AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 En venninne har et barn med autisme som er helt gal etter å leke med ball. Det er barnets absolutte favorittleke og har nesten bare baller. Jeg er selv på spekteret, men Asperger og jeg husker at da jeg var barn hadde jeg akkurat samme forhold til ball. Jeg var dypt fascinert av og samlet på baller. Jeg kjenner flere andre med autisme som sier akkurat det samme. Derfor lurer jeg på om det er litt typisk for barn med autisme å ha et sterkt fokus og forhold til ball? Anonymkode: 045ab...2cf
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Nei. Men de kan være opphengt i ting. Særinteresser. Sønnen min med Asperger var opphengt i lekebiler da han var liten. Vet mange er opphengt i lego. Anonymkode: bea03...6dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Sønnen min var kun opptatt av biler da han var liten, men han lekte aldri med dem på "vanlig" måte, han satt bare og snurret på hjulene i evigheter. Andre aktiviteter som ball, tegning, bygge klosser osv, hadde han aldri noen interesse av, med mindre det var leker som hadde knapper og lyd. Anonymkode: b134f...e59
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Veldig mange små barn er fasinert av baller. Du sier ikke noe om alder. Men tenker at ball i seg selv er ikke noe tegn på autisme. Men mange med autisme har spesielle interesser. Helt naturlige ting. Og for noen kan det være ball, noen ei sleiv, noen en bil, noen ei dukke, noen noe helt annet. Anonymkode: 004c0...063 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 Ball generelt er fryktelig gøyalt for mange barn i liten og større alder. Mitt barn har barneautisme og har aldri vært særskilt opptatt av ball egentlig. Liker håndball/stikkball, men ellers har interessene gått på andre ting. Anonymkode: e99a1...0e8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Min sønn har autisme, og har aldri brydd seg om ball. I barnehagealder, var det først togbane som var det store, så kaptein sabeltann, så dinosaurer. Han tegnet og en god del de siste årene i barnehage. Anonymkode: 8994f...bd7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Nei, det har vi ikke merket med våre to. Anonymkode: f4522...1b5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 Min gutt med autisme har aldri vært opptatt av baller eller biler. Her var det vaskemaskiner, av alle ting...😅 Deretter lego gjennom mange år. Og nå gaming... De er nok forskjellige når det kommer til interesser. Men jeg har fått høre at det er vanlig at de er mer opptatt av selve lekene, enn av lekekameratene. Anonymkode: 9bcd3...b29
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min gutt med autisme har aldri vært opptatt av baller eller biler. Her var det vaskemaskiner, av alle ting...😅 Deretter lego gjennom mange år. Og nå gaming... De er nok forskjellige når det kommer til interesser. Men jeg har fått høre at det er vanlig at de er mer opptatt av selve lekene, enn av lekekameratene. Anonymkode: 9bcd3...b29 Jeg har møtt flere med autisme som liker vaskemaskiner. Jeg husker ennå den første jeg møtte via jobb, jeg endte med å sette meg foran maskinen hjemme for å se hva som var 'greia'. Det var ikke så veldig interessant, men det var litt hypnotisk og jeg ser hvordan det kan appellere til noen med autisme. Anonymkode: 98c75...3a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå