anonymkode: 48f47...558

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Snakk med han om følelsene hans. Snakk om hva som skjedde inni han når det skjedde og hva som nå skjer inni han etterpå. Hans behov for at du skal «ta igjen» er på en måte forståelig da han har et behov for å gjenopprette maktbalansen mor-sønn, men eneste som funker er å lære han et verktøy for følelsene hans- nemlig kommunikasjon❤️ Tenåringsgutter har masse følelser og konflikter og hormoner som herjer og du må hjelpe han å sortere følelsene slik at han ikke fortsetter å bruke fysisk vold når han opplever at følelsene hans blir for voldsomme.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man får ikke psykiske problemer av å klappe til sin mor, så slutt å misbruke psykiske problemer/ lidelser.

Når det er sagt, så kan det ligge noen psykiske lidelser der, men ikke pga at han slo til deg. Men, er du helt i vater selv? Du uttrykker deg ivertfall på en meget uforståelig måte. 

Hva i all verden var uforståelig i innlegget til ts? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (10 timer siden):

Hva i all verden var uforståelig i innlegget til ts? 

"Det er da han skal spise ordentlig"?

Anonymkode: e7583...fcd

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Etter på har han hatt veldig dårlig samvittighet.   Han sier jeg må klappe til ham ordentlig, det er da han skal spise ordentlig.

Det har gått inn psykisk på ham, fordi han sier det er verdier han ikke står for, at han klappet til meg.

Jeg har sagt til ham jeg vet hvordan han er, og det som skjedde, var ikke ham. Vi glemmer dette.  Men han maser stadig at jeg må klappe til ham skikkelig.

Dette har blitt til noe psykisk for ham. 

Anonymkode: d26f6...b17

Det som skjedde VAR ham. Alle mennesker har negative sider. Det et menneskelig å gjøre feil, og det er fint at han kjenner etterpå at det ikke var riktig adferd. Han kan øve seg på å finne andre strategier når han blir så sint. Hvis han ønsker å gjøre opp for seg, må du ikke bare "glemme" episoden og late som den aldri hendte, men akseptere hans anger som unnskyldning og stole på at han aldri velger andre strategier nest gang han blir sint. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Men hva er det som er uforståelig med dette, da? 

Anonymkode: d1be6...377

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ts skrev ikke verken psykiske problemer eller lidelser, men at det overnevnte har gått inn på han psykisk...

Anonymkode: 4dbdc...c6c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Som underforstått, han spiser ikke ordentlig nå. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Han har vel dårlig matlyst eller straffer seg selv ved å ikke spise seg mett. Synes du virkelig det er så vanskelig å tolke? 

Anonymkode: 269a0...c6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mandalorian skrev (13 timer siden):

Snakk med han om følelsene hans. Snakk om hva som skjedde inni han når det skjedde og hva som nå skjer inni han etterpå. Hans behov for at du skal «ta igjen» er på en måte forståelig da han har et behov for å gjenopprette maktbalansen mor-sønn, men eneste som funker er å lære han et verktøy for følelsene hans- nemlig kommunikasjon❤️ Tenåringsgutter har masse følelser og konflikter og hormoner som herjer og du må hjelpe han å sortere følelsene slik at han ikke fortsetter å bruke fysisk vold når han opplever at følelsene hans blir for voldsomme.

Han tror åpenbart han har makt over deg fordi han slo deg. Det er det som bør snakkes om. Sett deg i respekt verbalt og vis at et forhold kan gjenopprettes uten vold. Si til ham at han ikke får gleden av at du slår ham og at han får leve med at han slo deg uten at du gidder å gjenopprette det han tror er balanse. Si at du har satt en strek over det og at han selv må gjøre det samme. håper du ble sint på ham og ikke bare digger for ham selv når han gjør sånt.

Anonymkode: c7a3e...f97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har vel dårlig matlyst eller straffer seg selv ved å ikke spise seg mett. Synes du virkelig det er så vanskelig å tolke? 

Han har slått deg og nå sulter han seg selv. Ikke gi etter. Dette er selvmedlidenhet av verste sort. Han slo deg, og bare styrker overtaket ved at du slår ham. Han skal ikke få lov å holde på som han vil, og nå forsøker han å gjøre det igjen. Ta en streng samtale med ham.

Anonymkode: c7a3e...f97

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sett deg ned og ha en ordentlig samtale med han. Spør hvorfor han tror det blir bedre av at du slår han tilbake. To minus blir ikke alltid pluss. Du må forklare han at det er mye bedre for deg at han aldri gjør det igjen, enn at man skal rettferdiggjøre det ved å slå tilbake. Hvis han absolutt må ha en slags straff for å komme over det, si han kan hjelpe deg å lage middag denne uka. Det er jo bare hyggelig og dere får tid sammen. 

Anonymkode: 3388f...f17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var faktisk veldig klønete skrevet, ja. Jeg måtte lese flere ganger, men endte med å avfeie det som en auto-correct jeg ikke kunne pønske ut av. Resten var dog forståelig og AB48f47...558  er uansett helt på bærtur. 

Anonymkode: 47668...bc9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han manipulerer deg. Og nå snur han det til at det er syns på HAM. Svar bare ja hver gang han tar det opp, det er helt riktig at du skal ha dårlig samvittighet for at du slo. Ikke noe mer styr. Han kommer til å spise etter hvert. Ikke la han manipulere deg videre.

Anonymkode: 08955...441

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke syns dette hadde vært ok. Det å ty til vold som voksen, er å trå over en terskel. Jeg hadde forlangt at han snakke med noen. Psykiatrisk sykepleier er et lavterskeltilbud alle kommuner skal ha. Det er ikke greit å la dette forbi gå i stillhet, da det kan danne seg et mønster som er skadelig for han selv og andre senere. 

Jeg hadde gitt klar beskjed om at en truende adferd fra han fremover, verbalt eller fysisk, så får han finne seg et annet sted å bo.

Det er flere enn man tror som opplever mishandling fra voksne barn og vi foreldre har et ansvar å sette ned foten og si at dette ikke er greit. 

Anonymkode: 6ded7...6ff

AnonymBruker
Skrevet

Forstår det slik at han sultestreiker til du har slått tilbake? Kanskje helsesøster kan hjelpe dere, eller henvise dere til noen som kan?

Er han veldig stresset for noe som gjorde at det kokte over? DET er gjerne det store spørsmålet. Hvorfor han slo. Trenger ikke å være at mor har gjort noe galt, men at han bærer på noe vondt inni seg. Blir han mobbet? Har han mobbet/skadet noen andre? Stjålet? Brukt rus? Jukset på prøve? Skrapet opp en bil?

Anonymkode: 0de9a...f11

AnonymBruker
Skrevet

Fortsettelse

Er det konflikt mellom mor og far?

Anonymkode: 0de9a...f11

AnonymBruker
Skrevet

Han kommer garantert til å mishandle kjærester fremover. Han ikke bare slo deg, Han forsøker å manipulere deg til å synes synd på ham etterpå.

Hadde vært meget, meget bekymret for hvordan det skal gå med ham fremover.

Anonymkode: be083...63d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...