AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Sønn 21 år, jobber 50%, bor hjemme og har visst ingen planer om å komme seg ut av gutterommet. Dette har nå blitt et problem, for han er ingen ressurs, bidrar ikke med noe, , rommet hans flyter over av søppel, rene klær og skitne klær omhverandre og han lever et natteliv og sover utover dagen. Ergo er ikke huset stille om nettene og jeg våkner rett som det er. Han har ingen planer for framtiden, jobber i dagligvarehandel 50% fordi han vil ha fritid også som han sier. Han kan bo hos pappaen, 50/50 som minstemann gjør eller bo det i en litt lengte periode, men det vil han ikke, og han er ikke interessert i å bo alene heller. Jeg er alene, ufør, og mister bostøtte pga hans inntekt. Dessuten føler jeg tiden er moden for å kunne leve litt voksenliv jeg også, ta med kjæreste eller en date hjem uten at 21 åringen alltid skal være her hjemme. Han har ingen utdannelse og ingen planer med livet. Hva gjør jeg? Jeg har prøvd å snakke med han, men han vil ikke snakke. Er jeg fæl om jeg ønsker at han flytter? Er det for mye forventet av meg? Jeg ønsker ikke å ha en 25 åring hjemme på gutterommet om få år. Anonymkode: b5fd1...1c0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Absolutt ikke fæl. Dette høres ikke bra ut for noen av dere. Anonymkode: 102da...962 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Du bør kreve at han betaler husleie og gjør en del av husarbeidet. Hvis han ikke ønsker det, kan han bo andre steder. Anonymkode: c7348...fbb 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Jeg flyttet ikke ut før jeg var 24, men hjalp til hjemme og betalte 2000 kroner av deltidslønna mi i leie for ca 15 år siden. Tenker du må stille krav og si at han må betale husleie kanskje 4-5000, holdet rommet rent og ryddig og bidra hjemme, eller flytte i kollektiv som andre på hans alder. Det er helt innafor. Han må lære seg å håndtere faste utgifter og ikke bare bruke lønna si på tull, og han må begynne å ha en plan for livet. Snakk med han, ikke la han lukke øra eller gå. Snakk evn under middag eller biltur om du opplever at han går om du roper han inn til stua. Anonymkode: 73707...77e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå