Gå til innhold

Kan samboeren min ringe legekontoret for meg i morgen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har halsbetennelse og null stemme akkurat nå, men håper jo den er tilbake i morgen tidlig. Må ha sykmelding, så jeg må ta en telefon til legesenteret, men det er ikke akkurat enkelt når man ikke klarer å prate. Kan samboeren min ringe for meg og avtale time/telefonkonsultasjon? Om jeg bare sier fødselsnummeret mitt i telefonen eller noe?

Anonymkode: ea6fd...032

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg vil gå bra. Om ikke kansje du får time til å komme ned

AnonymBruker
Skrevet

Trur ikke det er nor problem at en annen ringer for å bestille time nei.det er jo ikke sensitiv innhold og taushetsbelagt 

Anonymkode: 37ab0...9b3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det skal være et problem, er bare å si at du ikke har stemme til å gjøre deg forstått i tlf. Han kan si alt, du trenger nok ikke å si personnummer. Men telefonkonsultasjon er vel ikke tingen om du ikke kan snakke i telefon? 🤔

Anonymkode: 0d6e2...8b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Andre kan snakke for deg i telefon så lenge du bekrefter / godkjenner i telefonrøret. Jobber i staten. 

Anonymkode: d5e6d...ded

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å bestille time for andre går helt fint. Det har jeg gjort for min kone noen ganger og hun har ikke vært ved siden av meg en gang.

Det de kan og bør være strenge på er å gi ut opplysninger.

Når du er der og bekrefter at det er godkjent så går det greit at noen andre tar seg av alt.

Anonymkode: 56dcb...fda

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem å få bestilt time. Samboer gjorde det for meg. 

Anonymkode: 34544...b4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du klarer å si personnummeret ditt så går det fint. Gjort det flere ganger. 

Anonymkode: e57f3...f82

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tror ikke det skal være et problem, er bare å si at du ikke har stemme til å gjøre deg forstått i tlf. Han kan si alt, du trenger nok ikke å si personnummer. Men telefonkonsultasjon er vel ikke tingen om du ikke kan snakke i telefon? 🤔

Anonymkode: 0d6e2...8b3

Nei, har bare et stort håp om at stemmen skal komme tilbake i løpet av dagen 😅 Den pleier ikke å være helt borte så lenge de gangene det skjer.

Men takk for hjelpen, dere! 

AnonymBruker
Skrevet

kan du ikke bruke egenmelding?

Anonymkode: 13105...f25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

kan du ikke bruke egenmelding?

Anonymkode: 13105...f25

Dessverre. Kommer rett fra foreldrepermisjon, og da må man ha sykmelding.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt time og diverse for mitt familiemedlem mange ganger. Et par ganger har hun måttet bekrefte ved å svare ja på et par spørsmål.

Anonymkode: 4dbe5...4e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...