Gå til innhold

Tyskland vil ikke sende Leopard tanks til Ukraina fordi det er offensive våpen

pinnelinn

Anbefalte innlegg

House Red skrev (På 21.1.2023 den 0.34):

Jeg skjønner ikke tyskerne.

Ja ja, jeg får kjøpe meg en Tesla i stedet for en tysk bil. Jeg synes USA og Storbritannia er de eneste, av de store, som tørr å gjøre noe.

Tyskland er i en vanskelig situasjon. De er hovedprodusenten av Leopard tanks og disse tanksene er kraftfulle og vil bli brukt som offensive våpen. Hvis det er slik at de kan endre retning på krigen i Ukraina's fordel får Tyskland blod på hendene som produsent. Alle NATO land ønsker at Ukraina vinner men de ønsker ikke at vi får krigen på vår jord. Man skal ikke se bort ifra, at Russland, om tap utpeker Tyskland først, spesielt som hovedprodusent. De ønsker ikke å ta den risikoen.

Jeg tror hvis det var Norge som var hovedprodusent av Leopard tanks, hadde mange vært i mot levering. På toppen av dette, har Tyskland en stygg historie med andre verdenskrig. Jeg personlig forstår at de ikke ønsker å være frontmann. Selvom jeg ønsker at Ukraina får Leopard tanks asap. 

Endret av Purplemain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyskland har politikk på at de skal være de minst aggressive blant de allierte. De støttet ikke Usa i Irak og Libya heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at tyskerne husker hvordan det gikk forrige gang de sendte tanks mot Russland. Da endte det med millioner av døde og at Tyskland måtte avgi store landområder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at begrunnelsen skal være at Leopard er et offensivt våpen. Pzh 2000 (levert) og Marder (vedtatt levert) er vel også offensive våpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...