AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Syns alt er så dyrt om dagen, så har ikke lyst til å bruke tusenvis av kroner på bursdag. Anonymkode: f557c...eac
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Kan du ikke høre med den kommende 14-åringen, om hva hen vil, og samtidig forklare litt om økonomien i å feire bursdag? Anonymkode: 82de4...d78 10
SaySomething Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Min 14 åring ville ikke engang ha bursdagsfeiring fordi det var så "teit". Spør 14 åringen din du 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Hva vil 14 åringen da? Anonymkode: 5311b...36f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 En bursdag trenger da ikke koste tusenvis. Hjemmelaget pizza f.eks. first price popcorn, potetgull osv + noen flasker brus. Bak en sjokoladekake/ brownie og muffins eller noe, så vipps så har dere selskap. Muffins høres nok barnslig ut til 14 åringer, men ved å pynte de på en forseggjort måte, virker de ikke like barnslige lenger. Anonymkode: 5311b...36f 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Høres koselig ut, bare sjekk om gjestene har skøyter først. Anonymkode: e7caa...a5f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Har fjortis snart selv, å det hadde vært uaktuelt! Et par venner skal komme å se film. Det blir pizza, brus, kake og goddis - med andre ord blir det ikke store kostnaden Anonymkode: c47c1...6b7 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Jeg ville nok heller ha gått for filmkveld. Mine hadde nok trodd det hadde rablet for meg, om jeg hadde foreslått noe sånt i den alderen. Anonymkode: eec45...77f 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Syns alt er så dyrt om dagen, så har ikke lyst til å bruke tusenvis av kroner på bursdag. Anonymkode: f557c...eac Kan tenke meg at denne 14åringen ikke vil ha foreldre med. Og at kanskje 14åringen selv kan komme med forslag til hva som er greit? Denne alderen kan være ganske flau osv. Stikk ut en tur og la de være hjemme ,taco/pizza og film. Anonymkode: 7b7c5...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 Er det vanlig å ha skøyter der du bor? Her har ingen det.. Så det ville vært en litt dum bursdag her omkring, da flertallet av gjestene ikke kunne deltatt på den aktiviteten. Ville også hørt med 14-åringen. OM hun vil ha burdag, og hvordan - og så sett på hva du hadde budsjett til. Om hun synes det du foreslår er ok, så hvorfor ikke? Men hjemmebursdag trenger jo ikke være dyrt? Anonymkode: 5bf48...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har fjortis snart selv, å det hadde vært uaktuelt! Et par venner skal komme å se film. Det blir pizza, brus, kake og goddis - med andre ord blir det ikke store kostnaden Anonymkode: c47c1...6b7 Men ikke alle fjortiser er inaktive godtegriser. Så det kommer jo helt an på fjortisen det. Datteren til venninnen min hadde faktisk en slags skøytebursdag, hun og noen venner gikk på skøytetur på en frossen elv flere kilometer, grillet der de kom frem (foreldrene hadde kjørt ut ved og sånn på forhånd). Anonymkode: ba6be...e45
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men ikke alle fjortiser er inaktive godtegriser. Så det kommer jo helt an på fjortisen det. Datteren til venninnen min hadde faktisk en slags skøytebursdag, hun og noen venner gikk på skøytetur på en frossen elv flere kilometer, grillet der de kom frem (foreldrene hadde kjørt ut ved og sånn på forhånd). Anonymkode: ba6be...e45 Herregud for et svar Anonymkode: 2439c...bcb 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 Hør med ungdommen hva han/hun selv ønsker og ta det derfra. Ingenting "teit" i å ha bursdag med skøyter og grilling hvis det er det ungdommen har lyst til.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 Ikke alle 14 åringer har skøyter. Så da kan ikke alle komme. Min 14 åring vil ikke gå på skøyter lenger, så vi bruker ikke penger på det Anonymkode: c114a...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke alle 14 åringer har skøyter. Så da kan ikke alle komme. Min 14 åring vil ikke gå på skøyter lenger, så vi bruker ikke penger på det Anonymkode: c114a...9bc Tipper at TS ikke ville foreslått skøyter dersom det er en kuriositet der de holder til. Anonymkode: 82de4...d78
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 Mine har satt stor pris på feiring med venner hjemme hvor de får lov til å okkupere stuen & resten av familien har vært et annet sted. Litt mat, musikk, godis, gaming, film, latter og skravling .Perfekt fjortiskveld! Anonymkode: 4e707...330 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå