AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Hei, jeg er en 18 år gammel jente. Jeg skulle ha fått mensen for 20 dager siden. Jeg er livredd for at jeg er gravid. Hadde sex i midten av desember uten kondom og han kom inni meg (jeg går ikke på prevensjon), men jeg tok angrepille morgenen etter. (dette hendte på natta). 2 uker etter denne sexen, altså da mensen var 1 uke forsinket, tok jeg to graviditetstester (en på kvelden og en på morgenen) begge ble negative. Så har det nå snart gått 2 uker siden jeg tok graviditetstestene og jeg har fremdeles ikke fått mensen. Jeg skal kjøpe flere tester i morgen og ta. Tror dere jeg er gravid, eller kan dere komme med noen tips eller noe. Til informasjon så stresser jeg 24/7. Jeg har angst hele tiden og stresser over absolutt alt. Jeg har som oftest alltid høy puls. Og i tillegg nå så stresser jeg over om jeg er gravid. Det kan være en faktor men jeg vet ikke. Hva gjør jeg om testen i morgen også blir negativ? Har aldri hatt så forsinket mens, det meste jeg har hatt er på 4-5 dager. I tillegg er jeg redd at jeg får falske negative tester og at jeg egentlig er gravid men det ikke kommer opp, så går det plutselig 12 uker med negative tester så kan jeg ikke ta abort for det har gått for lang tid! HJELP! Anonymkode: c7fc6...2f7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Gratulerer! Du bør opprettholde kommunikasjon med far så han er imformert underveis. Lykke til. Anonymkode: 71e53...eb6
Sofakona Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 1 angrepillen funker bare ol der er for eggløsning.. ikke etter...det er ikke en abort pille. 2 vet du når du hadde eggløsning? 3 angrepille kan forskyve mensen 1-2 uker og stress kan gjøre at du ikke får mens... Du er nok ikke gravid...bare at du stresser og ikke får mens.. Og...du må begynne med prevensjon..du burde google p ring
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Hei! Stress kan forstyrre menstruasjonen. Jeg tenker at du kan kontakte legen i morgen. Tar du en test og den er positiv, da må du kontakte legen. Er den negativ, da burde du også kontakte legen. Bruk pengene på legen i stedenfor en ny test. Anonymkode: 50c48...284
Lorieen Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 Dersom du tok negative tester 14 dager etter sex, er det lite sannsynlig at du er gravid. Angrepillen er full av hormoner og kan forstyrre syklusen ganske mye. Hvis du i tillegg er stresset kan det forskyve menstruasjonen ytterligere. Ta en ny test i morgen. Om denne også er negativ, forsøk å stress ned. Om du fremdeles er redd for graviditet kan du gå til legen og få tatt en HcG-blodprøve. Dersom denne er <5 er du ikke gravid. 4 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Du har nok hatt forsinket eggløsning. Tror ikke du trenger å bekymre deg😊 Anonymkode: fdf88...1d4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Jeg brukte ofte angrepille som ung. De forstyrrer syklusen. Noen ganger måtte jeg ta to tester for å bekrefte at pillene hadde virket. Beggen gangene jeg var gravid, fikk jeg politiv på første test. Ikke vær bekymret. Gravid eller ugravid, det pleier gå greit uansett Anonymkode: 6c450...ac1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 Begynn å trene løpetrening fast. Start på en utdanning. Slutt å stresse. Flytt gjerne til et annet land, og finn på noe moro! Anonymkode: 6c450...ac1
Sofakona Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Begynn å trene løpetrening fast. Start på en utdanning. Slutt å stresse. Flytt gjerne til et annet land, og finn på noe moro! Anonymkode: 6c450...ac1 What? Hva har dette med saken å gjøre 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 Angrepille utsetter eggløsning. Om du vanligvis har regelmessig mens og du skulle hatt mens 14 dager etter dette samleiet vil jeg tro at angrepillen har gjort akkurat det den skal. Utsette eggløsningen. Mensen kommer (ca) 14 dager etter eggløsning. Angrepillen kan også klusse til med syklusen din. Anonymkode: 29d02...cf4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hei! Stress kan forstyrre menstruasjonen. Jeg tenker at du kan kontakte legen i morgen. Tar du en test og den er positiv, da må du kontakte legen. Er den negativ, da burde du også kontakte legen. Bruk pengene på legen i stedenfor en ny test. Anonymkode: 50c48...284 hvorfor må jeg gå til legen uansett? hva skal jeg si Anonymkode: c7fc6...2f7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #12 Skrevet 8. januar 2023 jeg tør virkelig ikke å gå til legen, jeg har sosialangst Anonymkode: c7fc6...2f7
Sofakona Skrevet 8. januar 2023 #13 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): jeg tør virkelig ikke å gå til legen, jeg har sosialangst Anonymkode: c7fc6...2f7 Om din test blir negativt imorgen så er du ikke gravid. Du trenger ikke lege da...men må spørre siden du er 18 år..har du tenkt på prevensjon? Hva er dine tanker om du eventuelt må dra til gynekolog etc etterhvert? Går du til psykolog?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #14 Skrevet 8. januar 2023 Sofakona skrev (7 minutter siden): Om din test blir negativt imorgen så er du ikke gravid. Du trenger ikke lege da...men må spørre siden du er 18 år..har du tenkt på prevensjon? Hva er dine tanker om du eventuelt må dra til gynekolog etc etterhvert? Går du til psykolog? jeg vil ikke gå på prevensjon. har hørt mange som blir deprimert, lagt på seg, sinte og masse endringer Anonymkode: c7fc6...2f7
Nåleputa Skrevet 8. januar 2023 #15 Skrevet 8. januar 2023 Du kan sette inn kobberspiral. Ingen hormoner der
Sofakona Skrevet 8. januar 2023 #16 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg vil ikke gå på prevensjon. har hørt mange som blir deprimert, lagt på seg, sinte og masse endringer Anonymkode: c7fc6...2f7 Det gjelder ikke alle. P ring er veldig fin prevensjon som går rett der de skal. Og gir deg ikke så mye hormoner. Men om du ikke vil bruke prevensjon må du iallefall passe på at dere bruker kondom .hver gang.. så du ikke blir gravid og får smitte
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #17 Skrevet 8. januar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: jeg vil ikke gå på prevensjon. har hørt mange som blir deprimert, lagt på seg, sinte og masse endringer Anonymkode: c7fc6...2f7 Hørt på tiktok, da eller? Anonymkode: 9a580...df5 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #18 Skrevet 8. januar 2023 Det er så sykt sjeldent med falsk negativ test så det er jo bare å ta en til så er du helt sikker. Selv er jeg alltid regelmessig bortsett fra de gangene jeg tar angrepilla. Men den er bare 75% sikker så ikke lur å bruke får ofte! Mista mensen i 3 mnder en gang da jeg tenkte at falsk negativ gikk an å få , ble så stresset. Ellers har jeg alltid fått mensen på morgen dag 28 og gått den til kvelden etter 3 dager så veldig stabil 😅 jeg går heller ikke på prevensjon da jeg ikke kjente meg selv igjen når jeg brukte men bruker egentlig kondom men har glemt den ettpar ganger men nå er jeg også 26 og ligger ikke rundt med ukjente Anonymkode: 00b31...800 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #19 Skrevet 8. januar 2023 Nåleputa skrev (11 minutter siden): Du kan sette inn kobberspiral. Ingen hormoner der Mange som får syke smerter så det anbefaler jeg absolutt ikke! Anonymkode: 00b31...800
lille sangfugl Skrevet 8. januar 2023 #20 Skrevet 8. januar 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: jeg vil ikke gå på prevensjon. har hørt mange som blir deprimert, lagt på seg, sinte og masse endringer Anonymkode: c7fc6...2f7 Ikke stol på alt du ser på Tiktok. Ja, noen prevensjonsmidler har flere bivirkninger enn andre, men det er mye å velge mellom. Og de aller fleste bivirkingene går over etter 3 mnd. Hvis du likevel ikke vil bruke prevensjonsmidler fast, må du passe på å være voksen nok til å insistere på at det brukes kondom. Du kan ikke bare si «jeg gidder ikke ta ansvar for å unngå uønsket graviditet fordi jeg ikke vil legge på meg» og så slurve med det eneste andre alternativet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå