AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Ungene er 10 og 12. Ingen av dem vil være med ut på tur, og jeg er tom for aktiviteter å finne på. Ønsker gjerne gode forslag på en fin familieaktivitet til helga. Anonymkode: 59c09...30d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Følger spent med jeg òg, har en på 13 som ikke vil noe særlig mer enn pc Anonymkode: e681b...677
Sententia Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Jeg ville heller aldri på tur. Burde nok blitt tvinga litt mer med.. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Sententia skrev (3 minutter siden): Jeg ville heller aldri på tur. Burde nok blitt tvinga litt mer med.. Vel, jeg ble veldig ofte tvunget med på tur. Det gikk utelukkende ute på å gå og gå og gå og gå og gå og gå enda mer. I tillegg ble foreldrene lett irriterte fordi man visstnok gikk alt for sakte for dem. Virker ikke som foreldrene aldri hadde noen særlig "glede" av å faktisk gå på tur de heller. Men de gjennomførte bare for å ha gjort det, og få inn litt ekstra fysisk aktivitet i hverdagen. Resultat: Jeg ble jo selvfølgelig luta lei av å gå på tur, og endte bare opp med å mislike å gå på tur i det hele tatt. Ingen "suksess" der i gården altså. Anonymkode: 65476...cac 1 1
Sententia Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 Gå og gå og gå er jo litt kjedelig, men man kan jo gå turer med et mål og en mening 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Kan du lokke med noe? Kakao, pinnebrød, pølser og bål e.l? Jeg ble dratt med ut på korte turer, og selvom jeg ofte furtet før vi gikk så var det jo ganske alright når vi først kom oss ut. Anonymkode: 1837f...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Klatrepark? Langrenn? Slalom? Truger? Stolpejakt? La barna få ta med venner Anonymkode: 53f0a...398 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 Jeg ville heller ikke ut på tur, men det var ikke noe spørsmål. Søndag var skogtur og ikke noe spørsmål om annet. Det var skitur på vinter og skog/fjell på sommer. Ellers dro vi til badebasseng, kino eller bowling en sjeldent gang. Ofte bare "gå ut og lag snømann eller noe, kom inn igjen om en time minst" Anonymkode: db98d...dc2 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 I tillegg til over... Klatrevegg, brettspill (noe mer nymotens enn stigespill og monopol), hele familien på tv-spill sammen, gjerne noe som gir fysisk aktivitet, ha mål for turen (post, bilder...), gjør noe aktivt og nyttig sammen som de får lønn for. Noen ting bør de være med på sammen med dere selv om det er kjedelig, men ha gode argumenter og ikke gjør det for ofte. (Bygge på forholdet deres, de kan lære ting som er nyttige i fremtiden, si hvorfor det er viktig å være i ok form) Anonymkode: 11875...35b 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 Stolpejakt på sommeren, geocaching, her har vi vært på alpint/snowboard i helgen og ungdommene har ikke klaget et sekunder på å være ute og bruke kroppen (ganske dyrt da), skøytetur om det er skøytebane i nærheten, ta med en ball på fotballbane og øve på triksing, spille basket, svømmehall. Mange kommuner har Bua som låner ut utstyr gratis. Noen ganger tvinger vi de ut på tur, litt misfornøyde til å begynne med men går som regel bare noen minutter før de har glemt det. Legger turene mye opp etter deres behov da og prøver å gå plasser med et mål eller noe spennende å se. Anonymkode: 98a67...66f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå