AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Jeg blir så sliten av å gå og engste meg hele tiden. Og jeg er lett påvirkelig. Nå er det en del om tarmkreft i media. Det holder at jeg er forstoppet eller løs i magen så har jeg den sykdommen Har jeg hodepine, som er et symptom på hjernesvulst, da har jeg det. Ett symptom på en sykdom, og jeg er sikker på at jeg har det. Det er utrolig slitsomt. Har du det sånn, og hva gjør du får å få det bedre i hverdagen? Anonymkode: 05717...ed3 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir så sliten av å gå og engste meg hele tiden. Og jeg er lett påvirkelig. Nå er det en del om tarmkreft i media. Det holder at jeg er forstoppet eller løs i magen så har jeg den sykdommen Har jeg hodepine, som er et symptom på hjernesvulst, da har jeg det. Ett symptom på en sykdom, og jeg er sikker på at jeg har det. Det er utrolig slitsomt. Har du det sånn, og hva gjør du får å få det bedre i hverdagen? Anonymkode: 05717...ed3 Har hatt det i mine verste stress perioder.. Har vært hos privat lege 2x pga smerter her og der (bryst og underlivet). Etter alt ser bra ut, og jeg får beskjed om det, så slipper helseangsten og smertene taket. Kreft er også min største frykt. Forsøker å finne ut om det er noe underliggende som trigger angsten. Feks: Jobb, skadelige relasjoner, familiesituasjon ++. Anonymkode: c322b...627
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Har du prøvd psykolog TS? ❤️ Anonymkode: 08d3f...f03 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Har hatt det før men ble mye bedre med kognitiv terapi. Anbefaler det på det sterkeste, livet er for kort til å gå rundt og lide unødvendig. Anonymkode: a7820...5d3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Jeg får det når jeg blir ekstra sliten.. Vært syk lenge nå, dritsliten. Hengt meg opp i en føflekk. Men nå sa mannen at han har sett på den i 2-3 år, og at den ikke har forandret seg. Så da har jeg 2 valg- Stole på at det han sier er sant og stole på at han sier i fra hvis den forandrer seg. Eller stole på min egen angst, som fortelle meg at den er farlig og jeg kommer til å dø Ila kort tid. da velger jeg aktivt alternativ 1. Det er slik kognitiv terapi fungerer. Anonymkode: 1e503...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Jeg har hatt masse angst for hjertet mitt. Det er så slitsomt og kan ta over hele hverdagen hvis jeg tillater det. Som med all angst er jo eksponering og gjøre det du er redd for den beste kuren, f. eks ikke sjekke kroppen og ikke sjekke deg for alle mulige potensielle sykdommer hvis du ikke har noen veldig spesifikke symptomer på det. Du bør også slutte å lese om disse tingene i media. Det verste jeg kan gjøre er å lese om unge kvinner som har opplevd akkurat det jeg er redd for, for da tror jeg at det er sannsynlig at det kan skje med meg også. Videre er det topp å gå til psykolog og snakke om dette, jeg har fått gode verktøy og er ikke så redd for hjertet mitt nå. Anonymkode: 1a1fe...d64 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Hei. Sliter veldig med dette selv. Hjalp for meg høre litt på andres opplevelser med dette så kan fortelle at det har ført til akuttur m ambulanse, legevakt x flere og besøk hos lege alt for mye. Overranalyserer kroppen, kaller meg selv «sensitiv» når jeg egentlig har superangst. Kjennes ved høy puls, hjertebank, svimmelhet, tungt puste og generell uro. Kjenner angsten i magen og kan resultere i at man blir utslitt. Var først helseangst pga nær døden opplevelse, førte til generell angst. Det som hjalp meg til å få det bedre var: Terapi, evnt traumebehandling dersom det er en tydelig hendelse, spise sunt(holde mest mulig unna sukker, gluten og melk), friluft, trening og unngå ting som overstimulerer(sosiale media, tv osv.) Hjalp på også å slutte helt drikke alkohol. Gjerne fortell om din angst. Hvordan føles det å være deg når det står på? Anonymkode: 01c2e...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå