Gå til innhold

Kan man finne en god og snill mann selv etter man er skilt og alenemor ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er det noen alenemødre som har funnet en god mann etter skilsmisse ? En virkelig god og snill mann som bryr seg om både deg og barna ? 

Jeg har akkurat kommet ut av et ti år langt ekteskap preget av løgner, utroskap, isolasjon og manipulasjon. Jeg er litt preget, men har såvidt begynt å håpe at kanskje det er muligheter for å finne kjærligheten igjen.. men redd håpet er ute. 

Jeg er 32 år, har to barn, normalt pen, frisk og oppegående, men ganske nervøs og kjenner absolutt ingen. Veit ikke hvordan man blir kjent med nye mennesker fordi jeg ikke har venner. Jeg er også ganske tradisjonell i tankegangen, sliter litt med å venne meg til likestilling og sånne ting..

Er sjansen min for å finne noen der? Hvor blir man kjent med nye mennesker? Vil gjerne lese om andre her som har funnet noen igjen etter en skilsmisse.. 

Anonymkode: 90010...3d6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vil bare gi deg et godt råd. Ta deg god tid til deg selv og ungene dine. Ikke ‘’stup’’ inn i noe nytt forhold med det første. Det er viktig at du nå blir godt kjent med deg selv og setter grenser. Håpet om å finne en god, snill, empatisk mann er absolutt til stede. Du bør bare ta tiden til hjelp.

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanskelig å finne noen, det er vanskelig å finne det du egentlig ønsker og trenger om du har vert i ett langt og dårlig ekteskap. Er fort å hoppe på den første og tilsynelatende beste mannen du finner, bare for å finne at han ikke var noe bedre enn den forrige. 

Du har mye du skal bearbeide og jobbe med etter hva jeg leser i innlegget ditt. Fokuser på det først. Kjærligheten finner deg på ny likevel, om det er det du ønsker. 

Jeg fant min mann ca ett år etter skilsmissen. Han er alt jeg ønsker meg i en mann, virkelig. Foruten at han har sokker i sandalene kanskje, men det er seriøst det eneste negative jeg har på vektskåla. 

Jeg er både eldre og mindre pen enn deg, så klart alt går☺️ 

Anonymkode: 30f03...7e2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Var i et forhold i over ti år, har tre barn med han, det tok slutt av diverse årsaker. Jeg traff etterhvert en ny en, da var jeg 30 år, han hadde ingen barn. En helt fantastisk mann jeg er så heldig å få være gift med nå. 

Anonymkode: 054ef...473

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (5 minutter siden):

Hei! Vil bare gi deg et godt råd. Ta deg god tid til deg selv og ungene dine. Ikke ‘’stup’’ inn i noe nytt forhold med det første. Det er viktig at du nå blir godt kjent med deg selv og setter grenser. Håpet om å finne en god, snill, empatisk mann er absolutt til stede. Du bør bare ta tiden til hjelp.

Tusen takk for et fint råd, og jeg er absolutt enig. Bruddet er såpass ferskt, at disse følelsene jeg opplever nå er bare et symptom på at jeg er alene. Det er vanskelig å være alene om alt, alt fra kveldskos til ferieplanlegging.. jeg har en plan jeg skal følge, som kun inkluderer meg og barna. Jeg må bli godt kjent med meg selv ja..for nå er alt bare tåke ..

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke vanskelig å finne noen, det er vanskelig å finne det du egentlig ønsker og trenger om du har vert i ett langt og dårlig ekteskap. Er fort å hoppe på den første og tilsynelatende beste mannen du finner, bare for å finne at han ikke var noe bedre enn den forrige. 

Du har mye du skal bearbeide og jobbe med etter hva jeg leser i innlegget ditt. Fokuser på det først. Kjærligheten finner deg på ny likevel, om det er det du ønsker. 

