AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Hei, Jeg har ikke interesse til læreren på skolen heller til sitt fag, men han/hun prøver å tiltrekke meg så jeg blir med osv. Hvordan jeg kan vise at jeg har ingen interesse og heller vil ikke snakke noe med ham/henne. Takk. Anonymkode: a3464...e15
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Hvilket fag gjelder det? Anonymkode: e8b0c...974
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Og er det et fag du kan velge bort? Anonymkode: f9cb9...8ee 1
Linazer Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hei, Jeg har ikke interesse til læreren på skolen heller til sitt fag, men han/hun prøver å tiltrekke meg så jeg blir med osv. Hvordan jeg kan vise at jeg har ingen interesse og heller vil ikke snakke noe med ham/henne. Takk. Anonymkode: a3464...e15 Du har vel planer om å bestå i faget? Muntlig aktivitet teller også. Det samme med ditt engasjement i timene. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Hvis du ikke har noen interesse av faget, hvorfor går du der da? Anonymkode: bf1c8...55b 6 1
Phoenix Heart Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Er dette et obligatorisk fag, så må du jo bestå uansett om du liker det eller ikke. 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 På tide å bli litt mer moden. Det er helt idiotisk å aktivt gå inn for å sabotere seg selv og sin fremtid. Anonymkode: 78036...f90 11 1 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Tenk at læreren din prøver å skape en relasjon til deg da gitt, med håp om at du skal arbeide mer med faget. Jeg ville også følt meg krenket. Anonymkode: 839a1...1aa 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 Det beste er vel å komme med innspill til måter å undervise på som kan gjøre det mere interessant. Dere har vel evaluering. Anonymkode: f35d1...198 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 Du har en lærer som bryr seg om deg og så skal du være en liten drittunge og gjøre det kjipt for læreren? Hvis du ikke er interessert så får du bare droppe å møte opp, og se hvor langt du kommer i livet med sånne dårlige holdninger! Du burde skamme deg! Hvis du skal gjøre noe så er det å ta deg sammen. Anonymkode: 63244...e72 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #12 Skrevet 8. januar 2023 La meg gjette - norskfaget? Anonymkode: bc178...20c 4 1 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #13 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har en lærer som bryr seg om deg og så skal du være en liten drittunge og gjøre det kjipt for læreren? Hvis du ikke er interessert så får du bare droppe å møte opp, og se hvor langt du kommer i livet med sånne dårlige holdninger! Du burde skamme deg! Hvis du skal gjøre noe så er det å ta deg sammen. Anonymkode: 63244...e72 Ikke det! Elever som ikke møter gir så inn i h... mye jobb for meg! Tid jeg kunne brukt på de elevene som er interessert og som faktisk er tilstede. Er man ikke interessert, så skriver man seg ut. Hvorfor kaste bort sin egen og andre sin tid. Anonymkode: bf1c8...55b 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #14 Skrevet 8. januar 2023 Jeg har hatt flere slike elever, som helt tydelig ikke er interessert. Jeg er mattelærer, så er et fag mange misliker sterkt. Flere av elevene har sagt det rett ut og, selv om det er tydelig med kroppsspråk. Som lærer kan jeg faktisk ikke bare overse en elev, så om noen trekker seg vekk, så prøver jeg å dra de med. Mitt tips er å tenke på hva som fungerer og hva som absolutt ikke gjør det. Trenger ikke være noe den læreren har gjort eller ikke gjør. Ta en prat med læreren om at du ikke har noe interesse for faget og at du tror det kanskje hadde vært bedre om (her setter du inn ditt forslag). "jeg liker ikke deg og hater faget ditt" er veldig lite konstruktivt og vanskelig å gjøre noe med. Anonymkode: 51d4e...6be 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #15 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Jeg har ikke interesse til læreren på skolen heller til sitt fag, men han/hun prøver å tiltrekke meg så jeg blir med osv. Hvordan jeg kan vise at jeg har ingen interesse og heller vil ikke snakke noe med ham/henne. Takk. Anonymkode: a3464...e15 Selvsagt har du interesse av faget. Du må bestå det for å komme deg videre. Om du ønsker muligheter for din egen framtid, bør du få så gode karakter som mulig for å holde så mange dører som mulig åpne. Du taper ikke noe som helst i å prøve å gjøre det så bra som mulig. Det er nå du er best rustet til å ta til deg lærdom. Gjør det lett for deg selv i framtiden og gjør innsatsen på skolen nå mens du har minimalt med ansvar utenfor skolen. Anonymkode: 41a26...f2b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #16 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): På tide å bli litt mer moden. Det er helt idiotisk å aktivt gå inn for å sabotere seg selv og sin fremtid. Anonymkode: 78036...f90 Jeg bryr ikke meg om fremtiden, og usikker hva slags fremtiden har jeg videre. Anonymkode: a3464...e15
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #17 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvilket fag gjelder det? Anonymkode: e8b0c...974 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Og er det et fag du kan velge bort? Anonymkode: f9cb9...8ee AnonymBruker skrev (36 minutter siden): La meg gjette - norskfaget? Anonymkode: bc178...20c Obligatorisk og ikke norsk fag. Anonymkode: a3464...e15
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg bryr ikke meg om fremtiden, og usikker hva slags fremtiden har jeg videre. Anonymkode: a3464...e15 Hvorfor det? Har du ingen fremtid her? Vær så snill, ikke begynn med kriminalitet og rus. Du kommer til å angre. Livet blir bedre etter skolen. Bare hold ut! Jeg hadde det jævlig på skolen. Ble utfryst og mobbet. Etter skolen kunne jeg bestemme selv og livet ble bedre, men jeg er sjeleglad den dag i dag for utdannelsen min. Uten den hadde jeg ikke hatt noen ting og måttet leve som fattiglus. Anonymkode: e8b0c...974 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg bryr ikke meg om fremtiden, og usikker hva slags fremtiden har jeg videre. Anonymkode: a3464...e15 Du bør hvertfall bli bedre i norsk. Anonymkode: ef557...150 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #20 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 19.52): Jeg har hatt flere slike elever, som helt tydelig ikke er interessert. Jeg er mattelærer, så er et fag mange misliker sterkt. Flere av elevene har sagt det rett ut og, selv om det er tydelig med kroppsspråk. Som lærer kan jeg faktisk ikke bare overse en elev, så om noen trekker seg vekk, så prøver jeg å dra de med. Mitt tips er å tenke på hva som fungerer og hva som absolutt ikke gjør det. Trenger ikke være noe den læreren har gjort eller ikke gjør. Ta en prat med læreren om at du ikke har noe interesse for faget og at du tror det kanskje hadde vært bedre om (her setter du inn ditt forslag). "jeg liker ikke deg og hater faget ditt" er veldig lite konstruktivt og vanskelig å gjøre noe med. Anonymkode: 51d4e...6be Mattelærerne jeg har hatt oppigjennom er de mest engasjerte lærerne. Det hjalp likevel ikke før vgs, den læreren fikk meg fra karakter 2 til 4 i matte. Mitt beste tips er å selv gå inn for å kunne det læreren vil vise. Læreren gjør det jo for deg, ts. Anonymkode: 77228...d45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå