Gå til innhold

Hvordan dokumentere mer samvær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg dokumentere at ungene har mer samvær her enn det som står i samværskontrakten? Der står det delt bosted og at vi skal ha de 50/50, men etter at far stiftet ny familie så opplever jeg at han ikke vil ha de i ferier og ellers hvis de har fri fra skolen. Jeg skulle gjerne hatt de her mer, men hvordan går jeg frem når jeg vet at han kommer til å motsette seg dette i kontrakten? Det faktiske samværet er jo mye mer hos mor enn hos far..

Anonymkode: 0745f...c01

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville tro det holder lenge om du noterer det. Finn fram ei kladdebok, eller lag deg et notat på telefonen og skriv hver gang du har ungene og noter dato og eventuelt klokkeslett. Om du vil styrke dokumentasjonen/beviset kan du ta et bilde av deg selv og ungene for hver dag du har dem.

Endret av aksase
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at han påstår at han har de på tidspunkter han ikke har de? I såfall kan du jo ta bilder som beviser det? Eller dato kan jo jukses med. Og er ungene store nok til å bekrefte at de var hos deg i påsken f.eks?

Avtaler dere dette skriftlig hver gang, så kan du jo vise meldinger/mail. Nekt å ta dette muntlig. Si at du ikke tar ungene i påsken med mindre du får det avtalt skriftlig

Anonymkode: 4ec30...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet ned det de har vært ekstra her etter sommeren, men jeg føler at det liksom ikke er nok dokumentasjon for det kan bare bli ord mot ord. Bilder hadde jeg ikke tenkt på, det skal jeg begynne å gjøre. Takk for tips! 

De er gamle nok til å huske om de var her i påska feks, men jeg vil helst ikke at de skal merke at dette er et tema slik at de blir satt i skvis. Alle samtaler med far foregår på SMS, så jeg har jo dokumentert det på den måten. Men er det nok til å få endret avtalen? Jeg er ganske sikker på at far kommer til å motsette seg at de er her 60% feks, for han vil gjøre alt for å unngå å betale mer i bidrag. Han satte himmel og jord i bevegelse når jeg sendte inn krav og han måtte begynne å betale etter mange år uten. 

Anonymkode: 0745f...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...