Jeg fant min mann ca ett år etter skilsmissen. Han er alt jeg ønsker meg i en mann, virkelig. Foruten at han har sokker i sandalene kanskje, men det er seriøst det eneste negative jeg har på vektskåla. 

Jeg er både eldre og mindre pen enn deg, så klart alt går☺️ 

Anonymkode: 30f03...7e2

Tusen takk for et fint svar ❤ jeg håper jo at det skjer. Jeg skal begynne på en ny karrierevei, så mye blir vel å dreie seg rundt det og kanskje det gjør underverker for meg selv. 

Har ihvertfall lært hva som er viktig kvaliteter hos en mann. Hjelper ikke ar han er kjekk. Og familieorientert er tydeligvis ikke alt...

Sokker i sandalene kan være ganske praktisk det altså 😅 også er det jo bare på sommersesongen får vi håpe 😅

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var i et forhold i over ti år, har tre barn med han, det tok slutt av diverse årsaker. Jeg traff etterhvert en ny en, da var jeg 30 år, han hadde ingen barn. En helt fantastisk mann jeg er så heldig å få være gift med nå. 

Anonymkode: 054ef...473

Hvordan fungerte det for deg at han ikke hadde barn fra før ? Følte du det var positivt eller negativt ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er også ganske tradisjonell i tankegangen, sliter litt med å venne meg til likestilling og sånne ting..

Kan du utdype dette litt? Hvis det er at du skal være hjemmeværende husmor, så passer kanskje ikke det for alle.  

Anonymkode: 4e7d9...9d7

• Liker 2
Gjest Automagisk
Skrevet

Hei. Er det noen alenemødre som har funnet en god mann etter skilsmisse ? En virkelig god og snill mann som bryr seg om både deg og barna ? 

Jeg har akkurat kommet ut av et ti år langt ekteskap preget av løgner, utroskap, isolasjon og manipulasjon. Jeg er litt preget, men har såvidt begynt å håpe at kanskje det er muligheter for å finne kjærligheten igjen.. men redd håpet er ute. 

Jeg er 32 år, har to barn, normalt pen, frisk og oppegående, men ganske nervøs og kjenner absolutt ingen. Veit ikke hvordan man blir kjent med nye mennesker fordi jeg ikke har venner. Jeg er også ganske tradisjonell i tankegangen, sliter litt med å venne meg til likestilling og sånne ting..

Er sjansen min for å finne noen der? Hvor blir man kjent med nye mennesker? Vil gjerne lese om andre her som har funnet noen igjen etter en skilsmisse.. 

Du er jo kjempegod til å skrive!..Hvorfor ikke prøve å bli kjent med en mann gjennom ord først?..Da slipper du fuckboysa og får god tid til å bli kjent med mannen før han må introduseres for barna..

Og du, det finnes massevis av snille menn der ute som savner en kvinne..du må bare prøve.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Kan du utdype dette litt? Hvis det er at du skal være hjemmeværende husmor, så passer kanskje ikke det for alle.  

Anonymkode: 4e7d9...9d7

Nei, jeg vil ikke være husmor. Litt vanskelig å forklare. Kanskje tradisjonelt blir mer riktig. 

Automagisk skrev (44 minutter siden):

Du er jo kjempegod til å skrive!..Hvorfor ikke prøve å bli kjent med en mann gjennom ord først?..Da slipper du fuckboysa og får god tid til å bli kjent med mannen før han må introduseres for barna..

Og du, det finnes massevis av snille menn der ute som savner en kvinne..du må bare prøve.

Tusen takk 🥰

Gjennom ord? Liksom på Internett? Trodde det var der alle fuckboysa var haha..

Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, jeg vil ikke være husmor. Litt vanskelig å forklare. Kanskje tradisjonelt blir mer riktig. 

Tusen takk 🥰

😂...Jo de er nok det men de som vil bruke deg til et nytt hakk på sengestolpen gidder nok ikke skrive særlig lenge med deg..

En annen ting er at du er bare 32..du har all verdens tid på å finne en god mann du kan ha leenge, ikke bare hopp på den første og beste fordi du er ensom og savner voksenkontakt nå..Blir trolig negativt både for deg og ungene..

Og du er ung faktisk..og etter egen vurdering "pen og oppegående"..hvis så finnes det masse menn det ute som vil ha deg..selv med 2 barn..

Skrevet

Ja, men du bør se etter en mann som er ferdig med barn eller ikke skal ha.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk 🥰

Det er der alle er.

Anonymkode: 3006d...07a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg forstår ikke tanken en gang at du kan tenke på en ny mann når du nettopp har kommet ut av ett voldelig forhold med utroskap og dritt???? Det skulle ta 9 år før jeg turte meg ut på dating arenaen etter ett 6 års dårlig ekteskap uten vold. Men mye mental vold kan man si. Du blir ødelagt. Du sliter med å finne de riktige mennene fordi du er vant til ett dårlig forhold osv osv.. du vet ikke gangen i ett nytt godt forhold. Du har større sjans til å rote deg borti menn som ikke er bra for deg. Jeg snakker om erfaring her for jeg har ikke samme erfaringene som de som har hatt ett eller flere gode forhold bak seg. Så tenk deg om en gang til. Tenk på barna. Det er en risiko sport å begynne med nye menn hvis de barna er små. De tok i hvertfall all min oppmerksomhet de først 9 årene så jeg hadde aldri tid til å tenke på en mann. Her burde det roes ned og komme deg i gang med livet som alene mor først og få det på stell. Så kanskje om noen år se etter noe nytt. Jeg skjønner ikke greia med dette å komme fra et helvete av vold og utroskap og ønsker fort som faan inn i ett nytt ett? Har en tatt dårlig valg en gang så kan man med stor sannsynlighet havne i ett dårlig ett til. Og dating markedet er jævla kynisk bare så det er opplyst om. Det var rett fra levra men dog  ærlig var det. Men ellers lykke til ts. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

«JA!» er svaret på spørsmålet ditt 🥰 Jeg var to år eldre enn deg ved mitt samlivsbrudd, og jeg var så heldig å møte en fantastisk man et drøyt halvår etter. To år senere er vi fortsatt et par og har det utrolig fint sammen. Han har også barn fra før, og vi har blitt veldig glad i hverandres barn og er en sammensveiset gjeng. Lykke til TS ❤️

Anonymkode: 429d7...d6f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på hvor mange jeg kjenner som har barn med 2 menn så vil jeg tro det bør gå helt greit. Uten at det alltid er så lett å møte på de gode matchene umiddelbart, det kan ta litt tid.

Anonymkode: f7609...192

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fraråder på det sterkeste å date nå. Jeg var der du var for 5 år siden, helt vrak. Nå har jeg landet i meg selv igjen, funnet min vei i livet og ser på ting helt annerledes og med annen ro. Hva enn du gjør; ikke gå på tinder. Finn roen i den nye situasjonen og fokuser på det. 

Du kan treffe nye mennesker som du kan bygge vennskap til. Ettersom du har barn; hva med å bli kjent med foreldre til venner av barna? Eller dra på arrangerte gåtur når du har barnefri, eller involver deg i en organisasjon som gir mening. Det høres kanskje tiltak ut, men jeg gjorde det sistnevnte og det var en øyeåpner.

Anonymkode: 77094...20e

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går an! Jeg møtte mannen med stor M etter et slitsomt brudd. Det tok noen år. Jeg ville ha en mann som var tilstede for barna (mine og hans), respekterte mine følelser og hadde styr på sine. Det fant jeg!    

Men for meg er det definisjonen på en moderne mann. Jeg blitt litt redd for at du skal velge en ny fyr du blir avhengig av, når du skriver at du er litt tradisjonell, og vil råde deg til å tenke på deg selv, sikre deg selv økonomisk og tenke på hva som egentlig er viktig for deg. Jeg er ikke tradisjonell i kjønnsroller og arbeidsfordeling, tjener mer enn mannen min også, men jeg har likevel en sterk og familieorientert fyr som kan ta vare på meg - og jeg på ham. 

Anonymkode: b7e97...50d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det går an! Jeg møtte mannen med stor M etter et slitsomt brudd. Det tok noen år. Jeg ville ha en mann som var tilstede for barna (mine og hans), respekterte mine følelser og hadde styr på sine. Det fant jeg!    

Men for meg er det definisjonen på en moderne mann. Jeg blitt litt redd for at du skal velge en ny fyr du blir avhengig av, når du skriver at du er litt tradisjonell, og vil råde deg til å tenke på deg selv, sikre deg selv økonomisk og tenke på hva som egentlig er viktig for deg. Jeg er ikke tradisjonell i kjønnsroller og arbeidsfordeling, tjener mer enn mannen min også, men jeg har likevel en sterk og familieorientert fyr som kan ta vare på meg - og jeg på ham. 

Anonymkode: b7e97...50d

Så godt å lese at du har funnet drømmemannen ❤❤ 

Jeg tenker det jeg skal gjøre forskjellig nå, er for mine barns og eget beste, at jeg får ting på stell. Jeg vil ikke gjøre meg avhengig av noen lenger. Da blir alt lettere..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fraråder på det sterkeste å date nå. Jeg var der du var for 5 år siden, helt vrak. Nå har jeg landet i meg selv igjen, funnet min vei i livet og ser på ting helt annerledes og med annen ro. Hva enn du gjør; ikke gå på tinder. Finn roen i den nye situasjonen og fokuser på det. 

Du kan treffe nye mennesker som du kan bygge vennskap til. Ettersom du har barn; hva med å bli kjent med foreldre til venner av barna? Eller dra på arrangerte gåtur når du har barnefri, eller involver deg i en organisasjon som gir mening. Det høres kanskje tiltak ut, men jeg gjorde det sistnevnte og det var en øyeåpner.

Anonymkode: 77094...20e

Takk for et veldig godt råd ❤ for å være ærlig, jeg kommer ikke til å se etter noen nå. Det kommer til å ta tid. Jeg er veldig knyttet til eksmannen min og er ikke over ham, selvom det er jeg som gjorde slutt. 

Jeg tror det er bare ekkelt å tenke på å være alene. Så satt jeg her og lurte på om noen idet hele tatt kan oppleve å finne noen igjen etter å ha vært gift og fått barn og hatt familie.. følte alt håp var ute da jeg gikk fra ham.

Jeg fungerer ikke sammen med andre ukjente voksne for tiden heller,så det kan være lurt å gjøre som du nevner her å heller småprate med andre foreldre og se om det er noen aktiviteter for voksne her😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (5 timer siden):

Jeg forstår ikke tanken en gang at du kan tenke på en ny mann når du nettopp har kommet ut av ett voldelig forhold med utroskap og dritt???? Det skulle ta 9 år før jeg turte meg ut på dating arenaen etter ett 6 års dårlig ekteskap uten vold. Men mye mental vold kan man si. Du blir ødelagt. Du sliter med å finne de riktige mennene fordi du er vant til ett dårlig forhold osv osv.. du vet ikke gangen i ett nytt godt forhold. Du har større sjans til å rote deg borti menn som ikke er bra for deg. Jeg snakker om erfaring her for jeg har ikke samme erfaringene som de som har hatt ett eller flere gode forhold bak seg. Så tenk deg om en gang til. Tenk på barna. Det er en risiko sport å begynne med nye menn hvis de barna er små. De tok i hvertfall all min oppmerksomhet de først 9 årene så jeg hadde aldri tid til å tenke på en mann. Her burde det roes ned og komme deg i gang med livet som alene mor først og få det på stell. Så kanskje om noen år se etter noe nytt. Jeg skjønner ikke greia med dette å komme fra et helvete av vold og utroskap og ønsker fort som faan inn i ett nytt ett? Har en tatt dårlig valg en gang så kan man med stor sannsynlighet havne i ett dårlig ett til. Og dating markedet er jævla kynisk bare så det er opplyst om. Det var rett fra levra men dog  ærlig var det. Men ellers lykke til ts. 

