Gå til innhold

Er jeg uegnet som mor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med mitt barn. Barnet er 1 år, har tidligere vært sånn superknytta til meg, men alltid fått høre bare positive ting fra helsestasjon og nå barnehagen. Jeg tror hun er helt normal foreløpig.

Men siden jeg er alene med henne er jeg redd for at jeg skal skade henne med min litt..vel..merkelige væremåte? Det er f.eks. en del ting hun gjør som jeg ikke tenker det er verd å ta noen kamp for. Eller ting jeg tenker ikke er noe problem, men som kanskje kan bli det senere? Vanskelig å forklare, men f.eks...

Jeg har ikke så mye bordmanerer. Sitter gjerne med en fot opp, spiser med hendene og slikker meg på fingrene, osv. Selvfølgelig aldri andre steder enn hjemme! Men jeg gjør dette foran barnet, foreløpig, fordi jeg er avslappet og hjemme.. men jeg burde kanskje bli en bedre rollemodell? Barnets pappa brukte å påpeke mine manglende manerer da vi bodde sammen, men nå har jeg ikke han til å korrigere meg her. Så det er ofte jeg ikke innser hva jeg gjør..gjelder mer enn bare bordmanerer. Jeg er liksom så avslappa når jeg er hjemme... 

Anonymkode: d169c...3ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en strålende mamma. For å være uegnet som Mor må det være fordi man ikke skaper et trygt hjem og en trygg relasjon til barnet sitt.

Anonymkode: 2ac58...624

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du høres ut som en strålende mamma. For å være uegnet som Mor må det være fordi man ikke skaper et trygt hjem og en trygg relasjon til barnet sitt.

Anonymkode: 2ac58...624

Takk for det! Jeg har veldig fokus på vår relasjon i hvertfall, og å være trygg og forutsigbar! Men jeg har så mange rare vaner....

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du bør jobbe med det. Det er tydeligvis en ulempe for deg i det voksne liv, så kanskje barnet skal slippe den byrden. 

Spise med fingre...? Nei

Anonymkode: 4b74c...aca

• Liker 3
Skrevet

Uegnet som mor, det tror jeg ikke du er. Bare det at du er bevisst hvor viktig du er som rollemodell, er et godt tegn.

Når er kanskje barnet fortsatt litt lite til å registrere og plukke opp dine "dårlige" vaner, men hvis du er bekymret for at barnet skal få de samme dårlige vanene, bør du nok jobbe litt med deg selv på det området. Barn har en tendens til å gi litt blaffen i hva de voksne sier de skal gjøre og heller gjøre det samme som de voksne gjør. 🙂 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig merkelige og konspiratoriske (religiøse) foreldre. Vokste opp i en helt annen virkelighet. Men traff vanlige barn og deres foreldre på skolen. Lever i dag et vanlig liv. 

Mange barn av «merkelige» foreldre blir helt normale. Mange barn av normale foreldre blir merkelige. 🙂

Anonymkode: 58db5...9ea

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke en dårlig mor. Men du er barnets forbilde, og allerede nå viser du barnet hvilke bordmanerer det skal ha. Du klarer gjerne å skille mellom hjemme og ute blant folk, men det er ikke så lett for et barn. De vil slafse og slikke seg på fingrene i fine selskaper, fordi det er sånn barnet har lært at man spiser. Alle kan vi bli bedre foreldre. Selv om vi ikke er "uegnet".

Anonymkode: 30fbd...14c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke uegnet, med definitivt ufin og uten manerer. Man slafser ikke i seg mat med fingrene og slikker seg ren, ærlig talt... 

Anonymkode: 626cf...881

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er alene med mitt barn. Barnet er 1 år, har tidligere vært sånn superknytta til meg, men alltid fått høre bare positive ting fra helsestasjon og nå barnehagen. Jeg tror hun er helt normal foreløpig.

Men siden jeg er alene med henne er jeg redd for at jeg skal skade henne med min litt..vel..merkelige væremåte? Det er f.eks. en del ting hun gjør som jeg ikke tenker det er verd å ta noen kamp for. Eller ting jeg tenker ikke er noe problem, men som kanskje kan bli det senere? Vanskelig å forklare, men f.eks...

Jeg har ikke så mye bordmanerer. Sitter gjerne med en fot opp, spiser med hendene og slikker meg på fingrene, osv. Selvfølgelig aldri andre steder enn hjemme! Men jeg gjør dette foran barnet, foreløpig, fordi jeg er avslappet og hjemme.. men jeg burde kanskje bli en bedre rollemodell? Barnets pappa brukte å påpeke mine manglende manerer da vi bodde sammen, men nå har jeg ikke han til å korrigere meg her. Så det er ofte jeg ikke innser hva jeg gjør..gjelder mer enn bare bordmanerer. Jeg er liksom så avslappa når jeg er hjemme... 

Du bør iallfall lære barnet ditt bordmanerer. Du skulle virkelig tatt til deg hva bf sa om manerene dine. Du vet det er feil fordi du ikke gjør sånn andre steder. Kanskje på tide å bli voksen og oppføre seg. Hva annet du kan skjerpe deg på vet jeg ikke, men siden du selv er klar over det så gjør noe med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok ikke uegnet som mor fordi har har dårlige manerer og rare vaner. Men dette er ting som du bør jobbe med, for barnets skyld. 

Anonymkode: eb868...bde

AnonymBruker
Skrevet

Bordvaner er absolutt ikke av betydning for en trygg tilknytning.

Møtet du barnets følelser, kobler du deg på henne når hun søker kontakt, sikrer du at hun får sove trygt, spise jevnlig og masse fysisk kontakt? Da er du nok en strålende mamma!

Anonymkode: 50c80...855

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg promper jeg… hehehe. Regner med jeg får høre ÆSJ snart av minstemann😂 For jeg sier æsj når minsten promper ..

Anonymkode: 94a7f...5b8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...