Gå til innhold

Hva handle nå før prisstigning 1. Februar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer jeg på?

Anonymkode: 6b8d2...930

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tørrvarer med lang holdbarhet tenker jeg å kjøpe.

Anonymkode: 8d8f9...984

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enda en prisstigning....? På hva da?? 

Anonymkode: 6ed3d...847

AnonymBruker
Skrevet

Ris (kjøper ikke de rimelige variantene).

Anonymkode: 473da...39f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta to ekstra storhandeler i uka. Fylle opp alle hyller med hermitikk og tørrvarer med lang holdbarhet. Er du heldig og bar stor fryser, full den opp med MASSE kjøtt.

Anonymkode: de886...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting, jeg liker å leve i nuet.

Anonymkode: 35704...85b

• Liker 2
Skrevet

Meny, Spar og Obs har kronesmarked nå (mulig flere også??) så lurt å se der om det er noe. Ikke alt er gode tilbud da. Rema har enda 2 pakker med havregryn for 30kr, det kommer jeg til å kjøpe et ekstra sett av, samt soyamelk med lang holdbarhet, og ellers prøve å se over. 

Kaffe, kjøtt, mel, og bakeri/brød gikk opp en del sist, og jeg vet blant annet at det er ventet 10% opp på noen potetkaker. Bedriften har varslet det selv, så da kan en regne med resten også gjerne vil følge. 

Jeg erfarte at f.eks små cola gikk opp 2kr i juli i fjor, før de etterhvert gikk ned igjen til samme prisen på både Kiwi, og Rema. Så nå at til og med obs hadde de til 18,90kr sist uke, og de pleier å være en krone eller to over Extra. Så godt mulig butikkene vil bruke anledningen til å øke på en del, også vil det regulere seg en del igjen. Vi får se. Tok bare colaen som eksempel her siden jeg hadde en kupong på det hos Coop som jeg brukte sist uke, så det er friskt i minnet. 

Her blir det å gjøre en handlerunde av ferskvarer rett før, og spe på generelt utover januar med tilbud og tørrvarer. Jeg baker ikke selv, men har noe liggende til det, men trenger ikke mer. Spiser heller ikke kjøtt, eller bruker vanlig kaffe. Jeg tenker det viktigste er å se over hva en bruker, og gjerne kjøpe litt ekstra av det, men det vil jo komme tilbud på varer senere også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enda en prisstigning....? På hva da?? 

Anonymkode: 6ed3d...847

1. februar og 1.juli er offisielle datoer for å justere prisene på matvarer i Norge. Butikkene forhandler med produsenter over lang tid før disse datoene. De siste gangene har prisene blitt justert en del opp, og etter hva jeg har skjønt er det litt taktikk for da har butikkene mer å spille på senere. 

Jeg er ingen ekspert på dette her, men det er etter hva jeg har forstått. Kaffe, kornprodukter, og kjøtt gikk opp mye sist. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satser på å fylle opp med tørrvarer og frysevarer. 

Anonymkode: 9fa87...e15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tørrvarer med lang holdbarhet tenker jeg å kjøpe.

Anonymkode: 8d8f9...984

Hvorfor? :klo: Penger er og vil alltid være av høyere verdi enn matvarer. Om Mayo Norge stiger noen kroner fra den helt latterlig lave prisen vi er vant til så betyr ikke det at mat er dyrt. Den er fortsatt så latterlig billig at det ikke er bærekraftig.

Når du om noen år bruker 40% av husholdets samlede inntekter på mat? Da er den riktig priset. Da har den riktig verdi.

Anonymkode: a9bf6...c0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor? :klo: Penger er og vil alltid være av høyere verdi enn matvarer. Om Mayo Norge stiger noen kroner fra den helt latterlig lave prisen vi er vant til så betyr ikke det at mat er dyrt. Den er fortsatt så latterlig billig at det ikke er bærekraftig.

Når du om noen år bruker 40% av husholdets samlede inntekter på mat? Da er den riktig priset. Da har den riktig verdi.

Anonymkode: a9bf6...c0e

Hva som har høyest verdi av matvarer eller penger, kommer an på hva du trenger mest i øyeblikket. Hvorfor mener du at mat er for billig?

Skrevet

Handler alt jeg kommer over av -50% som kan fryses og som vi vanligvis handler uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Godtesnop. Skal fylle opp alle veskene mine med godtesnop!

Beste hilsen Ronja 

Anonymkode: 3d37b...cdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...