Gå til innhold

Frustrasjon rundt ammeslutt, baby 13 mnd.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den siste uken mistet melken etter å ha ammet i 13 mnd, snart 14 mnd. Barnet mitt er tydelig frustrert over dette noe som selvsagt er helt forståelig, og oppfører seg litt som en narkoman med abstinenser. Han et HELT rabiat. Dersom jeg er i rommet så er det bare pupp som står i hodet på han. Leker ikke, ingenting. Det er syting og mesing, og av og til gråting konstant. Han har to hender ned i genseren og knegår meg hele tiden. Han får fortsatt die på de tomme brystene for kosen, men blir jo bare veldig frustrert når det ikke kommer noe. På natten har han holdt det gående i timesvis i strekk. Vi tilbyr selvsagt vann og melk på flaske, men han er ikke interessert i melken i alle fall. Drikker vann.

Skjønner at dette er en vanskelig overgang for han, og at han opplever en sorg rundt at noe han har vert vant til hele livet er borte. Men det begynner å bli i overkant slitsomt for oss rundt også når han er sur HELE tiden og alt handler om å leite frem puppene under genseren min. For ikke å snakke om at han er så mye våken på natten. Bør jeg droppe å la han få «amme» på de tomme puppene? Fører dette bare til at jeg haler ut prosessen med å slutte? Eller bør jeg fortsette med det siden han åpenbart trenger det for å roe seg ned osv. Blir helt rådvill. Er det normalt å være så besatt av å die? Han er helt vill i blikket og går bare rundt og krafser etter pupp dersom jeg er innenfor rekkevidde. Nb. Han får masse mat og spiser veldig godt, så tror ikke dette handler om sult. 

alle råd tas i mot med takk 😊

Anonymkode: 8d806...a68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts. Edit her: ikke den siste uken, de siste ukene.. 

Anonymkode: 8d806...a68

Skrevet

Ville helt klart sluttet å la han sutte på brystene, lær han å finne roen på annet vis f.eks koseklut, sitte på fanget mens du synger/leser, smokk... tror så absolutt du bare forlenger prosessen ved å la han fortsette med pupp når det gjør han frustrert når det ikke kommer noe melk etterhvert. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat slutta (i jula) med en på 13,5 mnd. Eg har mjelk, så det er ikkje heilt samme situasjonen, men vi kutta alt. Det var stort sett 1-2 amminger for dag i forkant, så var ikkje så mykje. Det varte vel omtrent 1-2 veker med at han vart illsint når han ikkje fekk, men eg tok han på fanget og trøsta, sa at puppen var tom og ferdig, men at eg forstod han veldig gjerne ville ha. Det hadde omtrent null effekt, men litt etter litt så gjekk det seg til, avleda når eg kunne og trøsta. Og brukte store gensera som ikkje viste noko antydning til hud/kløft. 

I starten fann han ingen trøst i å sitte på fang, men det har endra seg markant! No er fanget god trøst, så det er tydelig at han har funne nye måter å finne tryggheit og ei med både meg og pappa. Lykke til, det går bra! 

Anonymkode: ceea6...38b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...