Gå til innhold

Utfordring til deg, hvilket dyr anbefaler du meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Crobern skrev (2 minutter siden):

Bare nysgjerrig, og prøver ikke å henge ut noen. 
Mange er borte hjemmefra 10 timer hver dag. Hvis man jobber 8 timer hver dag og har ca 1 time reisevei til jobb og fra jobb, da er det 10 timer. 

Kan man ikke da ha hund eller katt? 

Nei, hvertfall ikke hund.

Anonymkode: 9bac3...fc3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Da er det nok mange som «synder» rundt omkring i landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig...man kan jobbe 10 timer..men da må man eventuelt ha en samboer/ mannen etc som kommer hjem før..eller hjemme kontor. Men alene å bli hjemme fra hund i 10 timer er ikke bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker kanin eller ilder. Ilder lukter helt grusomt, så det passer best for folk som ikke er så "fin" på det. Kaninen klarer seg fint hjemme alene en arbeidsdag og krever ikke lufting eller noe. Bare vær obs på at den krever mer enn hva som var vanlig i "gamle dager." De skal IKKE stå i bur ute. De trenger varme og de trenger mye plass å boltre seg på. Det vanlige og anbefalte i dag er at de har et stort bur inne som står åpent, slik at de kan hoppe rundt på gulvet og sprette rundt, men gå til buren for å bæsje (de er renslige og bæsjer i et hjørne) og spise og sånt. Og så kan man jo ha igjen buret når man ikke er hjemme for å passe på at de ikke spiser ledninger og sånt. 

Anonymkode: 70a4e...9b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Crobern skrev (2 minutter siden):

Ok. Da er det nok mange som «synder» rundt omkring i landet. 

Hund krever mye av eier for å ha det optimalt og er utpregede flokkdyr, det å la de være så mye alene er ikke å gi de et godt liv. I Sverige er det regler for dette og mange hundefolk håper det kommer til Norge snart også for bedre hundevelferd.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hund krever mye av eier for å ha det optimalt og er utpregede flokkdyr, det å la de være så mye alene er ikke å gi de et godt liv. I Sverige er det regler for dette og mange hundefolk håper det kommer til Norge snart også for bedre hundevelferd.

Det er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Allergivenlig hund som går i hundebarnehage?

Anonymkode: 1b978...a7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan tenker du å ha tid til dyr da? Som du selv sier så er du borte 10 av døgnets 24 timer, i tillegg sover du 7-9 timer hver natt, dvs at du har kun ca 5 timer sammen med dyret.. Forhåpentligvis skjønner du selv at det ikke går.

Anonymkode: e9f0d...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om du er allergisk mot alle typer høy? Vet noen tåler eks urtehøy. Isåfall er kanin eller lignende en mulighet. Viktig å sette seg inn i hva en kanin krever; må være to, ha god boltreplass osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg ønsker meg et dyr. Helst ett dyr med pels, men kan ha annet dyr også så lenge det kan tas på. Altså ikke fisk! 

Dette er meg: 

-Jeg er voksen dame i 100 % jobb. 
-Jeg er allergisk mot hund og høy

-Slanger er ikke aktuelt! 

-Jeg er borte hjemmefra ihvertfall 10 timer hver ukedag. 

Anonymkode: 7719c...9c1

Marsvin eller undulat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rotter.

De er super sosiale når du er hjemme og du kan da ha buret åpent slik at de får større boltreplass. De hverken stikker av, gjør fra seg eller ødelegger noe ute.

Rotter skal være fler sammen. anbefaler alle minst tre. Da har de hverandre og kan fint være alene hjemme hele dagen.

En rotte er en hund i minikropp.

Anonymkode: fe051...ceb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pusekatt, såklart! Gjerne 2 stykker, siden du er mye borte 😊

Anonymkode: c0a2b...298

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotte, mus eller hamster kan passe fint.

Rotter og mus må være flere sammen, hamster kan man ha alene. Ha stort nok bur med mye berikelser, så er det ikke veldig mye jobb til vanlig, og det går helt fint å la de være alene store deler av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tenker kanin eller ilder.

Anonymkode: 70a4e...9b4

Kanin passer dårlig når man er alergisk mot høy... 

Anonymkode: d7bfc...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to puser som er som erteris, og når jeg kommer hjem, henger de med meg. Siden de har hverandre, har jeg ikke dårlig samvittighet om jeg jobber overtid. 

Anonymkode: 43b0a...21f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katt selvfølgelig. Adopter eller vær fosterhjem for to katter. Du kan selvsagt også kjøpe to kattunger også om du har visse preferanser til utseende eller gemytt. Med katteluke og eller kattetoalett går det helt fint å være borte 10 timer. De er selvstendige og har selskap i hverandre. Det er ikke noe problem å bli borte en hel dag heller om de har nok mat og vann. Blir du borte en helg eller mer får du bare en nabo til å titte innom daglig.

Anonymkode: 6c63c...13d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crobern skrev (På 8.1.2023 den 19.04):

Bare nysgjerrig, og prøver ikke å henge ut noen. 
Mange er borte hjemmefra 10 timer hver dag. Hvis man jobber 8 timer hver dag og har ca 1 time reisevei til jobb og fra jobb, da er det 10 timer. 

Kan man ikke da ha hund eller katt? 

Man kan ha katt, helst to stykker, men ikke hund etter min mening.

AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 12.26):

Pusekatt, såklart! Gjerne 2 stykker, siden du er mye borte 😊

Anonymkode: c0a2b...298

Dette. Hvis du får to kattunger samtidig, så får de glede av hverandre mens du er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...