Så utrolig godt skrevet!!! Som om jeg skulle sagt det selv. Jeg var sammen med en egoist av en dritt til mann, og klarte jo selfølgelig å skvise ut et barn sammen med han! Barnet er helt fantastisk men fader man blir ødelagt av folk som er så ego, frekk, leker med hodet ditt, ser på veggen bak deg når du snakker osv. jeg har vært singel i tre år siden det ble slutt, og FORTSATT så har jeg fokus på meg selv(vært noen småforhold, men klarer ikke slippe menn helt inn, antakelig ikke vært helt rett for meg) det er så viktig å stå sterkt i seg selv før man innleder noe nytt til ett annet mennesket! Super viktig det du skriver her!!!! 

Anonymkode: 2185a...097

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

«JA!» er svaret på spørsmålet ditt 🥰 Jeg var to år eldre enn deg ved mitt samlivsbrudd, og jeg var så heldig å møte en fantastisk man et drøyt halvår etter. To år senere er vi fortsatt et par og har det utrolig fint sammen. Han har også barn fra før, og vi har blitt veldig glad i hverandres barn og er en sammensveiset gjeng. Lykke til TS ❤️

Anonymkode: 429d7...d6f

Så godt å lese 😊 hvordan var bruddet ? Hvordan gikk det for eksmannen din at du fant en ny så fort ?

GrønnNellik68 skrev (5 timer siden):

Jeg forstår ikke tanken en gang at du kan tenke på en ny mann når du nettopp har kommet ut av ett voldelig forhold med utroskap og dritt???? Det skulle ta 9 år før jeg turte meg ut på dating arenaen etter ett 6 års dårlig ekteskap uten vold. Men mye mental vold kan man si. Du blir ødelagt. Du sliter med å finne de riktige mennene fordi du er vant til ett dårlig forhold osv osv.. du vet ikke gangen i ett nytt godt forhold. Du har større sjans til å rote deg borti menn som ikke er bra for deg. Jeg snakker om erfaring her for jeg har ikke samme erfaringene som de som har hatt ett eller flere gode forhold bak seg. Så tenk deg om en gang til. Tenk på barna. Det er en risiko sport å begynne med nye menn hvis de barna er små. De tok i hvertfall all min oppmerksomhet de først 9 årene så jeg hadde aldri tid til å tenke på en mann. Her burde det roes ned og komme deg i gang med livet som alene mor først og få det på stell. Så kanskje om noen år se etter noe nytt. Jeg skjønner ikke greia med dette å komme fra et helvete av vold og utroskap og ønsker fort som faan inn i ett nytt ett? Har en tatt dårlig valg en gang så kan man med stor sannsynlighet havne i ett dårlig ett til. Og dating markedet er jævla kynisk bare så det er opplyst om. Det var rett fra levra men dog ærlig var det. Men ellers lykke til ts. 

Takk for at du et ærlig og deler erfaringen din 😊 nå har det heldigvis ikke vært vold, verken fysisk eller psykisk, men er ganske preget likevel for alt det han utsatte meg for, og valgene han tok som påvirket barna. Jeg har ikke peiling hvo4dan et godt forhold skal være eller hvordan en mann skal være. Det tok lang tid før jeg skjønte at dette ikke er greit..

Kommer ikke til å utsette meg for et forhold nå med en gang, jeg er ikke klar. Når det kommer til barna, er de de viktigste for meg. 

Men jeg har såvidt begynt å tenke på fremtiden og intet hele tatt om det er mulig liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...