AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Hei. Jeg og samboer har en liten uenighet angående stebarna på 7 og snart 11 år. De bor oss hos 50/50. 7 åringen må ha med seg ekstra klær (yttertøy og sånt) på skolen på mandager når han er hos oss. Begge barna tar buss til skolen. Søsteren til han på 7 har pleid å ta buss sammen med han, og han har også tatt buss alene til og fra skolen- flere ganger. Denne posen mener far at 7 åringen ikke skal ta selv, fordi den er litt tyngre enn den pleier, og at det ansvaret plutselig ikke er hun på snart 11 sitt heller. Hos mor må hun hjelpe til med slike ting, og har også tatt en pose i ny og ne uten problem her. Jeg har dessverre ikke lappen enda, og synes at det er tungvint og unødvendig å være med for 1 pose ekstra, og den er nå ekstra tung pga gummistøvler og en varmedress. Jeg har sagt at jeg veldig gjerne hadde bidratt og tatt buss hvis ett stort akebrett skulle med, eller det var noe spesielt som de ikke hadde klart selv. Men fordi posen er litt tyngre enn den pleier, og kanskje i tyngste laget til han på 7, så mener far at jeg skal ta buss til og fra skolen for å hjelpe til. Men jeg mener at storesøsteren fint klarer dette. Hun får ukepenger også, bare så det er sagt, og vi har ingen oppgaver til henne utenom å følge broren innimellom. Det skal også sies at det er far som lager hysteri, for hun på snart 11 sier bare «ok» når vi ber henne hjelpe broren. Jeg mener jo at det hele ikke egentlig er noe problem, og at i værste fall så vet jo far om dette annenhver uke- og at det er hans ansvar. Men fordi jeg er sykemeldt og han jobber 30 min unna så er det tydeligvis mitt problem. Og igjen, hadde det vært noe problem og søsteren fks sov borte og han måtte tatt den alene- så ja, da hadde jeg selvsagt hjulpet til. Men dette er jo hysteri fra far. Skal også sies at jeg står opp med barna hver eneste dag, lager middager, frokost, matpakker, bader 7 åringen, rydder rommene dems og alt en mor ellers gjør. Jeg gjør alt for at barna skal ha det bra. Alle pengene jeg tjener går til denne familien. Så dette er ingen stemor fra helvette, men en som blir litt irritert over hva som forventes og ikke føler seg hørt når hun mener noe er urimelig. Hva gjør dere? Hvordan løser dere slike ting? Er jeg urimelig eller far? Anonymkode: 50f65...1df
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 8. januar 2023 Slutt å være gratis hushjelp. Hans barn. Hans ansvar. Anonymkode: 381bb...943 40 16
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Du er absolutt fullstendig urimelig, men det er fars sitt ansvar. Anonymkode: 19420...f2a 5 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Den posen klarer ungen å ta selv. Min jente på 7 går i 2 km med en sånn pose på mandag og ellers når det trengs. Med buss er det null problem. Be samboeren din ta seg en bolle. Anonymkode: 2f9c2...ce5 23 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 Så lenge de ikke går en evighet til busstoppet eller fra busstoppet til skolen, så ser jeg ikke problemet med at en 7-åring selv klarer å bære denne posen. Subsidiært så hjelper storesøster. Mannen trenger tydeligvis litt opplæring i hva ordet «sykemelding» betyr. Anonymkode: e13b6...160 13 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Det er hvert fall ikke DITT ansvar! Anonymkode: 919ea...3b2 11 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Hvorfor må dette drasses med frem ig tilbake? Når barnet er så mye hos dere må det da gå ann å ha en ekstra jakke, støvler + Anonymkode: 80115...6dc 9 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor må dette drasses med frem ig tilbake? Når barnet er så mye hos dere må det da gå ann å ha en ekstra jakke, støvler + Anonymkode: 80115...6dc Pga mammaklær ikke skal blandes med pappaklær. Vi har polo, Bergans (sånn det skrives?) hestra og annet dyrt utstyr- mor har ikke det. Og de løser det best slik. Anonymkode: 50f65...1df
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Kan ikke disse tingene bare henge på skolen? Jeg hadde heller kjøpt dobbelt sett med klær enn å ta bussen med ungen til og fra skolen altså. Anonymkode: 398d7...408 16 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pga mammaklær ikke skal blandes med pappaklær. Vi har polo, Bergans (sånn det skrives?) hestra og annet dyrt utstyr- mor har ikke det. Og de løser det best slik. Anonymkode: 50f65...1df Men da kommer sikkert barnet i mammaklær til dere. Det henges da i gangen, barnet bruker deres supre klær den neste uken. På mandagen reiser barnet i mammaklær igjen. Problem løst. Anonymkode: 80115...6dc 16 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 Dette får far sørge for selv, så lenge han mener det er han som skal bestemme hvordan det skal gjøres. Anonymkode: a7231...bdb 13 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #12 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men da kommer sikkert barnet i mammaklær til dere. Det henges da i gangen, barnet bruker deres supre klær den neste uken. På mandagen reiser barnet i mammaklær igjen. Problem løst. Anonymkode: 80115...6dc Da har du nok misforstått litt😅 For barnet kommer i mammaklær ja. Men det er en jakke, lue og sko. På skolen må de fks ha regntøy, varmedress, vintersko, gummistøvler osv… og alt det kan ikke ungen ha på på en gang😅 Anonymkode: 50f65...1df
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #13 Skrevet 8. januar 2023 Hvis det forventes at du bidrar på lik linje som forelder så må det også forventes at du kan være med på å bestemme på lik linje tenker jeg da. Og da kan du være med på å bestemme at søsteren klarer å hjelpe 7åringen (om det er tilfelle). Hadde du tatt bussen med dem om det var dine egne barn? Hvis ikke så tenker jeg at du iallfall ikke skal trenge å bli kommandert til det av far i denne situasjonen. Du er ikke en ansatt dagmamma heller. Anonymkode: 42d8b...bfb 10 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #14 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Pga mammaklær ikke skal blandes med pappaklær. Vi har polo, Bergans (sånn det skrives?) hestra og annet dyrt utstyr- mor har ikke det. Og de løser det best slik. Anonymkode: 50f65...1df Pappaklær? Mammaklær? Trodde det var barnet sine klær… Dere gjør det utrolig tungvint og barna betaler for det med å bære klær fram og tilbake. Skjerpings! Anonymkode: b431d...f80 27 2 17
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #15 Skrevet 8. januar 2023 Her lager far problem av ingenting. 11 åringen hjelper sin bror, som hadde vært løsningen om far var singel også, og ikke er noe å styre med selv om du finnes. Høres ut som du gjør vel mye her. Rart du har ansvaret for alt angående å stå opp med dem, matpakker og stell. Det er greit av deg når far ikke kan, men far er trossalt far, og det er ikke du som skal være forelderen når de er hos ham. Du er bonus, ikke primær. Anonymkode: 9809f...485 11 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #16 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Pappaklær? Mammaklær? Trodde det var barnet sine klær… Dere gjør det utrolig tungvint og barna betaler for det med å bære klær fram og tilbake. Skjerpings! Anonymkode: b431d...f80 Igjen, dette er ikke mitt bord. Og jeg er helt enig. Anonymkode: 50f65...1df 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #17 Skrevet 8. januar 2023 Kan ikke klærne bare ligge igjen på skolen? Altså dress, regntøy og et par dock boots? Så kan dere ha vintersko og noe yttertøy liggende hjemme til hjemmebruk? Det gjør vi, så slipper barnet å drasse klærne frem og tilbake. Anonymkode: f59cb...340 8
NiceOrNothing Skrevet 8. januar 2023 #18 Skrevet 8. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Pappaklær? Mammaklær? Trodde det var barnet sine klær… Dere gjør det utrolig tungvint og barna betaler for det med å bære klær fram og tilbake. Skjerpings! Anonymkode: b431d...f80 Enig ! Det grenser mot en slags omsorgssvikt . Å ikke la vanlige ytterklær følge barnet uansett hvor det er , å hvem som har kjøpt d. Misliker sånne foreldre STERKT. At barna skal føle på at mor har mindre , å far har mer ( bedre klær ) annenhver uke . Fysj😳 Endret 8. januar 2023 av NiceOrNothing 16 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #19 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan ikke klærne bare ligge igjen på skolen? Altså dress, regntøy og et par dock boots? Så kan dere ha vintersko og noe yttertøy liggende hjemme til hjemmebruk? Det gjør vi, så slipper barnet å drasse klærne frem og tilbake. Anonymkode: f59cb...340 Jeg mener det. Men far er redd for at klærne blir ekstra fort slitt😅 noe jeg synes er tullete. Og jeg stoler på at barnemor ikke bruker tøyet hjemme hos seg, så lenge vi avtaler på forhånd at det er forbeholdt til skolen. Det hele er bare tungvint og unødvendig. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Her lager far problem av ingenting. 11 åringen hjelper sin bror, som hadde vært løsningen om far var singel også, og ikke er noe å styre med selv om du finnes. Høres ut som du gjør vel mye her. Rart du har ansvaret for alt angående å stå opp med dem, matpakker og stell. Det er greit av deg når far ikke kan, men far er trossalt far, og det er ikke du som skal være forelderen når de er hos ham. Du er bonus, ikke primær. Anonymkode: 9809f...485 Far sier at han hadde ikke tatt jobben 30 min unna om han hadde vært singel, og at da hadde han ikke hatt det problemet, for da hadde han kjørt dem til skolen i hans uker. Så det går på meg. Og det forstår jeg hvis det hadde vært noe ekstra som ett akebrett eller ski til utedag, men igjen, dette er en litt tung pose 😅 Anonymkode: 50f65...1df
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #20 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg mener det. Men far er redd for at klærne blir ekstra fort slitt😅 noe jeg synes er tullete. Og jeg stoler på at barnemor ikke bruker tøyet hjemme hos seg, så lenge vi avtaler på forhånd at det er forbeholdt til skolen. Det hele er bare tungvint og unødvendig. Far sier at han hadde ikke tatt jobben 30 min unna om han hadde vært singel, og at da hadde han ikke hatt det problemet, for da hadde han kjørt dem til skolen i hans uker. Så det går på meg. Og det forstår jeg hvis det hadde vært noe ekstra som ett akebrett eller ski til utedag, men igjen, dette er en litt tung pose 😅 Anonymkode: 50f65...1df Men da kan jo far bare skifte jobb da? jeg har ingen stebarn, bare egne barn, men det hadde vært totalt uaktuelt at mannen min bestemte at jeg skulle drive å busse frem og tilbake til skolen for å bære yttertøyet til vår 7åring, mens jeg atpåtil var sykemeldt. Anonymkode: 241fb...477 14 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå