Gå til innhold

Er fars rusbruk nok til at jeg får foreldreansvar alene ved brudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at enkelte har omsorg for barn selv om barnevern og andre kjenner til at de bruker cannabis. Men da er det snakk om folk som ellers lever ganske ordnede liv. Barnefar kan framstå normal utad, men når man kommer innpå han er han alt annet enn normal. Jeg tror langvarig rusbruk har ødelagt han. Hvor mye skal til før det anses som uforenelig med å ha omsorg for barn? Jeg ønsker barnefar ut av livet vårt. 

Anonymkode: a48a9...6d5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke svar om at jeg ikke burde ha fått barn med han. Det vet jeg. Det var ikke planlagt, men for mange er ikke abort et alternativ. Og jeg kan ikke angre på et nydelig barn. Det som er gjort er gjort, men jeg ønsker at resten av livet skal bli bra. For meg og barnet.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Antagelig ikke, det skal ekstremt mye til. Jeg fikk det pga psykisk sykdom og trusler.

Anonymkode: bda8c...a0b

• Liker 1
Skrevet

Hva bruker han?

Det kan være at han må gå på rusprøver for å beholde samvær.

AnonymBruker
Skrevet

Du har en lang vei å gå! 

Det er ikke noe enkel og rask løsning på dette. 

Anonymkode: 9c7bf...680

AnonymBruker
Skrevet

Foreldreansvar og samvær er ikke avhengig av hverandre. 
Men jeg vil tro at så lenge han ikke bruker mens han er med barnet, er det lite å gjøre med noen av delene. Terskelen er høy. 

Anonymkode: 22998...651

AnonymBruker
Skrevet

Foreldreansvaret er helt utrolig vanskelig å miste. Med mindre han sier det fra seg frivillig. 

Samvær og foreldreansvar har ikke så med hverandre å gjøre. Man kan ha samvær uten foreldreansvar, og foreldreansvar uten samvær.. 

Anonymkode: 93694...acb

AnonymBruker
Skrevet

Det skal ganske mye til og han har rett til å bli hørt og på en stemme lik din egen stemme, slik bør det vel også være så lenge det kreves to for å danse tango. 

Anonymkode: e2514...891

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ønsker barnefar ut av livet vårt

Hvis du vil så kan jeg sende deg måten å nekte han samvær på. Men kan ikke sende det her, det må skje på privat melding. 

Anonymkode: bea3d...a32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...