AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Jeg har lenge vært i tvil om jeg har de riktige følelsene for mannen min. Eller; jeg har ikke «kjærestefølelser» for ham og når jeg ser tilbake vet jeg ikke om jeg noensinne har hatt det, sånn egentlig. Han er verdens beste mann, snill og smart og arbeidssom og hjelpsom. Men han føles mer som en bror for meg enn noe annet og jeg ser ikke hvordan det kan endre seg? Nå i helga har han vært bortreist uten meg og det som slår meg er hvor fint det er når jeg er alene 🙁 Og så får jeg helt panikk for hva det innebærer, fordi jeg vil jo ikke såre noen eller ødelegge noe. Men samtidig blir jeg gal av tanken på å bli i dette forholdet i 30 år til. Vi har vært gift i over 10 år. Har barn på mellomtrinnet. Hva kan jeg gjøre? Jeg vet at jeg burde prate med ham, men kan ikke akkurat si «jeg lurer på om vi burde skilles»? Anonymkode: 02a34...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ... kan ikke akkurat si «jeg lurer på om vi burde skilles»? Anonymkode: 02a34...ae9 Jo. Anonymkode: 9b9af...89a 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 At kona synes det er deilig med en helg alene hjemme (selv med unger) er helt normalt, og overhodet ikke et faretegn. Menn også synes det! Alenetid er supert for oppladning, og komme inn på riktig spor igjen - finne seg selv. Ha jentefilm-maraton, etc. Å se på mannen sin som en bror, og aldri har hatt kjærestefølelser derimot, er et STORT faretegn! Men selv om du hadde vært madly in love med mannen din, så hadde du likevel synes det hadde vært deilig med en helg fri fra hverandre. Men da hadde du synes det var deilig å få han hjem etterpå. Anonymkode: 53eaa...7d7 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Jeg har innsett det samme. Og når sexen i tillegg er kun pliktbasert for meg, vet jeg at jeg må. Men så var det dette med unger, hus og alt vi har sammen da. Anonymkode: 9bc1e...19f 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har lenge vært i tvil om jeg har de riktige følelsene for mannen min. Eller; jeg har ikke «kjærestefølelser» for ham og når jeg ser tilbake vet jeg ikke om jeg noensinne har hatt det, sånn egentlig. Han er verdens beste mann, snill og smart og arbeidssom og hjelpsom. Men han føles mer som en bror for meg enn noe annet og jeg ser ikke hvordan det kan endre seg? Nå i helga har han vært bortreist uten meg og det som slår meg er hvor fint det er når jeg er alene 🙁 Og så får jeg helt panikk for hva det innebærer, fordi jeg vil jo ikke såre noen eller ødelegge noe. Men samtidig blir jeg gal av tanken på å bli i dette forholdet i 30 år til. Vi har vært gift i over 10 år. Har barn på mellomtrinnet. Hva kan jeg gjøre? Jeg vet at jeg burde prate med ham, men kan ikke akkurat si «jeg lurer på om vi burde skilles»? Anonymkode: 02a34...ae9 Tror jeg ville begynt med parterapi først, for å se om det kan reddes. Da er det også (kanskje?) lettere å gå med en følelse av å ha prøvd? Anonymkode: 830cb...b04
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tror jeg ville begynt med parterapi først, for å se om det kan reddes. Tror jeg ville begynt med å få barnepass og så spør han ut på en ordentlig date. Anonymkode: d9262...d34
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Hvem sier du må holde ut i 30 år til? Gå når du føler for det. Anonymkode: d497d...90b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 Å bo sammen med andre som voksen er en grusom sjebne. Når du nå har innsett det så tenker jeg det er lurt å revurdere denne livsstilen. Anonymkode: 8829f...e94 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Ja, det er vel ikke bare sånn at jeg er glad fordi jeg er alene og kan se det jeg vil på tv. Det er mer en følelse av å være fri og at jeg kan være meg selv. Føler meg gladere og «lettere» på en måte jeg ikke kan forklare. Vi er gode venner og funker bra sammen. Men ingen nærhet. Har ikke hatt sex på åresvis. Vet at mange mener jeg burde bli fordi alt annet funker. Men jeg føler at jeg holder på å dø inni meg. Anonymkode: 02a34...ae9 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): kan ikke akkurat si «jeg lurer på om vi burde skilles»? Nei, du må for guds skyld ikke si at du «lurer på» det. Her er det bare å overlevere separasjonssøknaden for medsignering. Anonymkode: 17980...074 1
Trolltunge Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 Jeg er ikke i tvil om at jeg elsker min mann og ønsker å leve med ham, men jeg nyyyyyyter også en helg uten ham. En uke eller to også faktisk, men da begynner jeg å savne å ha ham der. Med mindre jeg er veldig opptatt. 😅 Tror du må ha mer enn en helg uten ham for å konkludere med noe. Send ham bort en måned, så blir det du kjenner på mer reelt og pekende vil jeg tro. 😉 3
Trolltunge Skrevet 8. januar 2023 #12 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ja, det er vel ikke bare sånn at jeg er glad fordi jeg er alene og kan se det jeg vil på tv. Det er mer en følelse av å være fri og at jeg kan være meg selv. Føler meg gladere og «lettere» på en måte jeg ikke kan forklare. Vi er gode venner og funker bra sammen. Men ingen nærhet. Har ikke hatt sex på åresvis. Vet at mange mener jeg burde bli fordi alt annet funker. Men jeg føler at jeg holder på å dø inni meg. Anonymkode: 02a34...ae9 Ok det var noe annet. Da tror jeg du er rimelig klar for å gå. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #13 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, du må for guds skyld ikke si at du «lurer på» det. Her er det bare å overlevere separasjonssøknaden for medsignering. Anonymkode: 17980...074 Trenger ikke det heller. Kan søke selv og informere. Anonymkode: 9b9af...89a
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 Når det er barn involvert, så er det litt for feigt å bare avslutte fordi de store følelsene ikke er der. Det er fryktelig vanlig å glemme å pleie forholdet og legge ned innsats i å holde relasjonen mellom de voksne nær og god, når småbarnsår glir over i travel familiehverdag. Å beholde nærheten, flørten innimellom søppelposer og fotballtreninger det krever noe av en. Bryt ut av rutiner. Gjør noe gøy sammen, bare dere. Snakk ordentlig sammen - de dype samtalene. Ikke umulig å tenne gnisten på nytt, og finne tilbake til forelskelsen. Anonymkode: 41e42...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Når det er barn involvert, så er det litt for feigt å bare avslutte fordi de store følelsene ikke er der. Det er fryktelig vanlig å glemme å pleie forholdet og legge ned innsats i å holde relasjonen mellom de voksne nær og god, når småbarnsår glir over i travel familiehverdag. Å beholde nærheten, flørten innimellom søppelposer og fotballtreninger det krever noe av en. Bryt ut av rutiner. Gjør noe gøy sammen, bare dere. Snakk ordentlig sammen - de dype samtalene. Ikke umulig å tenne gnisten på nytt, og finne tilbake til forelskelsen. Anonymkode: 41e42...3ed Just det. Det er mange som opplever at følelsene kommer tilbake når ungene er ute og det blir tid til å pleie forholdet og ha sex når man vil hvor man vil. Og selvfølgelig, noen opplever også det motsatte. Anonymkode: 0efd2...552
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå