AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Hvorfor er vi skapt sånn at vi blir slitne fort og lenge? Folk klager på å ikke orke noe etter jobb. Vi er trette om morgenen. Meg inkludert. Det jeg synes er rart og provoserende, er at helt uavhengig av om jeg står opp 7 om morgenen eller 11 så kan jeg sovne fort kl 17-18 om kvelden. Det er nok å legge seg ned og plutselig er man borte. Slik er det aldri når man skal sove. Da er det vanskelig, uansett hvor lite man har sovet natten før (og uten å ha sovet på dagtid). Vi trenger 8-timer søvn +-.. dette er veldig mye synes jeg! Jeg liker morgenen fordi da øker interessen og motivasjonen, men dette faller allerede kl 14. har lest at kroppen begynner å produsere melatonin allerede fra dagtid for å forberede oss på å sove. Skulle tro hele livet vårt var for å sove Anonymkode: b1169...a93 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Man får mer energi av dagslys og trening. Men nå i mørketiden er vi trøttere. I tillegg har vi jobber vi må prestere hele veien, pluss oppfølging av barn Anonymkode: 79c28...6fe 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er vi skapt sånn at vi blir slitne fort og lenge? Folk klager på å ikke orke noe etter jobb. Vi er trette om morgenen. Meg inkludert. Det jeg synes er rart og provoserende, er at helt uavhengig av om jeg står opp 7 om morgenen eller 11 så kan jeg sovne fort kl 17-18 om kvelden. Det er nok å legge seg ned og plutselig er man borte. Slik er det aldri når man skal sove. Da er det vanskelig, uansett hvor lite man har sovet natten før (og uten å ha sovet på dagtid). Vi trenger 8-timer søvn +-.. dette er veldig mye synes jeg! Jeg liker morgenen fordi da øker interessen og motivasjonen, men dette faller allerede kl 14. har lest at kroppen begynner å produsere melatonin allerede fra dagtid for å forberede oss på å sove. Skulle tro hele livet vårt var for å sove Anonymkode: b1169...a93 Vi er ikke lagd for å leve og jobbe på den måten vi gjør, tror jeg. Mange føler en stor meningsløshet ved å plassere unger hos noen andre for å jobbe med en liten interessant jobb, så hjem for å prøve å rekke å handle og lage mat og ordne i huset før ungene må legge seg, og det er på igjen. Og man skulle liksom trent, man skulle reparert den lista, man skulle besøkt den gamle tanta.. men det var ikke nok tid - i dag heller. Sikkert en klisjé. Men jeg tror mange av oss ikke føler livet henger naturlig sammen på nok områder. Og da bruker vi mer energi enn vi produserer. Sitter akkurat oppi dette selv, lurer på om jeg er blitt litt deprimert. Ser lite mening, alt er plikt, og har bare lyst å sove. Har opplevd det før. Denne gangen orker jeg ikke engang protestere, med å kjøre tiltak som å gå tur, ringe en venn etc. Kroppen vil sove. Så nå skal jeg prioritere akkurat det. Barna mine er heldigvis så store at de kan ordne seg selv, og mannen min ordner gjerne opp, så jeg kan ligge brakk en stund. Det føles faktisk riktig, vet ikke hva jeg har gjort "feil", men kroppen krever hvile nå. Anonymkode: c0ee1...5b5 5 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man får mer energi av dagslys og trening. Men nå i mørketiden er vi trøttere. I tillegg har vi jobber vi må prestere hele veien, pluss oppfølging av barn Anonymkode: 79c28...6fe Ja jeg vet jo av dagslys og trening. Men skal vi tvangstrene for det hele tiden? Jobber vet jeg vi har, men jeg synes fremdeles energinivået vårt er latterlig dårlig. Vi bør komme hjem fra jobb fulle av energi Anonymkode: b1169...a93
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 Sunt kosthold, 70% grønnsaker, resten kjøtt og litt karbs. Litt koffein mellom 14 og 16. Så mye utetid. Ikke sette seg ned. Anonymkode: e6add...df1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sunt kosthold, 70% grønnsaker, resten kjøtt og litt karbs. Litt koffein mellom 14 og 16. Så mye utetid. Ikke sette seg ned. Anonymkode: e6add...df1 Dette blir for ocd. Hvorfor kan vi ikke bare ha overskudd hele tiden og ikke være så latterlig sensitive på mat? Nå har ikke jeg noe veldig usunt kosthold heller. Men jeg vil ikke havne der igjen at jeg leser side opp og ned med hva alt inneholder. Anonymkode: b1169...a93
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette blir for ocd. Hvorfor kan vi ikke bare ha overskudd hele tiden og ikke være så latterlig sensitive på mat? Nå har ikke jeg noe veldig usunt kosthold heller. Men jeg vil ikke havne der igjen at jeg leser side opp og ned med hva alt inneholder. Anonymkode: b1169...a93 Riktig drivstoff er afla omega uansett. Spiser du rene råvarer trenger du ikke å lese innholdet på maten. Er i grunn ikke rart vi er mye trøtt og sliten. Dårligere kosthold, mindre vitaminer og mineraler i maten, mer giftstoffer og hormonforstyrrende stoffer, mer inaktive, mindre muskelmasse og større fettprosent, stress, press, dårligere søvn, materialistisk samfunn etc etc etc. Jo mer vi forflytter oss fra det naturlige, jo sykere blir vi. Og nå lever de fleste veldig langt fra det naturlige. Anonymkode: e36f6...742
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Riktig drivstoff er afla omega uansett. Spiser du rene råvarer trenger du ikke å lese innholdet på maten. Er i grunn ikke rart vi er mye trøtt og sliten. Dårligere kosthold, mindre vitaminer og mineraler i maten, mer giftstoffer og hormonforstyrrende stoffer, mer inaktive, mindre muskelmasse og større fettprosent, stress, press, dårligere søvn, materialistisk samfunn etc etc etc. Jo mer vi forflytter oss fra det naturlige, jo sykere blir vi. Og nå lever de fleste veldig langt fra det naturlige. Anonymkode: e36f6...742 Fremdeles et latterlig dårlig nivå. Vi burde tålt dette. Anonymkode: b1169...a93
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Folk har lavt nivå pga at de er fanget i rotteracet. Alt handler om tidsklemma, en skal prestere på jobb og andre arenaer utenfor dette. Gjerne i forbindelse med barn. Sosiale medier øker presset ytterligere. Jeg begriper ikke at folk frivillig velger dette. Anonymkode: 960f7...067 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fremdeles et latterlig dårlig nivå. Vi burde tålt dette. Anonymkode: b1169...a93 Og diesel bilen går fint på vann? Anonymkode: e36f6...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå