AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 De senere årene har flere av mannens kompiser fått seg damer som jobber deltid eller lite. Flere av damene bruker mye tid på trening og på utseende/ behandlinger. Jeg har full jobb, som krever mye. Og er alene med barna våre halve året. Har likevel bestemt meg for at barna ikke skal lide av dette, og følger derfor mye opp på både idrett og annen fritid. I tillegg til at jeg er handy, og har pusset opp store deler av huset vårt. Problemet er bare at det ikke virker som mannen verdsetter dette. Han legger mye bedre merke til alt jeg ikke gjør. Som at det er rotete på benken en dag. Eller at jeg ikke har vasket bilen. Er han litt forvirret? Av at kompisene har damer med myyye fritid? Mens jeg jobber minimum 9-10 timer om dagen, når han er hjemme. (Prøver å få litt kortere dager når han er borte). Anonymkode: 1c501...d5b 5 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Jeg liker ikke å jobbe, og hadde virkelig verdsatt en kvinne som ville forsørge meg. Jeg skulle nok også funnet tid til å rydde av benken etter deg. 😘 Anonymkode: 6503d...931 9 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Det er forventet av en voksen person har full jobb. Verdsetter? Tenker du på at du har en krevende karriere? Det er strengt tatt ikke noe menn verdsetter spesielt høyt. Er nok heller hakket mot negativt ettersom det medfører mye jobb og mindre tid til familien. Som du for øvrig påpeker med arbeidstiden. Anonymkode: 09d41...181 1 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De senere årene har flere av mannens kompiser fått seg damer som jobber deltid eller lite. Flere av damene bruker mye tid på trening og på utseende/ behandlinger. Anonymkode: 1c501...d5b Mannens kompiser er vel rike, da.. Anonymkode: 2eac8...358 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Det virker som at din mann går i oljeturnus og at dere begge yter mye Snakk sammen om hvordan dere kan best mulig verdsette hverandre, om dere skal fortsette med denne livsstilen. Anonymkode: 2eac8...358 6 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Jeg tror jeg kan si, uten å overdrive at fleste menn er ikke på jakt etter en arbeidshest. Så nei. Det er ikke noe vi verdsetter på samme måte som mange kvinner gjør. Anonymkode: 20f31...66e 3 5
Gjest GjesteSpiller Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Kan ikke svare for andre menn men de av menn som er trygge på seg selv og har litt driv vil jeg tro og for min del ihvertfall et krav med en dame som er motivert og interessert i å jobbe og selv forsørge. Jeg hadde aldri vurdert en partner som ikke var i 100% jobb som et minimum. Kun hvis det var noe helsemessig jeg hadde syntes mindre var greit. Vi hadde nok ikke matchet særlig bra heller hvis ikke den interessen var på plass. Selv synes jeg bare det er enda flottere og fint med damer med ambisjoner, meninger og gjerne krevende jobb. Har vært i forhold med alt fra senior advokater til ledere, og synes ingenting er kjekkere. Vil tenke de som har fruer som ikke jobber 100% kanskje selv heller ikke er så glad i arbeid og slikt eller har en gammeldags forventning til at kvinnene skal være hjemme med barn eller kjøkken. Ingenting galt med de kvinnene som ønsker og trives med det men tror de fleste ordinære menn har en forventning til at partner jobber. At partneren kritiserer og klager rundt huset har vel mindre med miljø og mer med han som person.... tenker ihvertfall jeg. Kan få samme beskjeder og påpeking fra forloveden min, på tross av krevende jobb etterfulgt av å komme hjem å pusse opp huset vi har, for så å få kritikk for noe symbolsk som ikke har blitt rydda, selv om det er hun som står å ser på meg jobbe på huset halve tiden, så skal jeg også være helt på på rydding og det daglige...
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Jeg var en arbeidshest fra 13 til 32 år. Kunne jobbe 18 timer I døgnet tross 3 barn og mann. Hadde et sosialt liv og alt på stell. Vi delte alt av arbeidet og aldri hatt noe problem der. Nå jobber jeg 20 % i uka fordi kroppen min er ødelagt. Psyken er på vei ned. Jeg er den som tar meg av alt innenfor huset fire vegger så min mann kan jobbe så mye han vil og jeg kan fokusere på helsa mi. Han bidrar hvis det trengs uten problem. Det er din mann det er noe feil med. Så ta heller den praten om at han tar deg for gitt når han er hjemme. Er det noe jeg har lært så er ikke jobb livet. Ingen som takket meg for innsatsen jeg gjorde i alle år. Sjefen ville heller sparke meg fordi jeg ikke kunne bidra lenger 🤦♀️🙄 Anonymkode: c22a5...3b0 4 15
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er forventet av en voksen person har full jobb. Verdsetter? Tenker du på at du har en krevende karriere? Det er strengt tatt ikke noe menn verdsetter spesielt høyt. Er nok heller hakket mot negativt ettersom det medfører mye jobb og mindre tid til familien. Som du for øvrig påpeker med arbeidstiden. Anonymkode: 09d41...181 Men han er jo selv borte halve året. Hadde han syntes at tid med familien var viktig, ville han ha funnet en annen type jobb. Anonymkode: 14924...bef 10 3
SmuleSMitt Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg tror jeg kan si, uten å overdrive at fleste menn er ikke på jakt etter en arbeidshest. Så nei. Det er ikke noe vi verdsetter på samme måte som mange kvinner gjør. Anonymkode: 20f31...66e Men likevel er mange av dere menn mer enn villige til å dumpe hovedbyrden med ansvar for husarbeid, oppfølging av barn og oppfølging av gamle/syke foreldre på oss kvinner. Det er vel der skoen trykker, mht. å ikke ønske en hardtarbeidende kvinne UTENFOR hjemmet. Da har hun ikke kapasitet til å ta seg av alt arbeidet med hjem og familie, og mannen må plutselig bidra med arbeid han synes er kjedelig. Han vil heller tjene penger, ha cred, gjøre karriere. Det utakknemlige arbeidet hjemme overlater han til henne. 18 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De senere årene har flere av mannens kompiser fått seg damer som jobber deltid eller lite. Flere av damene bruker mye tid på trening og på utseende/ behandlinger. Jeg har full jobb, som krever mye. Og er alene med barna våre halve året. Har likevel bestemt meg for at barna ikke skal lide av dette, og følger derfor mye opp på både idrett og annen fritid. I tillegg til at jeg er handy, og har pusset opp store deler av huset vårt. Problemet er bare at det ikke virker som mannen verdsetter dette. Han legger mye bedre merke til alt jeg ikke gjør. Som at det er rotete på benken en dag. Eller at jeg ikke har vasket bilen. Er han litt forvirret? Av at kompisene har damer med myyye fritid? Mens jeg jobber minimum 9-10 timer om dagen, når han er hjemme. (Prøver å få litt kortere dager når han er borte). Anonymkode: 1c501...d5b Du bør for det første gi beskjed til ham at han må sporenstreks slutte å hakke på deg, ellers er ikke dette forholdet liv laga. Slik hakking ødelegger enormt. Du er heller ikke slaven hans. Hvis det er rotete på benken, kan han jo rydde. Vil han ha ren bil, kan han jo vaske bilen. Bare fordi han er borte halve året på jobb, betyr det ikke at han skal sitte jevnt på ræva det andre halve. Anonymkode: 14924...bef 9 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 SmuleSMitt skrev (1 minutt siden): Men likevel er mange av dere menn mer enn villige til å dumpe hovedbyrden med ansvar for husarbeid, oppfølging av barn og oppfølging av gamle/syke foreldre på oss kvinner. Det er vel der skoen trykker, mht. å ikke ønske en hardtarbeidende kvinne UTENFOR hjemmet. Da har hun ikke kapasitet til å ta seg av alt arbeidet med hjem og familie, og mannen må plutselig bidra med arbeid han synes er kjedelig. Han vil heller tjene penger, ha cred, gjøre karriere. Det utakknemlige arbeidet hjemme overlater han til henne. Og opparbeide seg verdier, mens kvinnen sitter igjen med ingenting. Særlig når de er samboere og ikke gift. Anonymkode: 14924...bef 8 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Problemet er bare at det ikke virker som mannen verdsetter dette. Han legger mye bedre merke til alt jeg ikke gjør. Som at det er rotete på benken en dag. Eller at jeg ikke har vasket bilen. Anonymkode: 1c501...d5b Viser du at du verdsetter at mannen din er i fulltidsjobb? Det er vel gjerne sånn at ting man opplever som "helt normalt" gjør at man ikke gir ros for det. Men hadde mannen din plutselig sluttet i jobben og bestemt seg for å leve på din inntekt så hadde du jo reagert. Og mannen din hadde nok også reagert om du sluttet og bestemte deg for å leve på hans inntekt. Er selv mann. Hadde dama gått ned til deltid fordi hun ville jobbe mer i hjemmet så hadde det vært greit om vi hadde økonomien til det(vi har ikke det). Men hadde hun foreslått å jobbe deltid for å kunne bruke mer tid på utseende hadde jeg trodd hun tullet. Jeg har ingen ønske eller mulighet til å lønne en dame for at hun skal kunne bruke mer tid på å trene og pynte seg. Anonymkode: efddd...a8e 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 Ja, jeg tror jeg er flinkere til å vise at jeg verdsetter han. Men virker som han forventer vi skal gjøre likt, når han er hjemme. Og at det jeg gjør når han er borte, liksom blir oppveid av jobben hans. Har prøvd å ta det opp flere ganger, på ulike måter. Og har jeg en spesielt tøff sak på jobb, prøver jeg å forberede han på det. Men da kan mannen finne på at han er veldig opptatt, fordi han da har lovd å hjelpe faren sin/ en kompis med oppussing/ bygging. Det virker nesten som han har panikk for at jeg har viktigere prioriteringer på jobb enn han. Og spesielt når han har vært hjemme noen uker. En spesielt tung uke holdt jeg på å kaste han ut, da jeg var helt utslitt. Og han nektet å lage middag på fredagen, etter å ha gått hjemme hele dagen. (Med 3 sultne unger i hus, som skulle videre på ski). I det siste har en av kompisene virkelig fått opp øynene for meg. Han skryter mye av meg til mannen, og i starten virket det som mannen var litt forundret. Anonymkode: 1c501...d5b 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det virker nesten som han har panikk for at jeg har viktigere prioriteringer på jobb enn han. Og spesielt når han har vært hjemme noen uker. En spesielt tung uke holdt jeg på å kaste han ut, da jeg var helt utslitt. Og han nektet å lage middag på fredagen, etter å ha gått hjemme hele dagen. (Med 3 sultne unger i hus... Anonymkode: 1c501...d5b Han nekter å lage mat til sine egne unger i friukene? Anonymkode: 2eac8...358 11 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 Føler mannen verdsetter det, ja. Takket være min høye inntekt har vi råd til stort fint hus med fin hage, to biler, ferieturer, det vi vil, uten å måtte bekymre oss om økonomien og spinke og spare. Han setter også pris på at jeg bruker hjernen min, og ikke bare er en "flåse" som ikke har annet å prate om enn sminke og klær og fjolleri. Anonymkode: ad606...091 4 3
Kipling Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: De senere årene har flere av mannens kompiser fått seg damer som jobber deltid eller lite. Flere av damene bruker mye tid på trening og på utseende/ behandlinger. Jeg har full jobb, som krever mye. Og er alene med barna våre halve året. Har likevel bestemt meg for at barna ikke skal lide av dette, og følger derfor mye opp på både idrett og annen fritid. I tillegg til at jeg er handy, og har pusset opp store deler av huset vårt. Problemet er bare at det ikke virker som mannen verdsetter dette. Han legger mye bedre merke til alt jeg ikke gjør. Som at det er rotete på benken en dag. Eller at jeg ikke har vasket bilen. Er han litt forvirret? Av at kompisene har damer med myyye fritid? Mens jeg jobber minimum 9-10 timer om dagen, når han er hjemme. (Prøver å få litt kortere dager når han er borte). Anonymkode: 1c501...d5b Nei jeg verdsetter det ikke, snarere tvert imot. Hvorfor skulle jeg verdsatt det? Jeg ville heller hatt en partner som jobbet deltid og med det hadde den fritiden til å gjøre tingene du prater om uten å bli utmattet. 1 2
TheHairyToothfairy Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 Noen ganger blir jeg imponert over alt fruen makter og får til. Jeg reiser mye i jobben, og har i tillegg hatt en del helseutfordringer som kuker til kapasiteten min særlig på vinteren. Det er heller sånn at jeg sliter med å få uttrykt hvor mye jeg både beundrer og setter pris på alt hun faktisk makter i løpet av en ukedag. 12 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 Kipling skrev (9 minutter siden): Nei jeg verdsetter det ikke, snarere tvert imot. Hvorfor skulle jeg verdsatt det? Jeg ville heller hatt en partner som jobbet deltid og med det hadde den fritiden til å gjøre tingene du prater om uten å bli utmattet. Jeg tror nå at alle blir slitne innimellom. Og at man da bør støtte og hjelpe hverandre. For å være helt ærlig, virker det også som en del av de deltidsjobbende damene krever mer av mannen. For de har så stort behov for egentid/ prioritere trening. Kanskje har jeg krevd for lite av han? Virket litt for selvstendig? Anonymkode: 1c501...d5b 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #20 Skrevet 9. januar 2023 Eh.. man blir jo neppe sammen med noen som er helt tafatt, men igjen så er dette ting som er av lite interesse for menn. Vi bryr oss om å finne mest mulig attraktiv kvinne ift hva vi kan få sjangs på, og at hun ikke er helt nedsnødd. Thats it! Anonymkode: d5c78...abb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå