Gå til innhold

Pus vil smake på alt jeg spiser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han får så klart ikke smake på alt jeg spiser, men han ser på meg når jeg spiser og prøver å stjele hvis han tror jeg ikke ser. Har også dyppet snuta nedi brusglasset mitt en gang, men da ble han helt foeskrekket 😺 Tror kattene at det vi spiser smaker bedre?

Anonymkode: 6321d...32f

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Instinkt. 

Jeg lar dem stort sett utforske. Det er jo litt sjarmerende hvor fornærmet de blir når kiwi ikke smaker godt. 

Passer på sjokolade, og salt mat, som kan være farlig. 

Anonymkode: 484e9...4f6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Instinkt. 

Jeg lar dem stort sett utforske. Det er jo litt sjarmerende hvor fornærmet de blir når kiwi ikke smaker godt. 

Passer på sjokolade, og salt mat, som kan være farlig. 

Skjønner. Hehe 😺 De er morsomme da 😺😻 Ja passer på at han ikke får tak i noe sånn.

Skrevet

Lar alltid kattene få lukte. Noe får de en bit av iblant. Samme gjelder hunder. Men tenker det er viktig at de lærer at de ikke får alt de vil ha.

• Liker 3
Skrevet

Katten min blir dødelig fornærma når eg lagar mat og han ikkje får noko, og eg f.eks tilbyr han rå løk. Det vil han sjølvsagt ikkje ha, så då går han vekk😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lar de lukte og smake. 99 % av gangene liker de det ikke og maser ikke neste gang.

Anonymkode: 60f40...992

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (2 minutter siden):

Katten min blir dødelig fornærma når eg lagar mat og han ikkje får noko, og eg f.eks tilbyr han rå løk. Det vil han sjølvsagt ikkje ha, så då går han vekk😅

😺

Gjest AprilRyan
Skrevet

Min var sånn da han var liten. Da skulle alt sjekkes ut og helst smakes på, og han sluttet med det da han ble eldre. Nå er han derimot ekstremt kresen :) Noen ganger vil han fortsatt lukte på det jeg spiser og drikker, men stort sett er det ikke mer interessant enn å lukte og se hva jeg spiser/drikker. Lar han lukte på det.

Av og til kan han få en bit med fisk eller noe som ikke er farlig for han. Stort sett vil han ikke ha og lukter før han går bort (æsj).

Men vet om noen katter som gjerne vil spise absolutt alt og tar mat om det står fremme. Det er kanskje mer spennende enn maten som er i matskåla. Noen katter er kanskje mer nysgjerrige på det enn andre.

AnonymBruker
Skrevet

LØK og mye annet er giftig for katter! Så les opp på hva som er ok og ikke

Anonymkode: beb29...dc8

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min var kresen til den ble gammel. Sånn rundt 14-15 årsalder skjønte hun plutselig at alt vi puttet i munnen tilsvarte alt hun spiste (altså kattemat) og etter det har hun fekta etter all maten jeg har. Noen ganger får hun smake og noen ganger ikke, kommer an på hva mat det er og hvor mange andre firbeinte som tigger.

Anonymkode: b3ee1...7c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en tidligere gatekatt, han tror jeg har levd på mye rart de 2 første årene av sitt liv. I starten ville han smake på alt som var, og jeg var litt sjokkert hva som gikk ned når han stjal mat. Nå vil han aller helst ha tørrfor, ikke er han tilhenger av noe kattegodis heller. Men i jula når pinnekjøttet kom på bordet rasket han til seg 🤣 men fikk tak på han heldigvis, da den er jo ganske så salt. 

Saft is er en av favorittene hans også 😅

Anonymkode: 2e767...df3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lar de lukte og av og til smake hvis det er noe de tåler. Blir de for irriterende lar jeg de lukte på noe jeg vet de ikke liker, så går de bort.

Anonymkode: 88471...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Katta her får lukte på alt hun vil. Det meste finner hun helt uinterresant og bare trekker seg unna. Hun liker brunost og aoli. Hun lukta på sjokolademousse i dag, og takka pent nei til det ;)

Hun får kylling når jeg lager det.

Anonymkode: 6b455...fdd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (21 timer siden):

Smart pus som vet at løk er giftig for han… 

Anonymkode: 81c42...e14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine får verken lukte eller smake, og maser aldri om det heller.

Anonymkode: ff2cd...613

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Smart pus som vet at løk er giftig for han… 

Du trur vel ikkje at eg hadde servert det? 

Poenget var at han misliker lukta av mellom anna løk. Og då slutter han å mase. 

Forresten har han ein ekstremt kraftig aversjon mot klementin/appelsin også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (6 minutter siden):

Du trur vel ikkje at eg hadde servert det? 

Poenget var at han misliker lukta av mellom anna løk. Og då slutter han å mase. 

Forresten har han ein ekstremt kraftig aversjon mot klementin/appelsin også. 

Katten din lurte vel på hvorfor du ville forgifte den… 
Neida. Men er ikke godt å si hva folk serverer kattene sine. Mange som er uvitende. Og mange tror på det de leser. Kanskje noen trodde at katter kan spise løk når de leste dette, så jeg ville bare poengtere at det er giftig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Katten din lurte vel på hvorfor du ville forgifte den… 
Neida. Men er ikke godt å si hva folk serverer kattene sine. Mange som er uvitende. Og mange tror på det de leser. Kanskje noen trodde at katter kan spise løk når de leste dette, så jeg ville bare poengtere at det er giftig. 

1) Det å gi rå løk til en masende katt er et vanlig tips. De skyr det.

2) Disse kattene går også ut i det fri. Har all verdens tilgang til eføy og giftige planter. Og raver i søppelposer de finner utenfor dører. 

• Liker 1
Skrevet

Her om kvelden da jeg spiste Klementin var han veldig nysgjerrig 😺 Jeg lot han få lukte. Han han fektet og rygget bakover, og han var fornærmet på meg resten av kvelden 😾😾😸

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1) Det å gi rå løk til en masende katt er et vanlig tips. De skyr det.

2) Disse kattene går også ut i det fri. Har all verdens tilgang til eføy og giftige planter. Og raver i søppelposer de finner utenfor dører. 

Var det virkelig så galt av meg å påpeke at løk ikke er bra for katten å spise?
Som regel sier vel instinktet til katten at dette ikke skal spises, men likevel er det jo bra at en er obs på dette siden det tross alt er mat vi har i hus. Og dette brukes i andre retter, så om pus spiser av feks en fiskerett (plukkfisk etc) som inneholder løk, så er det jo bra at eier vet. Leste nylig om noen som har gitt katten Paracet, så hvem vet hva noen kan finne på å gi dyret sitt. Kun godt ment fra min side å skrive at løk er giftig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...