Gå til innhold

8 mnd og plutselig mistet interessen for puppen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullammet til lille var 6,5 mnd før vi startet opp med fast føde. Hun er nå 8 mnd og får 3 faste måltider hver dag. De siste dagene har hun derimot ikke vært særlig interessert i å amme. Før det ammet jeg nesten hver 2. Time døgnet gjennom, mens nå kan hun kanskje spise to halvgode måltider gjennom dagen. Skal sies at hun spiser godt på natten, men våkner bare 1-2 ganger. Hun drikker nesten ingenting vann heller, selv om hun får hyppig tilbud om det.

Er det normalt at ammingen reduseres så brått når man starter med fast føde? 

Nesten så jeg synes det er litt sørgelig, da det har gått så brått! Jeg håper nesten at det skal ta seg opp igjen, men fornuften sier at det er vel denne veien man skal! 

Anonymkode: 466e2...05c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du være gravid?

Anonymkode: 23a08...010

Skrevet

Et så stort barn trenger vel ikke å ammes annenhver time? Så hun er vel bare ikke like sulten lenger siden hun får mat 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er nok ikke sulten, dets større barnet blir jo lengre mellom måltidene. 

Anonymkode: d411a...e0e

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt. Begge mine har blitt vanskeligere og vanskeligere å amme jo eldre de har blitt. De har ikke hatt tid til sånt tull, så slet med å amme til de var ett år (da var det mer eller mindre kun på trass). 

Anonymkode: 98486...202

AnonymBruker
Skrevet

Det er heilt vanleg i den alderen, og dei fleste tar opp igjen amminga om ei lita stund :) Morsmelk/mme skal være hovudnæringa fram til barnet er 1 år, så om du ynskjer det så fortsetter du å tilby puppen og venter til det går over 😊 ikkje press den på eller tving i barnet melk, men tilby :) gjerne før mat sidan det skal være hovudnæringa. Om du ikkje ønsker det så er det eit ypperlig tidspunkt å slutte med amminga, men då må du over til mme ei stund til :)

https://ammehjelpen.no/brystvegring/#:~:text=Brystvegring kan opptre når som,brystet som normalt på natta.

Anonymkode: 1e898...b8b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Synes bare deg var så rart at det skjedde "over natta" og interessen er fullstendig borte. Hadde planer om å amme minst 1 år, da jeg har hørt at det skal være hovednæringen 😅

Anonymkode: 466e2...05c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...