Gjest ut på tur Skrevet 15. desember 2005 #1 Skrevet 15. desember 2005 Til sommeren har vi lovet barna sydenferie. Vi har vært et par ganger i syden før, men det er langt i fra min favoritt-ferie. Men barna vil ha sol, bassenger og "full pakke", så til sommeren har vi lovet dem at de skal få det. Noen som vil anbefale noe? Vi har litt aldersforskjell på barna, så jeg tror jeg vil foretrekket et senter av et eller annet slag; type ving resort eller noe slikt. Men hvor? Kreta? Mallorca? Bulgaria? Kypros? Eller noe annet? Mannen vil gjerne benytte anledningen til å dykke, muligheten for det (allerhelst et padi-senter i nærheten) er viktig, ellers så er det viktig at det er et sted som er familievennlig, men hvor det samtidig skjer litt. Gjerne med et sentrum som er koselig å rusle i om kveldene.
Tjorven Skrevet 16. desember 2005 #2 Skrevet 16. desember 2005 Jeg kan anbefale Cala Mesquida på Mallorca, men dette er en temmelig "øde" sted, så det er ikke akkurat noe sentrum å rusle i. Men det er utrolig flott der, rolig, trygt og rent. Vi dro med Ving, og var veldig fornøyd med det!
Gjest Gjest_mixelite_* Skrevet 22. desember 2005 #3 Skrevet 22. desember 2005 Nå er det ikke akkurat noe Vingsenter i den forstand at det har Bamseklubb eller hva de nå heter alle sammen, men hva med Chios? Øya har mye å tilby både stor og liten, ungene våre har feriert der siden den eldste var ett år gammel og de vil stadig tilbake. Øya har Padi-dykkersenter med utrolig trivelige instruktører. Dersom du tror det kan være noe, selv om det ikke er et resort, kan du jo sjekke ut sidene mine på http://home.no.net/mixelite/chios.php Der finner du også link til dykkersenteret. Foreløpig er det bare en arrangør som har Chios på menyen, men jeg har hørt at det kommer en ny aktør på nyåret og venter i spenning på hva de skal tilby! Lykke til med valget!
Gjest Julegjest Skrevet 26. desember 2005 #4 Skrevet 26. desember 2005 Vi har ikke vært så veldig mange steder i syden, men vi var veldig fornøyd med oppholdet på Hotell Callisto ved Ayia Napa på Kypros.(Star Tour). Passe gangavstand til sentrum som har ord for å være et vilt festested,- noe vi ikke merket. Hotellet er kjempebra, har absolutt alt ! Vi var også veldig fornøyd med Castle Hotel i Platianas(Chania),Kreta. Her kan det desverre være store bølger og understrømmer som er et minus.............
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #5 Skrevet 26. desember 2005 Reis hvor du vil, men ikke "kast bort" en ferie i sommerhalvåret på Kanariøyene, så lenge man har f eks greske øyer man kan dra til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå