AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Dette ble et langt innlegg fra en utslitt, redd og bekymret alenemor...men håper noen orker å lese ❤ Barnet mitt har vært veldig syk i snart 3 måneder, med masse plager som først startet med kyssesyken. Bl.a. vært innlagt på barneavd på sykehuset, flere ganger på legevakta og akuttmottaket. Har ikke vært på skolen på snart 3 mnd heller... Etter innleggelse på sykehuset med beskjed om at alle blodprøver var fine, dro jeg hjem med et barn som fortsatt var dårlig. Det "underligste" er feber rundt 38 som kommer og går, og hovne lymfeknuter i armhulene, stort sett etter forsøk på å gjøre litt mer enn å bare ligge i senga. Ingen kan si meg hvorfor dette skjer! Ringte legekontoret for å vite hvilke blodprøver som ble tatt ved innleggelse, siden det da ble 4 runder med blodprøver. Legekontoret hadde da kun mottatt epikrise med svar på 1 av 4 "prøverunder". Det var da kun testet for infeksjon, leververdier og cøliaki, og alle var normal. Men det ble også tatt blodprøver på legevakta, på akuttmottaket og en runde på barneavd som ikke er sendt til legekontoret. Jeg er veldig bekymret for at det f.eks ikke er tatt prøver som kan avdekke alvorlige ting som lymfekreft (har mange av symptomene på dette), selv om dette ble testet for i begynnelsen på november på legekontoret - da kyssesyken ble oppdaget. Kan jo ha skjedd ting siden da, for det er da vel ikke normalt å ha feber i 3 måneder....?? Føler jeg ikke blir tatt seriøst av legene, siden barnelegen på sykehuset til og med sa problemet var forstoppelse, og sendte oss hjem med avføringsmiddel.... Barnet har ALDRI hatt forstoppelse og går på do som vanlig 😵 Dette vet jeg siden mitt yngste barn var plaget med dette i flere år, og jeg vet hvordan det ser ut.... Fikk også motsigende beskjeder på sykehuset, siden kirurg mente magesmertene kunne skyldes langvarig press på indre organer av forstørret milt og lever (disse var også normal nå, ifølge ultralyd og CT). Hva i alle dager feiler barnet mitt...? 😥 Dette ble visst et innlegg om hvor livredd jeg er for at legene skal overse alvorlig sykdom hos barnet mitt 🙈 Det jeg opprinnelig lurte på, var altså om det er en plass jeg selv kan sjekke alle prøveresultatene til barnet, uten å måtte ringe utallige avdelinger og sikkert både bli satt over hit og dit, og bruke flere dager på å få avklaring 🙁 Har prøvd Helsenorge, men der ligger kun tidligere covid testsvar... Anonymkode: 9113d...ad7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Du må nok be om utskrift av journal alle stedene du har vært hos. Noen steder har legevakt og sykehus samme system så det kan du jo spørre om når du kontakter sykehuset. Anonymkode: afc0a...978 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Legekontoret mitt bruker furst til å sjekke blodprøver, noe mange andre legekontor også gjør. Da legges alle resultater ut på furstpasient.no (dette blir vanligvis ikke informert om). Anonymkode: 69d02...1e6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Hvis du henvender deg til sykehuset skal du få utdrag av barnets journal. Usikker på om du får tilgang til blodprøver, men ser det er et eget felt der du sikkert kan skrive at du vil ha blodprøvene. Legevakt har eget journalsystem (hvertfall i mitt helseforetak) så mulig du må henvende deg dit for blodprøver derifra. https://www.helsenorge.no/pasientjournal/om/#be-om-utskrift-av-pasientjournal Anonymkode: 6ddf4...a80 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 Furstpasient.no Usikker på hvordan det fungerer for innsyn for barn, men det er ihvertfall der jeg finner mine... Anonymkode: 6b7a8...c67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå